علمی فناوری 15:39 - 22 مهر 1398
تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران و پارک علم و فناوری قزوین، به‌منظور گسترش همکاری‌های پژوهشی، فناوری و آموزشی توسط دکترجبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتر مصطفی مافی سرپرست پارک علم و فناوری قزوین به امضا رسید.

گسترش همکاری دانشگاه علم و صنعت با پارک فناوری قزوین

به گزارش ایسنا، موضوع این تفاهم‌نامه همکاری، تعیین زمینه‌های کاری موردعلاقه طرفین، تدوین برنامه‌های اجرایی مشترک برای هر زمینه و تخصیص منابع مشترک به‌منظور نیل به اهداف تعیین‌شده در برنامه‌ها است.

شناسایی و برنامه‌ریزی برای رفع برخی مشکلات پارک، برنامه‌ریزی مشترک برای نیل به تجاری‌سازی فناوری‌های جدید موردعلاقه و نیاز طرفین و برنامه‌ریزی مشترک به‌منظور رفع چالش‌های ملی که با تجمیع ظرفیت‌های طرفین، قابل تأمین و مرتفع‌سازی باشند از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری هستند.

همچنین تدوین و تألیف اسناد و مدارک علمی به‌صورت مشترک، طراحی و اجرای پروژه‌های مشترک تحقیقاتی، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی موجود طرفین، راه‌اندازی دوره‌های مشترک، تأسیس شرکت‌های مشترک باهدف تجاری‌سازی فناوری‌های مشترک و راه‌اندازی مشترک سازمان‌های پژوهشی (مانند مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها)، از روش‌های پیشنهادی موردتوافق برای نیل به اهداف مورداشاره در این تفاهم‌نامه است.

دکتر ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در نشستی که در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه همکاری در محل این دانشگاه برگزار شد، با ابراز خرسندی از حرکت به سمت موضوعات و فعالیت‌هایی که هم‌افزایی دارد و منشا خیر برای طرفین است، گفت: پارک‌های علم و فناوری با هدف والایی تأسیس‌شده و به‌نوعی برای مهاجرت به دانشگاه‌های نسل ۲ و ۳ ایفای نقش می‌کنند و امیدوارم با تعاملات دانشگاهی بتوانند توانمندی بیشتری پیدا کنند.

وی افزود: شناسایی نیازها و فعالیت‌های صنایع مختلف مانند حمل‌ونقل، خودرو، صنعت ریلی، صنایع غذایی، برق، انرژی به بهره‌گیری از توانایی دانشجویان و مراکز رشد دانشجویی در دانشگاه‌ها کمک خواهد کرد و درنهایت، همکاران دانشگاهی خواهند توانست با بهره‌گیری از توانایی دانشکده‌های مختلف، نیازهای بخش‌های گوناگون صنایع را برطرف کنند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران تأکید کرد: باید سعی کنیم تجربیات مشترک را با برگزاری جلسات مشترک به یکدیگر منتقل کنیم و این کار، هم‌افزایی و اثربخشی دانشگاه و پارک علم و فناوری را افزون می‌کند.

دکتر ذاکری با اشاره به تعاملات و ارتباطات خوب دانشگاه علم و صنعت ایران با دانشگاه‌های آلمان و میزبانی طرح‌های تحقیقاتی مشترک تمامی دانشگاه‌های کشور با آلمان از سوی این دانشگاه، گفت: شما نیز در پارک می‌توانید از تجربیات بخشی از این پروژه‌ها استفاده کنید و برای ارتقای مراودات بین‌المللی خود تلاش کنید. این ارتباطات باید در شرایط تحریمی بهتر شود و درنهایت ما باید مکمل هم باشیم و مجموعه فعالیت‌هایمان موجب پیشرفت و الگویی برای سایرین باشد.

رایزنی برای ایجاد پردیس پارک علم و فناوری در چشمه نور

در ادامه دکتر فانی، سرپرست پارک علم و فناوری قزوین، توضیحات بیشتری درباره موقعیت شهر قزوین، امکانات و نیازمندی‌های آن ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه که در قزوین ۹ شهرک صنعتی وجود دارد و در حال رایزنی برای ایجاد پردیس پارک علم و فناوری در چشمه نور هستیم، تصریح کرد: استان قزوین، اولین استانی است که سند آمایش علم و فناوری دارد و همه زیرساخت‌های لازم برای همکاری دانشگاه با پارک علم و فناوری قزوین مهیاست و فکر می‌کنم فعالیت‌های زیادی را می‌توان به‌طور مشترک پیگیری کرد.

دکتر فانی تأکید کرد: می‌خواهیم از همه قابلیت‌های استان و پارک علم و فناوری استفاده کنیم و در بحث فرصت مطالعاتی اساتید نیز می‌توانیم میزبان اساتید متخصص جوان در راستای پاسخگویی به سؤالات صنایع باشیم.

انتهای پیام


10266241
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان گوگل می‌گویند با وجودی که دستیار‌های هوش مصنوعی ابزار‌هایی مفید و کاربردی هستند، اما می‌توانند کاربران را از نظر عاطفی بیش از حد به خود وابسته کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا شنبه هشتم اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون امسال ۵۰ درصد است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی گفت: رژیم غذایی بدون گلوتن برای افراد دارای بیماری سلیاک توصیه می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی به مدت یک سال تمدید می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مریخ‌نورد «کنجکاوی» ناسا ردپای گاز متان را در سیاره سرخ یافته و دانشمندان را یک گام به کشف حیات بیگانه نزدیک‌تر کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان به منظور حمایت از کودکان و مادران غزه، نمایشگاهی از آثار هنری خود را با مضمون مقاومت و فلسطین در دانشگاه الزهرا برپا کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت و سلامت کامل کنکور سراسری، از عدم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است