اجتماعی 18:57 - 04 اردیبهشت 1397
بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه
"اجرای طرح ترافیک جدید از ۱۵ اردیبهشت به صورت ارشادی، کنکور ۹۸ تفاوتی با کنکور ۹۷ ندارد، ایران نصف بارش مورد انتظار را دریافت نکرده است، آیا جسد مومیایی را می‌توان شناسایی کرد؟، آغاز مهارت‌آموزی سربازان از سال جاری، انتشار دفترچه «آزمون استخدامی» تا پایان هفته، افزایش حداقل ۱۹.۵ درصدی «حقوق‌» مستمری‌بگیران، ارائه خدمات درمان ناباروری به ۳۰ هزار تن در کشور، بیمه تکمیلی رایگان ۸۰ هزار تاکسیران و مشورت با گروه‌های مرجع برای انتخاب شهردار" از مهمترین عناوین خبرهای اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

از ماجرای شناسایی جسد مومیایی تا افزایش حداقل ۱۹.۵ درصدی «حقوق‌» مستمری‌بگیران

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز حدود ۷۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

سردار رحیمی خبر داد

اجرای طرح ترافیک جدید از ۱۵ اردیبهشت به صورت ارشادی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح ترافیک سال ۹۷ از ۱۵ اردبیهشت ماه جاری خبر داد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ درمورد اجرای طرح ترافیک جدید گفت: طرح ترافیک از ۱۵ اردیبهشت به اجرا در خواهد آمد و این طرح در مدت حدود ۱۵ تا ۲۰ روز ابتدایی به صورت ارشادی اجرا می‌شود.

بطحائی ضمن توضیح درباره آموزش زبان روسی در مدارس اعلام کرد

کنکور ۹۸ تفاوتی با کنکور ۹۷ ندارد/اختلافات دیپلماسی ۳مدرسه ایرانی در امارات را تعطیل کرد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اظهارات اخیر خود درباره توسعه آموزش زبان روسی در مدارس گفت: منظور ما این نبوده است که آموزش زبان روسی به عنوان زبان دوم و اجباری انجام شود بلکه بحث ما این است که چرا باید شرایطی را ایجاد کنیم که تدریس زبان خارجی به شکل انحصاری مربوط به زبان انگلیسی باشد.

سید محمد بطحائی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت طرح حذف کنکور در کشور نیز تصریح کرد: به نظر می‌رسد طرح حذف کنکور در آینده‌ای نزدیک به سرانجام برسد و ما در حال رسیدن به نقطه مشترکی بین دستگاه‌های دخیل در این موضوع هستیم. با این وجود برای دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی حاضر هیچ تغییری در کنکور ۹۸ به غیر از آنچه در سال جاری اتفاق می‌افتد به وجود نخواهد آمد و کنکور ۹۸ هیچ تفاوتی با کنکور ۹۷ نخواهد داشت.

بطحائی در ادامه با اشاره به تعطیلی سه مدرسه ایرانی در کشور امارات نیز گفت: بخشی از اختلال ایجاد شده به دلیل نارسایی در روابط دیپلماتیک و حمایت امارات از سیاست‌های توسعه طلبانه عربستان در منطقه و جنایات این کشور در یمن است. مجموعه این اقدامات باعث شده است تا کشور امارات سیاست‌های انقباضی شدیدی علیه ایران اتخاذ کند که پیامد آن اختلال در ادامه فعالیت مدارس ایران در کشور امارات بوده است.

ایران نصف بارش مورد انتظار را دریافت نکرده است

سرپرست پژوهشکده اقلیم شناسی از بارش کمتر از نرمال در نوار شمالی کشور و بارش در حد نرمال در بقیه مناطق طی سه ماه اردیبهشت تا تیر خبر داد.

ایمان باباییان اظهار کرد: معمولا در شرایط نرمال، بارش دوره گرم سال از خرداد تا مهر در بخش عمده‌ای از کشور به استثنای سواحل خزر و جنوب شرق کشور قابل ملاحظه نیست و در این مناطق بیشتر بارش‌ها در اردیبهشت رخ می‌دهد.

سرپرست پژوهشکده اقلیم شناسی در مورد شرایط دمایی کشور طی ماه‌های آینده گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد دمای اردیبهشت در بخش‌های شرقی کشور کمتر از حد نرمال باشد اما سایر بخش‌های کشوربا افزایش دمای نیم تا یک درجه‌ای مواجه خواهند شد.

قربانیان اسید به دیدار معصومه جلیل‌پور رفتند+ عکس

تعدادی از قربانیان اسید پاشی صبح امروز با معصومه جلیل پور قربانی اسید پاشی تبریزی که در روزهای پایانی سال ۹۶ مورد اسیدپاشی قرار گرفته بود، دیدار کردند.

 در این دیدار دکتر ده‌مرده‌ای پزشک معالج معصومه جلیل‌پور گزارشی از آخرین روند درمانی معصومه را ارائه کرد و گفت: تاکنون سه عمل جراحی روی معصومه انجام شده و فکر می‌کنیم طی یکی و دو هفته آینده بتواند موقتا از بیمارستان مرخص شود.

رئیس پزشکی قانونی در گفت‌وگو با ایسنا پاسخ داد

آیا جسد مومیایی را می‌توان شناسایی کرد؟

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور توضیحاتی را در خصوص نحوه شناسایی اجساد مومیایی شده از سوی پزشکی قانونی ارائه کرد.

دکتر احمد شجاعی درباره اینکه آیا پزشکی قانونی می‌تواند اجساد مومیایی شده را شناسایی کند اظهار کرد: احتمال شناسایی اجساد مومیایی شده از سوی پزشکی قانونی وجود دارد اما امکان آن به شکل ۱۰۰ درصدی نیست. همچنین برای شناسایی یک جسد مومیایی شده ابتدا باید بافت استخوان‌ها و بافت بدن بررسی شده و در صورتی که سالم باشد DNA را از آن استخراج کرده و تحت آزمایش قرار داد.

گذراندن دوره سربازی فارغ‌التحصیلان هنرستانها در رشته‌های تخصصی

آغاز مهارت‌آموزی سربازان از سال جاری

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از آغاز اجرای تفاهم نامه مشترک با نیروهای مسلح برای مهارت آموزی سربازان از اوایل سال ۹۷ خبر داد.

علی زرافشان افزود: ۶۳ درصد سربازان، فارغ‌التحصیلان مدارس ما هستند، به عبارتی دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی‌اند و می‌توان گفت که ورودی اکثر پادگان‌ها را دانش‌آموزان ما تشکیل می‌دهند. ضمن آنکه بخشی از این افراد، فارغ التحصیلان هنرستان‌ها در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هستند که باید طبق تفاهم نامه از اولویت‌هایی برخوردار شوند. همچنین پیگیری می کنیم تا فارغ التحصیلان کاردانش و فنی و حرفه‌ای، خدمت سربازی را در تخصصی که گذرانده‌اند طی کنند.

زرافشان ادامه داد: یکی دیگر از سرفصل‌های این تفاهم نامه انتقال تجربیات در حوزه کارآفرینی است. یکی از پیشنهادات ما این بود که از تجربه کارآفرینی و آموزش همراه با تولید ما استفاده کنند، بخصوص تشکیل بازارچه های کسب و کار و مشارکت دادن سربازها در درآمدی که از کار تولیدی دارند باید مورد توجه قرار بگیرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد

امحای بیش از ۹۰ تن محموله‌ قاچاق در پایتخت/ حضور تمام قد پلیس برای تثبیت بازار ارز

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اجرای طرح امحای محموله قاچاق در پلیس آگاهی تهران گفت: امروز شاهد امحای یکی از بزرگترین محموله‌های قاچاق هستیم که شامل هفتادتن لوازم آرایشی و بهداشتی و ۲۴ تن موارد خوراکی و نوشیدنی است که همه به صورت قاچاق وارد کشور شده و تاخود تهران رسیده است و مواد بهداشتی کشف شده همه تاریخ گذشته هستند و حداقل هفت سال و حداکثر یازده سال از تاریخ انقضای آنها گذشته است که تاریخ این ‌ها را عوض می‌کنند و تحویل مردم می‌دهند.

سردار حسین رحیمی درمورد مبادی ورودی این کالاها اظهار کرد:‌ این مواد از مبادی غرب کشور وارد شده است و حداقل ده نفر دراین مورد دستگیر شده ‌اند.

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

انتشار دفترچه «آزمون استخدامی» تاپایان هفته/ تصمیم‌گیری برای حذف آزمون سمپاد در هفته آتی

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر جبران کسری نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان از انتشار دفترچه آزمون استخدامی طی دو سه روز آینده خبر داد.

سید محمد بطحایی درباره حذف مدارس تیزهوشان متوسطه دوم بیان کرد: سیاستی برای تغییر در متوسطه دوم از کاهش یا تغییر در روند و فعالیت مدارس متوسطه دوم تیزهوشان نخواهیم داشت. ما نه تنها از حیث کیفیت به دنبال بهبود مدارس دوم متوسطه هستیم بلکه سیاست انقباضی نیز برای آن نداریم. اگر موردی در این خصوص وجود داشته باشد آن را به دقت بررسی خواهیم کرد؛ بنا براین دانش آموزان در این  مورد نگرانی نباید داشته باشند و به دنبال کیفیت بخشی این مدارس هستیم.

نوربخش اعلام کرد

افزایش حداقل ۱۹.۵ درصدی «حقوق‌» مستمری‌بگیران / مشوق‌های «بیمه کارفرمایی» + شرایط

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه میزان افزایش حداقل حقوق و دستمزد برای مستمری بگیران در سال جاری ۱۹.۵ درصد رشد یافته است اظهار کرد: برای سایر سطوح درآمدی باید پیشنهاد ما از سوی وزیر رفاه به هیات وزیران ارائه شود. عملیات کارشناسی ما در این خصوص به پایان رسیده و پس از نهایی شدن آن امید است به‌زودی تقدیم هیات وزیران شود.

سید تقی نوربخش  به صدور دستورالعمل اجرای مشوق های بیمه کارفرمایی و قابل اجرا بودن آن از ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: کارفرمایان با بکارگیری نیروهای جدید با شرایطی از مزایایی چون ۲ سال معافیت از حق بیمه برخوردار می‌شوند. شرایط فرد بکارگیری شده: حداکثر سن بیمه‌شده باید ۳۴ سال، عدم سابقه بیمه‌ای بیش از یکسال قبل از ثبت نام، سپری شدن حداقل سه ماه از ثبت نام در مراکز کاریابی مجاز  و رسمی است و کارگاهی که فرد در آن مشغول به کار است باید دارای کد کارگاهی و حداقل دو نفر تحت پوشش باشد. مدت اعتبار این طرح نیز دو سال است. همچنین به ازای هر دو نفر بیمه شده شاغل در کارگاه یک نفر نیروی جدید واجد شرایط می‌تواند تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد.

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

ارائه خدمات درمان ناباروری به ۳۰هزار تن در کشور/حمایت ۸۵ درصدی از زوج‌های نابارور

رییس گروه فناوری‌های نوین تولیدمثل و اهدای جنین معاونت درمان وزارت بهداشت ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه درمان ناباروری، گفت: با این اقدامات تاکنون حدود ۳۰هزار نفر از خدمات درمان ناباروری در سراسر کشور بهره‌مند شده‌اند.

دکتر بتول رشیدی درباره مهم‌ترین اولویت‌های معاونت درمان در حوزه درمان ناباروری در سال ۹۷، گفت: یکی از برنامه‌های مهم در سال جدید توجه به سیاست‌های پیشگیری از ناباروری و انجام مراقبت‌های باروری است تا با اقدامات ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر مانند تغییر سبک زندگی، تغذیه سالم، جلوگیری از چاقی و پیشگیری از بیماری‌های عفونی و... که دستگاه تولید مثل و باروری سالم  را تحت تاثیر قرار می‌دهند، بتوان بار این بیماری‌ها را تا حد امکان کاهش داد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی خبر داد

بیمه تکمیلی رایگان ۸۰ هزار تاکسیران/ توقف نوسازی تاکسی‌های فرسوده ازسوی شرکت خودروساز داخلی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران از بیمه تکمیلی ۸۰ هزار راننده تاکسی خبر داد و گفت: بیمه تکمیلی برای رانندگان تاکسی دارای کارنامه هوشمند فعال است.

علیرضا قنادان با بیان اینکه در سال جاری تحصیلی سازماندهی ۱۶ هزار سرویس مدرسه برعهده سازمان تاکسیرانی است گفت: ۶۰۰۰ تاکسی در قالب سرویس مدرسه فعالیت می‌کنند و مابقی سرویس‌های مدارس نیز تحت نظارت سازمان تاکسیرانی هستند که دستورالعمل جذب و نظارت آنها توسط سازمان تاکسیرانی تدوین شده است.

رئیس مرکز درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خبرداد

کُددار شدن معتادان متجاهر با «اسکن عنبیه»/ صدور اوراق هویتی برای آنها

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر تنها معتادان مراجعه کننده به «مراکز درمان سرپایی» از بیمه اعتیاد بهره‌مند می‌شوند، گفت: درحال رایزنی با ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت هستیم تا مراکز اقامتی میان مدت نیز بتوانند از این حق بیمه استفاده کنند.

فاطمه عباسی با تاکید بر اینکه یکی از معضلات ما این است که بسیاری از معتادان متجاهر فاقد اوراق شناسایی هستند، تصریح کرد: مراکز اقامتی سازمان که شامل مراکز درمان، تبصره دو و ماده شانزده هستند، عمدتا شامل  معتادان متجاهری هستند که اوراق هویتی ندارند. یکی از علت هایی هم که بیمه آنها را نمی‌پذیرد و بیمه نمی‌کند نیز همین بحث اوراق هویتی آنهاست.

سخنگوی شورای شهر تهران عنوان کرد

مشورت با گروه‌های مرجع برای انتخاب شهردار / درصورت انصراف کاندیداها گزینه‌ای اضافه نمی‌شود

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد حواشی انتخاب هفت نفر به عنوان گزینه شهرداری پاسخ داد.

علی اعطا با بیان اینکه اعضای شورای شهر هفت نفر از گزینه‌های شهرداری را انتخاب کردند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۲۳ اردیبهشت ماه کاندیدا اعلام خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت حذف یا انصراف گزینه‌های فعلی فرد دیگری به جمع گزینه‌ها اضافه می‌شود یا نه؟ گفت: قرارمان این است که به هر دلیلی از این گزینه‌ها کم شد فرد دیگری به این جمع اضافه نشود.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

آیا جسد مومیایی را می‌توان شناسایی کرد؟

بازداشت یکی از عوامل شکنجه ۳ کودک ماهشهری

هفت گزینه شهرداری تهران انتخاب شدند + اسامی

قربانیان اسید به دیدار معصومه جلیل‌پور رفتند+ عکس

مروری بر سوابق ۷ کاندیدای شهرداری تهران

انتهای پیام


9757007
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۸ قرار گرفته و وضعیت هوای تهران بهبود نسبی یافته و در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتل سریالی معتادان که موفق شده بود پای چوبه دار از اولیای دم یکی از قربانیانش رضایت بگیرد، سرانجام بعد از ۲۸ سال از زندان آزاد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرعشی گفت: امسال نسبت به سال گذشته عوامل بهداشت و درمان کاهش پیدا کرده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان اسلام‌شهر از دستگیری عاملان رعب و وحشت در اسلامشهر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: بیش از پنج هزار عمره‌گزار در ماه شوال به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: بیش از پنج هزار عمره‌گزار در ماه شوال به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار گودرزی گفت: چند روز پیش انتشار فیلمی از صحنه سرقت بعنف در اتوبان صدر ذهن‌ها را متوجه خود کرد و فرصتی فراهم شد تا یک بار دیگر پلیس آگاهی تهران بزرگ اشراف اطلاعاتی و توان عملیاتی و هوشمندی کارآگاهان خود را به رخ مجرمین بکشد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» خواستگار شرور وقتی از دختر مورد علاقه‌اش جواب منفی شنید با حمله به خانه او و ضرب و جرح خانواده‌اش وی را ربود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» زورگیران پل صدر تهران توسط پلیس آگاهی در مازندران دستگیر شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تاکسی‌های اینترنتی اگر نگران راننده‌ها هستند، کمیسیون آن‌ها را کم کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است