فرهنگی‌هنری 09:51 - 11 فروردین 1394
چند کتاب تازه منتشر شد.

انتشار کتابی از مرتضی احمدی و 3 کتاب دیگر

به گزارش خبرنگار کتاب ایسنا،‌ «مردی که هیچ بود»، «تاریخ راک اند رول»، «نقش‌برجسته‌های نویافته ساسانی» و «دیده‌بانان» کتاب‌هایی هستند که منتشر شده‌اند.

*

کتاب «مردی که هیچ بود» نوشته مرتضی احمدی در 96 صفحه با شمارگان 1650 نسخه و قیمت 5000 تومان به چاپ رسیده است.

در پشت جلد کتاب آمده است: «کار شاغلام پخت و پز و فروختن جغوربغور «حسرت‌الملوک» بود. بعدازظهر تا شب سر چارراه گمرک امیریه چسبیده به دکون نونوایی سنگکی آق الیاس بساط می‌کرد و با اون صدای خوشش می‌زد زیر آواز‌، «دل دارم قلوه دارم کباب سرخ‌کرده دارم...» عطر و بویی راه می‌نداخت که هر عابری رو به طرف خودش می‌کشوند. ماهی یه بارم شاغلام دل و جیگر و خوش‌گوشت می‌آورد خونه‌، منقل و زغالو می‌ذاشت بغل باغچه‌، دل و جیگرارو سیخ می‌کرد و می‌چید رو آتیش و اهل خونه رو دعوت می‌کرد. بادبزنو دس می‌گرفت و سیخو زیر و رو می‌کرد و می‌زد زیر آواز. از جواد یساری و داوود مقامی و عباس قادری و نعمت آغاسی براشون می‌خوند و گاهی‌ام یه کوچه باغی مهمونشون می‌کرد و حال و هوای دیگه‌ای به بزم خودش می‌داد.»

کتاب

*

کتاب «تاریخ راک اند رول» نوشته آدام ووگ با ترجمه آرش عزیزی در 160 صفحه با شمارگان 1500 نسخه و قیمت 11هزار تومان در مجموعه تاریخ جهان به چاپ رسیده است.

یادداشت پشت جلد کتاب: «مجموعه تاریخ جهان می‌کوشد چشم‌اندازی گسترده و ژرف از سیر تاریخ عرضه کند. این مجموعه با ارائه زمینه‌های فرهنگی رخدادهای تاریخی، خواننده را مجذوب خود می‌سازد. «مجموعه تاریخ جهان» اندیشه‌های سیاسی، فرهنگی و فلسفی تأثیرگذار را در گذر مشعل تمدن از بین‌النهرین و مصر باستان به یونان، روم، اروپای قرون وسطی و دیگر تمدن‌های جهانی تا روزگار ما پی می‌گیرد. این مجموعه نه تنها برای آشنایی خوانندگان با مبانی تاریخ تدوین شده است، بلکه همچنین در پی آگاه ساختن آن‌ها از این واقعیت است که زندگی‌شان بخشی از سرگذشت کلی انسان‌هاست. هر جلد از این مجموعه برداشتی جامع و روشن از یک دوره مهم تاریخی را به خواننده ارائه می‌کند.»

کتاب

*

«نقش‌برجسته‌های نویافته ساسانی» نوشته میرزامحمد حسنی در 207 صفحه با شمارگان 1100 و قیمت 18 هزار تومان به چاپ رسیده است.

پشت جلد کتاب: «اثر حاضر تلاشی است به منظور معرفی هفده نقش‌برجسته نویافته ساسانی که بین سال‌های 1950 تا 2004 میلادی در ایران و خارج از ایران توسط پژوهشگران ایرانی و غربی کشف و معرفی شده است. نقش‌های کشف‌شده در ایران گستره جغرافیایی ایالت‌های فارس، خوزستان، سیستان و خراسان را دربرمی‌گیرد. دامنه نفوذ هنر نقش‌برجسته‌تراشی ساسانی با کشف سه نقش به ترکیه، یمن و افغانستان نیز کشیده شده است. در این اثر نظرهای مختلف مطرح‌شده درباره تعیین هویت پادشاهان و تاریخ ایجاد هر نقش تحلیل و بررسی شده است.»

کتاب

*

کتاب‌های یادشده در انتشارات ققنوس منتشر شده‌اند.

*

نمایشنامه «دیده‌بانان» (نمایشنامه کمدی در دو پرده) نوشته پی‌یر روبر لوکلرک با ترجمه دکتر محمدرضا خاکی در 108 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 6500 تومان در انتشارات مروارید به چاپ رسیده است.

پشت جلد کتاب: «پی‌یر روبر لوکلرک، رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، پژوهشگر و منتقد هنر، متولد 1931 در فرانسه است. او نمایشنامه‌های بسیاری به‌ویژه برای رادیو نوشته و به خاطر سال‌ها فعالیت هنری‌اش برنده جایزه «انجمن نمایشنامه‌نویسان و طراحان نمایش» شده است. لوکلرک علاوه بر ده‌ها داستان و نمایشنامه‌ رادیویی، کتاب پژوهشی جامعی هم با عنوان «هفتاد سال کافه کنسرت» (از 1848 تا 1918) منتشر کرده است. نمایشنامه «دیده‌بانان» تنها اثر نمایشی اوست که برای صحنه نوشته است. در این نمایشامه لوکلرک با دیدی طنزآمیز به یکی از جدی‌ترین مسائل دنیای معاصر می‌پردازد، به «جنگ» و به چگونگی عملکرد نهادهای بین‌المللی که در این مورد مسوولیتی خطیر بر عهده دارند.»

کتاب

انتهای پیام


6116978
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است