بین‌الملل 18:53 - 25 تیر 1397
سابرینا بلوسی سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در واکنش به سخنان رئیس جمهوری آمریکا که اتحادیه اروپا را دشمن خوانده بود، نوشت: اگر دونالد ترامپ، اروپا را را دشمن می داند، باید بپرسیم پس دوستان آمریکا چه کسانی هستند؟

به گزارش ایرنا؛ ترامپ که روز پنجشنبه وارد انگلیس شده بود، روز گذشته (یکشنبه) در آستانه ملاقات با ولادیمیر پوتین همتای روس خود، در گفتگو با شبکه سی بی اس، روسیه، اتحادیه اروپا و چین را دشمنان ایالات متحده دانسته بود.

سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در ادامه این توئیت نوشت: ما به خوبی دوستانمان را می شناسیم و اطمینان داریم که ایالات متحده دوست و شریک ماست، اما ما بسیاری دوستان دیگر مانند کانادا، ژاپن، استرالیا و کشورهای آمریکای لاتین نیز داریم.

رئیس جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) پیش از دیدار با رهبر روسیه، در توئیتی نوشت که روابط دو کشور هیچگاه به این تیرگی نبوده است.

مقام های قضایی آمریکا روز جمعه 12 افسر امنیتی روس را به نفوذ در سامانه های رایانه ای حزب دمکرات به منظور مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2016 این کشور به نفع ترامپ، متهم کردند.

ترامپ، گفته بود: اتحادیه اروپا بزرگ ترین دشمن آمریکاست و روسیه نیز از برخی جنبه ها دشمن ماست. به نظر من ما دشمنان بسیاری داریم و باتوجه به عملکرد اتحادیه اروپا در روابط بازرگانی با ما، آنها دشمن ما هستند.

وی افزود: چین نیز مطمئنا از نظر اقتصادی دشمن آمریکاست، هر چند بعدا توضیح داد که این به معنی بدبودن آنها نیست، بلکه به معنی این است که با آمریکا رقابت می کنند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفته است که از دیدار با پوتین در هلسینکی پایتخت فنلاند، انتظار زیادی ندارد.

این دیدار برخی از متحدان اروپایی واشنگتن را به علت احتمال درخواست پوتین برای دستیابی به توافق بزرگ با ترامپ و تضعیف اتحاد اروپا و امریکا نگران کرده است.

ترامپ روز یکشنبه هنگام بازی در زمین گلف خود در ترنبری واقع در سواحل غربی اسکاتلند به شبکه سی بی اس گفت: این دیدار پیامد ناگواری نخواهد داشت، من با انتظارات اندکی در این نشست شرکت می کنم و از آن انتظار زیادی ندارم.

ترامپ همچنین گفته که او قصد ندارد مساله اعلام جرم علیه 12 روس را به دلیل هک سامانه کمیته ملی حزب دموکرات در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 در آمریکا در نشست مشترک با آقای پوتین مطرح کند.

او در عین حال گفت که درباره درخواست استرداد این افراد از روسیه فکری نکرده است.

ترامپ در این باره گفت: اما دوباره باید یادآوری کنم که این حادثه در دوره دولت (باراک) اوباما رخ داده و همه این اتفاقات در دوره ریاست جمهوری اوباما رخ داده است.

وی افزود: به نظر من این ملاقات، به خودی خود رخداد مثبتی است که هیچ پیامد ناگواری نخواهد داشت و حتی ممکن است نتیجه مثبتی نیز به همراه داشته باشد.

ترامپ گفته است که قصد دارد در این دیدار موضوع کنترل سلاح های هسته ای، اوکراین و سوریه را مطرح کند.


9844013
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قضات دیوان بین المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت دفاع چین برگزاری رزمایش مشترک دریایی با ایران و روسیه را از حیث امنیتی مهم دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در بندر حیفا خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به اعلام منابع محلی، یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه سقوط کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ترس از خشونت داخلی، میل شهروندان آمریکا را به زندگی در کشور دیگری افزایش داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته تحقیقات فدرال روسیه از دستیابی به شواهدی از نقش داشتن اوکراین در حمله مرگبار اخیر در مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است