گوناگون 12:50 - 09 فروردین 1396
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان:
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان گفت: هرچه می‌توانید در راه احیای این اماکن از مساجد تا بقاع متبرکه  تلاش کنید زیرا که احیاء اماکن مقدس احیاء دین است.

احیاء اماکن مقدس احیاء دین است

به گزارش خبرگزاری مهر، ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان با حضور در ستاد قرارگاه آرامش بهاری کردستان و بازدید از فعالیت‌های این قرارگاه خدمات و تلاش‌های سازمان اوقاف در ایام نوروز را قابل مورد تحسین قرارداد و اظهار کرد: بهار نه تنها زنده شدن طبیعت و سرآغاز زندگی درختان و زمین و شکوفه زدن گل‌های زیباست بلکه نشان و تفسیر جمالات ذات الهی است.

وی ادامه داد: مناطق کردستان سرشار از وجود پر برکت اولیاء الهی است و جای‌جای این استان جایگاه بقاع متبرکه امامزادگان شاخص است.

 ماموستا رستمی با اشاره به اهمیت  و گستردگی فعالیت های سازمان اوقاف گفت:  سازمان اوقاف و امور خیریه یک نهاد مقدس است و در کنار آن رسیدگی به اماکن مقدس همواره مورد تاکید بزرگان اسلام بوده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن به کوه طور قسم می‌خورد نه به خاطر خاک و گل و درختان کوه، بلکه به این خاطر که محل رمز و راز خداوند با بنده پاکش حضرت موسی(ع) و محل عبادت پیامبر والا مقام  بوده  و متبرک به یکی از پیامبران الهی است.

وی ادامه داد: همچنین در قرآن به کعبه به عنوان بلدامین قسم خورده شده است، زیرا که کعبه محل تولد پیامبران الهی ،محل نزول قرآن و محل نزول فرشتگان الهی بوده است و این نشان از اهمیت اماکن مقدسه دارد.

ماموستا رستمی تصریح کرد: هرچه می‌توانید در راه احیای این اماکن از مساجد تا بقاع متبرکه  تلاش کنید زیرا که احیاء اماکن مقدس احیاء دین است.

ماموستا رستمی با تقدیر و تشکر از فعالیت‌های سازمان اوقاف در بقاع متبرکه در طرح آرامش بهاری تاکید کرد: میهمانان و زائران نوروزی با حضور در این اماکن مقدس و بازدید از این غرفه‌های متنوع در کنار زیارت می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی اوقاف بهره‌مند شوند.


8955193
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است