سیاسی 11:06 - 17 تیر 1394
باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛
هم‌افزایی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با نیروهای مردمی امنیت پایداری را در استان "سیستان و بلوچستان" ایجاد و قرارگاه "قدس" هم با ادب‌کردن تروریست‌ها نقش مثبتی در این پروسه ایفا کرده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنوب شرق کشور هر از چند گاهی توسط گروهک‌های تروریستی مورد هجمه قرار می‌گیرد که البته برخی ترورها و اقدامات کور همچون "نیش پشه" است.







**اقدامات تروریستی با پول‌های عربستان



برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی در تزریق کمک‌های مالی و تسلیحاتی به گروهک‌های تروریستی در جنوب شرق اقداماتی را انجام می‌دهند. با توجه به سابقه "بندربن سلطان" احتمالا مسئول کمک‌های مالی عربستان به تروریست‌ها در جنوب شرق ایران، این شخص است.





قرارگاه







**واگذاری مسئولیت 300 کیلومتر مربع از مرزهای کشور به قرارگاه  "قدس" نیروی زمینی سپاه



پس از اقدامات تروریستی که در سال 92 ازسوی گروهک تروریستی وابسته به "عبدالمالک ریگی" و "عبدالرئوف ریگی" انجام شد، در فروردین ماه سال 93 تأمین امنیت 300 کیلومتر مربع از مرزهای شرقی به قرارگاه "قدس" نیروی زمینی سپاه واگذار شد تا این قرارگاه بتواند با اقدامات مهندسی در مرزهای کشور با تروریست‌ها مقابله کنند.



قرارگاه







**سردار عراقی: قرارگاه "قدس" در حوزه استحفاظی خود امنیت پایداری را رقم زده است



سردار سرتیپ "عبدالله عراقی" جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این زمینه می گوید: قرارگاه "قدس" امنیت پایداری را در منطقه "سیستان و بلوچستان"، بخشی از "کرمان" و جنوب "خراسان" در حوزه استحفاظی خود رقم زده است.



قرارگاه







به گفته وی، این قرارگاه با آموزش سازمانی و مسلح کردن طوایفی که با جمهوری اسلامی همکاری می‌کنند، امنیت پایداری را در این منطقه ایجاد کرده است.



قرارگاه







**چه اقداماتی برای ایجاد و توسعه امنیت در "سیستان و بلوچستان انجام شده است؟



اگر بخواهیم یک بیلان کاری در عملکرد مرزها از فروردین سال 93 تا تیرماه سال 94 داشته باشیم می توان به مبارزه و دستگیری اعضای گروهک‌های تروریستی در جنوب شرق کشور، مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، انهدام گروهک‌های تروریستی کوچک و دستگیری یا به هلاکت رساندن سرکردگان آن‌ها، مقابله با ناامنی‌های کور، در هم شکستن اقدامات تروریستی ضد مرزها و پاسگاه‌های مرزی و ... اشاره کرد که نقش نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی از جمله قرارگاه قدس در آن بسیار ویژه بوده است.





 برای مثال طی یک عملیات اطلاعاتی توسط رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در "سیستان و بلوچستان"، یک باند مهم شرارت و ناامنی منهدم و متلاشی شد. در این عملیات موفق امنیتی و مسلحانه، "حامد زردکوهی" سرکرده این گروه به همراه چهار نفر از اعضای اصلی این گروه به هلاکت رسیدند. گروه مذکور از عوامل اصلی ناامنی در شهرستان "ایرانشهر" واقع در جنوب "سیستان و بلوچستان" بوده است.



از سوابق شرارتهای این گروه می‌توان به سرقت مسلحانه از بانک صادرات در "ایرانشهر"، سرقت طلافروشی در شهرستان "مهرستان" و قاچاق گسترده مواد مخدر اشاره کرد. این در حالیست که این گروه شرور علاوه بر قتل 16 نفر از افراد بی‌گناه چندی قبل ستوان "رحیمی"  از ماموران پلیس راه در شهرستان "ایرانشهر" را نیز به شهادت رسانده بودند.







قرارگاه





به نظر می‌رسد استان "سیستان و بلوچستان" به یک امنیت پایدار نسبی رسیده و این به دلیل همکاری و هم‌افزایی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و نیروهای مردمی در مقابله با تروریسم در این منطقه است که به نحوی از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان تزریق می‌شود و قطعا تاکنون به توفیقی نرسیده است لذا قرارگاه "قدس" در انجام وظایف خود به توفیقات بسیار خوبی نائل آمده و تروریست‌ها را "ادب کرده است". 





گزارش از محمد زرچینی



انتهای پیام/

6715317
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است