استانی 21:42 - 28 دی 1398

مدیریت شهرها با وجود بی مدیریتی واحد شهری بسیار دشوار است

به گزارش خبرنگار مهر، موسی شاعری بعد از ظهر شنبه در آئین انعقاد تفاهم‌نامه در راستای توسعه ورزش‌های همگانی استان خوزستان اظهار کرد: شهر دارای روح و کالبد است و شهر را اگر یک موجود زنده ببینیم توجه به روح شهر به همان اندازه لازم است که توجه به کالبد نیاز است.

وی گفت: مشکلات شهرداری‌ها بسیار زیاد است، ایرادهای جدی به قانون‌هایی که وجود دارد چه در زمینهٔ درآمدی و چه در زمینهٔ اداره شهرها وارد است و امیدواریم مجلس آینده فکر اساسی‌تری در این زمینه داشته باشد.

شاعری عنوان کرد: با شرایط فعلی و وجود بی مدیریتی واحد شهری، مدیریت شهرها بسیار دشوار است.

شهردار اهواز بیان کرد: شهرداری‌ها تعهدات بسیار زیادی بر عهده شأن گذاشته شده است، اختیاراتشان با وظایفی که برعهده آنها گذاشته شده یکی نیست و دخالت‌های مختلفی نیز در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: احمدی نژاد در زمان ریاست جمهور عنوان کرد «۲۳ وظیفه دولت باید گرفته شود و به شهرداری‌ها داده شود و اختیارات و منابع درآمدی باید داده شود» و در همان جمع معاون اول او نیز حضور داشت و او را مکلف کرد که این برنامه در دولت انجام شود از آن زمان تاکنون محقق نشده است.

شاعری گفت: در شهرداری‌ها ما مشکلات متعددی را داریم، شهرهای ما فاقد زیرساخت‌های لازم هستند، از اهواز که کلان‌شهر است و شاید بودجه‌اش بسیار از دیگر شهرهای استان بیشتر باشد تا کوچک‌ترین شهر استان ما از لحاظ زیرساختی با مشکل روبرو هستیم.

وی بیان کرد: در شهرداری اهواز برای سال آینده پیش‌بینی بودجه جاری ما نزدیک به دو برابر کل درآمد شهرداری در سال قبل است که این کار را بسیار دشوار می‌کند.

شهردار اهواز با بیان اینکه ورزش همگانی رکن اصلی توسعه آن شهرداری و مدیریت شهری است، افزود: امروز در شهر اهواز ۷۸ زمین چمن مصنوعی دارد که بخش عمده آن تخریب شده است و وظیفه ما توسعه شهر، ارائه خدمت و سرویس مناسب است، اما شهری توسعه‌اش پایدار خواهد بود که زنده باشد و طبعاً یکی از این موضوع‌ها توسعه ورزش‌های همگانی است.


10350966
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است