استانی 13:41 - 06 خرداد 1398

می‌خواهیم با خاطره خوبی فصل را به پایان ببریم/ به اهدافمان رسیدیم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال ذوب آهن موفق‌ترین تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا است که صعودش از مرحله گروهی این مسابقات قطعی شده و تنها برای سر گروهی در دیداری معوقه به مصاف النصر، قهرمان لیگ عربستان می‌رود.

خبرنگار مهر پیش از اعزام این تیم به قطر محل برگزاری این بازی گفتگویی با علیرضا منصوریان داشت که در زیر می‌خوانید:

* خبرگزاری مهر: آخرین بازی فصل تان را با چند روز تأخیر پیش رو دارید. در باره این بازی چه صحبتی دارید؟

- منصوریان: همانطور که می‌دانید النصر قهرمان لیگ عربستان است و این نشان می‌دهد این تیم خودش می‌تواند یک مدعی برای قهرمانی در آسیا باشد. لذا بازی دشواری پیش رو داریم.

* این بازی تشریفاتی هست و هر دو تیم صعود کردند. ممکن است به این دلیل دو تیم انگیزه لازم را نداشته باشند؟

- النصری‌ها را نمی‌دانم اما ما انگیزه‌های خودمان را برای این بازی داریم. فصل خوبی را پشت سر گذاشتیم و نمی‌خواهیم این فصل خوب با شکست تمام شود. باید فصل را با خاطره خوبی به اتمام برسانیم. صدرنشین گروه هستیم و بازی‌ها را با صدرنشینی تمام کردن برای ما خیلی مهم است. پس ما به این بازی خیلی هم به جنبه تشریفاتی نگاه نمی‌کنیم.

* اوساگونا و فخرالدینی را در این بازی ندارید.

- فقط این دو بازیکن را به دلیل محرومیت نداریم. اما من دوست دارم به جای آنکه به نداشته‌های تیمم فکر کنم، به داشته‌ها فکر کنم و روی آنها برنامه‌ریزی کنم. ما فقط دو بازیکن نداریم اما ۲۲ بازیکن دیگر داریم که هر کدام از آنها می‌توانند یک عنصر مفید برای ما باشند.

* مهمترین خواسته شما از مدیریت چیست؟

- حفظ بازیکنانی که قراردادشان به اتمام رسیده و جذب بازیکنانی که می‌توانند نقاط ضعف ما را ترمیم کنند.

* بازیکنان زیادی از تیم شما قراردادشان به اتمام می‌رسد که شاید درخشش آنها منجر به سخت شدن کار باشگاه برای جذب آنها شود.

- من در این امور مداخله نمی‌کنم و فقط از باشگاه خواسته‌ام تا آنها را حفظ کند. اما خودم امیدوارم که بتوانیم تمام بازیکنان را حفظ کنیم.

* دورنمای شما در لیگ قهرمانان آسیا چیست؟

- سعی می‌کنیم مرحله به مرحله و بازی به بازی فکر کنیم و برنامه‌ریزی کنیم. هدف اول ما صعود از گروه بود که به آن رسیدیم. بعد از شناختن حریف مرحله بعد، روی آن بازی برنامه‌ریزی می‌کنیم.

* روزی که به ذوب آهن آمدید این تیم شرایط خوبی نداشت و خیلی‌ها حضور شما در این تیم را ریسک می‌دانستند.

- اما من خودم اصلاً این اتفاق را ریسک نمی‌دانستم. به توانایی‌های خودم ایمان داشتم و شناخت خوبی هم از بازیکنان ذوب آهن داشتم. خیلی از آنها در سالهای گذشته در تیم ملی امید و نفت شاگردانم بودند و آنها را خوب می‌شناختم. می‌دانستم کاری سخت اما شدنی پیش رو داریم.

* به اهدافی که در این تیم داشتید رسیدید؟

- دو هدف بزرگ را دنبال می‌کردیم که به هر دو رسیدیم. اول اینکه به رده ششم جدول برسیم و دوم اینکه از گروه مان در آسیا صعود کنیم. این اتفاقات باعث شد تا شخصیت به ذوب آهن بازگردد و این تیم به جایگاه واقعی خودش برسد.

* زیاد «کامبک» کردید تا جایی که خیلی‌ها به شما لقب «علی کامبک» دادند. در باره این بازگشت‌ها صحبت می‌کنید؟

- ما دوست نداریم اول گل بخوریم و بعد جبران کنیم. در شرایط مسابقه قرار می‌گیریم و این اتفاق می‌افتد. شما اسمش را می‌گذارید کامبک و از آن لذت می‌برید اما جان ما در می‌آید تا گل‌های عقب افتاده را جبران کنیم.

* بهترین کامبک امسال تان؟

- در مرحله پلی آف برابر الغرافه در قطر که ابتدا ۲ بر صفر عقب افتادیم و بعد ۳ گل زدیم و بازی را بردیم.

* از اتفاقی که در عراق افتاد و باعث شد بازی شما به تعویق بیفتد هم صحبت می‌کنید؟

- این اتفاق در شأن لیگ قهرمانان آسیا نبود. باشگاه در صدد است تا احقاق حق کند و بابت این اتفاق غرامت بگیرد.

* و صحبت پایانی شما؟

- موفقیت اتفاقی و شانسی نیست. اگر امروز از ذوب آهن در ایران و آسیا با عنوان یک تیم موفق یاد می‌شود، مطمئن باشید زحمات زیادی پای آن کشیده شده است. پشت این تیم یک باشگاه قوی با مدیرانی کاربلد قرار دارند. از مدیر کارخانه ذوب آهن بگیرید تا اعضای هیأت مدیره و شخص آقای آذری مدیرعامل باشگاه که شبانه روزی برای موفقیت‌های حاصل شده زحمت کشیده و می‌کشند. حتی کارگران کارخانه ذوب آهن به گردن تیم ما حق دارند و در آخر به هواداران اشاره می‌کنم. هوادارانی که ثابت کردند کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد. هواداران ما هوادارانی کیِفی هستند و آنها بیشتر از همه در این موفقیت‌ها نقش داشتند. و البته بازیکنانی که از جان مایه می‌گذارند و باید به یکایک آنها خسته نباشید بگویم. ضمن اینکه باید زحمات تیم آنالیز، پزشکی، تدارکات و همکاران محترمم در کادر فنی را هم ارج نهم.


10137666
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است