استانی 15:15 - 01 شهریور 1398
مدیرعامل راه آهن ایران:
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: کارگاه بارانداز ریلی آستارا پی از مدتی رکود فعالیت خود را از سر گرفت.

فعالیت کارگاه راه‌آهن آستارا از سر گرفته شد

به گزارش ایسنا، سعید رسولی در سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا، پس از نشست با بازرگانان و فعالان اقتصادی شهرستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سفر با هدف بازدید از پروژه های ریلی استان گیلان و با حضور تعدادی از معاونین و مدیران راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

وی با بیان اینکه پایانه ریلی آستارا در حال ساخت و تکمیل است، ادامه داد: با توجه به اینکه بهره برداری از این راه آهن بین المللی انجام شده است، کارگاه پس از مدتی رکود به شکل توأمان با فعالیت بارانداز فعالیت خود را از سر گرفت.

رسولی افزود: در نشست هایی که امروز در آستارا برگزار شد، موضوعات مرتبط با بهره برداری و ساخت پایانه با مسئولان و پیمانکار مربوطه رایزنی و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

وی با تأکید بر اینکه عملیات احداث سکوها و امکانات تخلیه و بارگیری با جدیت پیمانکار آغاز می شود، تصریح کرد: مسایل مرتبط با گمرک بررسی شد و وزیر شهرسازی در خصوص تسریع این مسایل تأکید دارند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ایران در بخش دیگر سخنان خود به آخرین وضعیت اجرای راه آهن آستارا – رشت اشاره کرد و یادآور شد: در بند 25 برنامه توسعه ششم بر توسعه کریدورهای ترانزیتی ریلی به ویژه کریدور شمال – جنوب تأکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: قطعه رشت – آستارا به طول 160 کیلومتر تنها حلقه مفقوده این کریدور است و برای کشور ما و ساری کشورهای منطقه حائز اهمیت است.

رسولی با اشاره به اینکه در حال حاضر ارزیابی 40 کیلومتر از اراضی این مسیر از سمت آستارا تا تالش آغاز شده است، گفت: تا تأمین اعتبار و انجام تعهدات کشور جمهوری آذربایجان در پرداخت رقم، خود شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران منتظر نمی ماند و این کار را آغاز می کند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر یک روزه خود به بندر مرزی آستارا از پل ریلی بین المللی آستارا – آستارا، راه آهن، پایانه و بارانداز ریلی این شهرستان و زیرساخت های اجرای پروژه راه آهن آستارا – رشت بازدید کرد.



انتهای پیام


10216391
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است