استانی 00:22 - 01 مهر 1393
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان این‌که صنعت استان روزی شکوفا خواهد شد که قابل رقابت با صنایع دیگر کشورها در بازارهای دنیا باشد، رویکرد دولت جدید به منظور برقراری ارتباط با کشورهای دیگر به خصوص همسایگان را راهگشای رقابت در بازارهای جهانی و رشد صادرات دانست.

ارتباط با همسایگان، راهگشای رقابت در بازارهای جهانی

بختیار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، با بیان این‌که طرح خروج از رکود یک طرح خام است، گفت: البته مواردی که در این لایحه دیده شده در راستای حمایت از تولید است.

وی گفت: امروز دغدغه مقام معظم رهبری و دولت، تولید است به طوری که در 24 بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمده نگاه‌ها به افزایش تولید و حمایت از تولید داخلی است، یعنی ما تولید را به شکلی حمایت کنیم که اقتصاد را حداقل در مورد کالاهای استراتژیک و آنچه که مردم نیاز دارند مقاوم‌سازی کنیم، تا وابستگی به خارج نداشته باشیم.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: اساس و پایه بسته خروج از رکود و اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید است و تمام سیاست‌هایی که اتخاذ می‌شود برمبنای حمایت از تولید است؛ اما، این حمایت‌ها نیاز به منابع مالی دارد که البته در حال حاضر از محل صندوق توسعه ملی منابع خوبی در اختیار داریم.

بختیار با بیان این‌که در مقاطعی کشور در زمینه صادرات رشد بسیار خوبی داشته است، تصریح کرد: اما، این صادرات متکی به سوبسید‌های دولت بوده که با ارائه مواد اولیه ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان صورت می‌پذیرفت.

وی افزود: البته بسیاری از کشورها با حمایت از برخی محصولات نقش مهمی در صادرات و رقابت در بازارهای جهانی داشته‌اند؛ به طور مثال در کشور چین، دولت با ارائه برخی سوبسیدها از تولیدکنندگان حمایت می‌کند تا محصولات‌شان را ارزان بفروشند؛ وقتی بازار را در دست گرفتند قیمت را هم کنترل می‌کنند.

انتهای پیام


4773792
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است