فرهنگی‌هنری 20:31 - 07 آذر 1399

وای از غمی که تازه شود با غم دیگری...

خبرگزاری مهر؛ مجله مهر _ مرضیه کیان: غروب جمعه است. حوالی ساعت ۶. دلگیری دست از سرم برنمی‌دارد. طبق عادت برای گذران این چند ساعت باقی مانده عصر جمعه، گوشی به دست می‌شوم تا شبکه‌های مجازی را بالا و پایین کنم؛ بلکه ساعت زودتر بگذرد. خبرگزاری‌ها با قالب خبر فوری تمام فضای مجازی را قرمز کرده‌اند. ابتدا بی‌تفاوت از کنارشان رد می‌شوم تا با دیدن پست‌های زرد و صورتی کمی کلافگی‌ام را کم کنم. ناگهان در میان پست‌ها و عکس‌ها چشمم به عکسی می‌افتد؛ خودروی مشکی رنگی که مقدار زیادی خون لخته شده کنار آن بر روی آسفالت چشمانم را گرد می‌کند، این صحنه برایم آشنا است؛ دقیقاً ۱۰ سال پیش همچین روزی در جریان ترور شهید مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای این صحنه را دیده بودم! بیشتر حساس شدم و توضیحات را خواندم… تروری دیگر! ترور محسن فخری زاده که حال باید گفت "شهید محسن فخری زاده".



خبر بی‌نهایت غم‌انگیز است و نفس را در سینه حبس می‌کند. چند روزی مانده به سالگرد حاج قاسم و هنوز دل‌هایمان از شهادت سردار دل‌ها داغدار است که حاج قاسم هسته‌ای را به شهادت رساندند. نمی‌خواستم باور کنم! صفحات را بیشتر بالا و پایین کردم که تکذیب خبر را بخوانم اما با خواندن اطلاعیه وزارت دفاع به صحت اخبار یقین پیدا کردم:

«بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.

متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهیدپرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نماید.»

شهید محسن فخری زاده که بود؟

شهید فخری زاده یکی از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده. او تنها دانشمند حوزه تحقیقات هسته‌ای ایران بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود… باز هم پای اسرائیل و آمریکا در میان است.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور شهید فخری زاده یک بار در سال‌های گذشته شکست خورده بود و نام این دانشمند از طریق لیست‌های سازمان ملل به دست موساد رسیده بود.



اقتدار هزینه دارد

«اقتدار هزینه دارد و این یک اصل و مسیر ترسیم شده است.» این جمله را بارها شنیده بودم و وقتی شهادت شهید احمدی روشن، شهید علیمحمدی و شهید رضایی نژاد را در آستانه شهادت شهید شهریاری و در کمتر از چهل روز مانده به سالگرد شهادت سردار دل‌ها کنار هم می‌گذارم، معنای این جمله را بیشتر درک می‌کنم. دشمن، دشمن است و باید خیلی هوشیار بود.


10829439
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام پناهیان در کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» راه‌های داشتن زندگی بانشاط را نشان می‌دهد، که راهکارش تغذیه روح از عبادت و ذکر پروردگار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت که در مباحث مختلف قرآنی اهتمام سازمان تبلیغات در پیش بردن مساله تدبر در قرآن کریم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برای همدردی با مردم و کودکان مظلوم غزه در ایام ماه مهمانی خدا، روز جمعه از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با عنوان «مثلا جنگ نیست» رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اماکن متبرکه، هیأت‌ها و مساجد کشور همزمان با شب‌های قدر مجالس احیا و مناجات برپا می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است