گوناگون 08:00 - 07 خرداد 1394
یکی از نگرانی های اصلی مادران ، کم وزن بودن نوزادشونه، حقیقت اینه که اگه نوزاد سالم باشه و رشد خوبی داشته باشه، جای هیچ نگرانی نیست.

افزایش  وزن نوزاد با این خوردنی ها
امام علی علیه السلام : خوش اخلاقی  روزی ها را زیاد می کند و میان  دوستان  انس  و الفت  پدید می آورد.

 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، یکی از نگرانی های اصلی مادران ، کم وزن بودن نوزادشونه، حقیقت اینه که اگه نوزاد سالم باشه و رشد خوبی داشته باشه، جای هیچ نگرانی نیست. اما اگه نگران این هستین که کودکتون کسر وزن داشته باشه، پس مواد غذایی خاصی وجود دارن که میتونن باعث افزایش وزن بشن. مهم اینه که مواد غذایی که کالری بالایی دارن مغذی هم باشن.

 

حتما به لیست ما که شامل هفت ماده غذایی (برای افزایش وزن نوزاد) است نگاهی بیندازین.

 

 شیر مادر، شیر خشک یا شیر پرچرب

شیر مادر و شیر خشک فواید مغذی خاصی برای فرزندتون ارائه میدن. نوزادان به مقدار زیادی چربی در رژیم غذاییشون نیاز دارن و افزایش مصرف از منابع شیر سالم یا شیر خشک ممکنه باعث افزایش وزن بشه.

شیر پرچرب قطعا به افزایش وزن کودکتون کمک میکنه. شیر پرچرب سرشار از کلسیم و کالری است. اگه کودکتون بالای یک سال است، هر صبح بهش یه لیوان شیر پرچرب بدین.

 

 ماست پر چرب

ماست ماده غذایی خوبی برای افزایش وزن نوزاده. یادتون باشه که ماست های طعم دار و میوه ای به کودکتون ندین چون پر از شکره. مقداری میوه داخل ماست بریزین و یه اسموتی برای فرزندتون درست کنین.

 

  موز

موز رو میتونین بعد از ۶ ماهگی به نوزادتون بدین. این میوه یه منبع عالی از فیبر غذایی، پتاسیم و ویتامین C و B6 است . موز انرژی بخش و مغذی است. در ابتدا پوره موز رو به فرزندتون بدین و بعد از هشت ماهگی به صورت ساده یا فرنی.

 

 ارزن انگشتی

ارزن انگشتی (finger millet) یکی از بهترین منابع غذایی برای افزایش وزن در کوکان است. این دانه سرشار از فیبر غذایی، پروتئین و ویتامین های B1 ، B2 و B6 است.

ارزن انگشتی رو میتونین به صورت فرنی به کودکتون بدین.

 

 کره بادام زمینی

کره بادام زمینی یه غذای عالی برای افزایش وزنه. اگه کودکتون بالای یک سال سن داره، یه قاشق چایخوری کره بادام زمینی روی یک تکه نان ریخته و بهش بدین.

 

 تخم مرغ

شما بعد از هشت ماهگی میتونین به نوزادتون تخم مرغ بدین. در ابتدا باید زرده تخم مرغ رو امتحان کنین چون پروتئین سفیده تخم مرغ میتونه آلرژی ایجاد کنه. سفیده منبع عالی پروتئین و زرده سرشار از زینک و ویتامین های A ، D ، E و B12 است.

 

 سیب زمینی شیرین

این ماده غذایی بعد از شش ماهگی به نوزاد داده میشه. سیب زمینی شیرین چربی های اشباع شده کم و فیبر غذایی بالایی داره و سرشار از منیزیم، پتاسیم، ویتامین A ، B6 و C است.

از سیب زمینی شیرین پوره یا سوپ درست کنین.

 

 آواکادو

آواکادو باید بعد از شش ماهگی به کودکتون داده بشه. این ماده غذایی سرشار از فیبر غذایی و چربی های سالم است. آواکادو میتونه به صورت پوره سرو شده و بعد از یک سالگی میتونین به اسموتی و میلک شیک اضافه اش کنین.

 

نوین زی /2021


6458363
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است