استانی 19:02 - 25 آذر 1397

تداوم شرایط کنونی بیمه سلامت همه را متضرر می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، خدیجه ابراهیم‌خانی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری از افزایش چشم‌گیر تعداد بیمه‌شدگان سلامت در استان زنجان طی سال‌جاری نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت: این افزایش آمار حاکی از آن است که باید مشکلاتی که بر سر راه بیمه سلامت وجود دارد، مرتفع شود که بی‌تردید یکی از این دغدغه‌ها بحث پرداخت مطالبات بود که خوشبختانه در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با یادآوری اینکه با تخصیص به‌موقع اعتبارات امسال توانستیم ۷۰ درصد از مطالبات مراکز دولتی و نیز دانشگاهی را که مربوط به ماه‌های شهریور و مهر امسال بود، پرداخت کنیم، ادامه داد: این در حالی است که وضعیت در این زمینه در سال‌های گذشته به هیچ وجه قابل مقایسه با امسال نبود؛ چرا که امسال مطالبات همه مراکز دولتی و دانشگاهی تا مردادماه سال‌جاری تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به وضعیت پرداخت مطالبات سایر مراکز درمانی، از پرداخت ۹۷ درصد از مطالبات مراکز غیردانشگاه از جمله بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی در تیرماه امسال خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این، این مراکز به میزان ۶۸ درصد از مطالبات خود از بیمه سلامت را در مردادماه امسال دریافت کرده‌اند. همچنین ۳۰ درصد از مطالبات مربوط به مردادماه داروخانه‌ها نیز توسط بیمه سلامت در سال‌جاری پرداخت شده است.

ابراهیم‌خانی در ادامه، یکی از دغدغه‌های مهم بیمه سلامت در استان را مربوط به سوءاستفاده از نام این سازمان عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی از نام بیمه سلامت سوءاستفاده کرده و در قالب شرکت‌های بیمه‌ای با شهروندان تماس گرفته و ادعا می‌کنند که قصد دارند در قبال دریافت مبلغی، شهروندان را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند که از همین تریبون این اقدام را کاملا نوعی کلاهبرداری اعلام می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با تاکید بر اینکه شهروندان به محض مشاهده چنین تماس‌هایی، جریان را با شماره تفن ۱۶۶۶ در میان بگذارند، افزود: این شماره تلفن همانند پل ارتباطی بین شهروندان و بیمه سلامت است؛ چرا که فارغ از اطلاع‌رسانی در مواقعی که برخی قصد سوءاستفاده از نام بیمه سلامت را دارند، می‌توانند طی روزهای دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح با این شماره تلفن با مدیران ارشد بیمه سلامت استان در ارتباط باشند.

ابراهیم خانی یکی از اقدامات ارزشمند صورت گرفته را راه‌اندازی مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت عنوان کرد و با اشاره به اینکه هدف از راه‌اندازی این مرکز، تغییر در رویکردهای زیان‌ده برای بیمه‌شدگان، سازمان‌ها و موسسات بوده است، تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد، در همین راستا شاهد برگزاری همایش سراسری طی روزهای ۳۰ بهمن‌ماه و اول اسفندماه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه زیرساخت‌های اساسی برای پیشبرد اهداف طرح تحول نظام سلامت در نظر گرفته نشده بود، اظهار کرد: هدف از تشکیل صندوق بیمه رایگان همگانی، پوشش و حمایت از جمعیت آسیب‌پذیر بود که با توجه به مهاجرت سایر اقشار جامعه به سمت استفاده از ظرفیت‌های این صندوق، عملا دیدیم که از اهدافی که برای صندوق بیمه رایگان همگانی ترسیم شده بود، دور شدیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه اگر قرار باشد روند موجود تداوم داشته باشد، بی‌تردید بیشترین آسیب متوجه مردم خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور به‌موقع مسئولان امر در این قضیه، به‌ویژه نمایندگان مردم در خانه ملت، بتوانیم شاهد مدیریت زیانی که تا به امروز انباشته شده است، باشیم.


10001826
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است