گوناگون 16:35 - 03 بهمن 1395
حاجی ده آبادی:
احمد حاجی‌ده آبادی، رئیس مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی گفت: موسسه آموزش عالی علوم انسانی برآن است تا بتواند نظریه پردازانی را در حوزه علوم انسانی با نگاه های دینی تربیت نماید.

هدف موسسه علوم انسانی تربیت نظریه‌پردازان با نگاه‌های دینی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مهر، احمد حاجی‌ده آبادی، رئیس مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی وابسته به جامعه المصطفی(ص) العالمیه، در گفتگویی از برگزاری سلسله کارگاه‌های اسلامی سازی علوم انسانی، با هدف آشنایی و نظریه‌پردازی در حوزه علوم انسانی در مقاطع دکتری رشته‌های مختلف خبر داد.

حاجی‌ده آبادی،‌ با اشاره به تعداد طلبه‌ دانشجوهای مقطع دکتری رشته‌های علوم انسانی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۲۰۰ طلبه دانشجو در مقطع دکتری در رشته های مختلف اعم از روانشناسی، جامعه شناسی، ارتباطات، مدیریت و حقوق هم اکنون در حال تحصیل هستند؛ تصمیم به آشنایی آن ها با زمینه های تحول بنیادین در علوم انسانی بر مبنای جهان بینی و معارف اسلامی، گرفته شد، لذا دوره های کارگاهی ویژه ای را با همکاری اساتید ذی صلاحیت و عالی کشورمان طراحی و آن را به مرحله اجرا رسانیدیم.

رئیس مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی، تغییر در نگرش در دانش های علوم انسانی را یکی از برنامه ریزی های موسسه آموزش عالی علوم انسانی دانست. وی در ادامه یادآور شد: علی رغم گستره آموزش مبانی علوم انسانی در ایران اسلامی، همچنان در سه حیطه فهم، نقد و نظریه پردازی درعلوم انسانی ضعف های زیادی به چشم می خورد.

حاجی ده آبادی هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی دانش‌ پژوهان با این مباحث و ایده‌ یابی در مسیر رساله‌ها و پایان‌ نامه‌های تحقیقاتی و همچنین نظریه‌ پردازی در حوزه علوم اسلامی انسانی، عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بخشی از دانش پژوهان ما از کشورهای خارجی هستند؛ می توانیم با استفاده از اندیشه‌های نابی که در درون کشورداریم، یک سلسه افراد ذی صلاحیت برای جهان اسلام پرورش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: فراهم سازی زمینه حضور فعال دانش پژوهان در همایشها و کنفرانس های ملی و بین المللی یکی از هدف گذاریهای موسسه آموزش عالی علوم انسانی است.

رئیس موسسه آموزش عالی علوم انسانی با اشاره به این که در نخستین دوره از این کارگاه ها هدف اصلی این بوده که ضمن آشنایی با نگرشهای فعال در این حوزه، دیدگاههای متنوع مطرح و کرسیهای مناظره برای تربیت و پرورش پرچم داران اسلامیسازی مبانی علوم انسانی در گستره جهانی برگزار گردد، گفت: موسسه آموزش عالی علوم انسانی برآن است تا بتواند نظریه پردازانی را در حوزه علوم انسانی با نگاه های دینی تربیت نماید.

وی ضمن تاکید بر اقتضائات اجتماعی در ظهور و بروز علوم اسلامی انسانی، خاطرنشان کرد: علوم انسانی در بستر فرهنگ رشد یافته، تنوع های فرهنگی نظریه های مختلفی را نمایان کرده است.

حاجی ده آبادی با بیان این که مباحث فقهی باید در عرصه های مختلف علوم انسانی ورود پیدا کند، تشریح کرد: متاسفانه در حوزه روش شناختی اسلامی سازی علوم انسانی با مشکلاتی مواجه هستیم؛ لذا موسسه آموزش عالی علوم انسانی راه اندازی کارگاه های روش تحقیق، روش نقد و روش های نظریه پردازی را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی، با اشاره به استفاده از نظرات حضرات آیات حائری شیرازی، اعرافی، اراکی، هادوی تهرانی، علیدوست و جمعی دیگر از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در این کارگاه‌ها ادامه داد:‌ این سلسله کارگاه‌ ها با موضوعاتی همچون چیستی، ضرورت و امکان اسلامی سازی علوم انسانی، مبانی اسلامی سازی علوم انسانی، مدل های اسلامی سازی علوم انسانی و … در تلاش است تا با تحقق منویات مقام معظم رهبری مسیر روشنی را برای شناخت طلاب و دانش پژوهان موسسه با ظرفیت منابع و دانش های اسلامی درحوزه علوم انسانی فراهم آورد.

سلسله کارگاه های اسلامی سازی علوم انسانی از تاریخ ۲۵ دی لغایت ۳ بهمن به میزبانی موسسه آموزش عالی علوم انسانی در سالن همایش های مجتمع امین قم برگزار می شود.


8698993
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است