استانی 15:32 - 17 بهمن 1394
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از سرمایه‌گذاری بیش از 400 میلیارد ریالی بخش خصوصی در مراکز گردشگری استان در این مدت خبر داد.

سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریالی بخش خصوصی در گرشگری یزد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، محمد مهدی شرافت، یکی از مهمترین اقدامات اجرایی میراث فرهنگی استان طی دو سال گذشته را ارسال پرونده ثبت جهانی شهر تاریخی یزد به یونسکو، ذکر و در این مورد تصریح کرد: این مهم با تلاش بی‌وقفه کارشناسان این اداره کل و سازمان میراث فرهنگی تهران با اعتباری بالغ بر 8.5 میلیارد ریال به انجام رسیده است.

وی افزود: مرمت و تملک 608 اثر تاریخی استان با هزینه‌ای بالغ بر ‌6‌3‌8 میلیارد و ‌1‌3‌7 میلیون ریال از دیگر اقدامات خاص و منحصر به فردی است که از سال 92 تاکنون انجام شده است.

شرافت خاطرنشان کرد: شهر یزد دارای خانه‌های با ارزش و با قدمت تاریخی است که مرمت، احیا و نگهداری از آنها جزو وظایف اصلی این اداره کل به حساب می‌آید و در این راستا طی دو سال گذشته 398 خانه ایرانی در سطح استان با هزینه ‌31 میلیارد و 500 میلیون ریال مرمت شده است.

این مقام مسئول، ساماندهی و لایروبی قنوات یزد شامل قنات‌های زارچ و حسن آباد و همچنین باغ‌های جهانی دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز را از طرح‌های اجرایی در سطح جهانی ذکر کرد و افزود: همچنین در راستای ثبت جهانی فناوری بادگیر در سال جاری، مرمت 50 بادگیر تاریخی در سطح استان به انجام رسیده است. در شش ماهه اول سال جاری 100 اثر غیرمنقول فرهنگی تاریخی، 10 اثر منقول، پنج اثر ملموس و همچنین 6 اثر ناملموس در سطح استان به ثبت آثار ملی کشور رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مراکز گردشگری استان طی دو سال گذشته بالغ بر 400 میلیارد ریال است که این رقم نسبت به بازه زمانی مشابه، 300 درصد افزایش داشته است. در این راستا 43 مجوز جهت ساخت تأسیسات گردشگری صادر شده که این موضوع نشانگر افزایش رو به رشد گردشگران و همچنین آماده‌سازی بیش از پیش مردم برای بازدید از گردشگران است.

شرافت یادآور شد: از دیگر مسایل مهم و با اهمیت، فعال بودن 10 مرکز اطلاع‌رسانی در سطح و همچنین ارائه 80 درخواست جهت راه اندازی واحدهای بوم‌گردی است که از این میان، 38 مجوز نیز صادر شده است.

وی، باز زنده‌سازی دو رشته از رشته‌های صنایع دستی را جزو عملکرد مهم این اداره کل در دو سال گذشته، عنوان و خاطرنشان کرد: رشته‌های زری‌بافی و احرامی بافی که رو به فراموشی می‌رفت، با همت کارشناسان این اداره کل و همکاری صنعتگران پیشکسوت دوباره احیا شد.

شرافت در پایان نیز اذعان کرد: 43 نشان ملی و بین‌المللی مرغوبیت کالا(مهر اصالت‏)‌ نیز در بخش صنایع دستی به صنعتگران صنایع دستی استان اهدا شده که برای استان افتخاری قابل توجه است.

انتهای پیام


7658819
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است