اجتماعی 05:05 - 01 فروردین 1396
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره تاثیر فعالیت راهبران آموزشی گفت: آموزش‌های صحیح و بهنگام راهبران و تغییر نگاه تحولی در نظارت و راهبری توانسته در مهارتهای حرفه‌ای معلمان ایجاد انگیزه کند و بازدیدهای حضوری به ویژه در نقاط صعب العبور و دور افتاده موجب نشاط و بالندگی درمعلمان شده است.

اعزام راهبران آموزشی به مناطق دورافتاده و بازگشت نشاط به جامعه معلمی

رضوان حکیم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چگونگی فعالیت راهبران آموزشی اظهار کرد: نظارت و راهبری آموزشی یکی از اصلی‌ترین وظایف مدیران مدارس است. در برخی مدارس روستایی و مناطق محروم بویژه کلاس های چند پایه که اساسا توسط یک یا چند معلم محدود اداره  می‌شوند و مدیر به معنای واقعی وجود ندارد و ضروری است افرادی توانا به عنوان راهبر آموزشی جایگزین مدیر و معاون مجتمع شوند و فرآیند آموزش و یادگیری در مدارس را هدایت، نظارت و راهبری کنند.

وی افزود: در واقع راهبر آموزشی ضمن برخورداری از شایستگی ها و صلاحیتهای دانشی و مهارتی روزآمد هدایت و راهبری و نظارت بر فرآیندهای آموزشی و پرورشی از طریق بهره گیری از شیوه‌ها و روش های مناسب با تمرکز بر فعالیت مدارس درجهت دستیابی به تعالی مدیریت مدرسه و رشد و بالندگی حرفه‌ای کارکنان در راستای تسهیل تحقق اهداف آموزشی و پرورشی را برعهده دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه براساس دستورالعمل ارسالی به استان ها این طرح با اهداف مهم ارتقای کیفی امور آموزشی و پرورشی در مدارس مورد نظر، ارتقای سطح مهارتهای حرفه ای معلمان و تبادل تجربیات آموزشی و پرورشی، جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان با ارائه خدمات مشاوره‌ای و راهبری آموزشی  و کاهش فاصله سطح علمی دانش آموزان و رسیدن به سطح میانگین منطقه ای آغاز شده است گفت: این طرح می‌خواهد از طریق مشارکت معلم با راهبر دیدگاه مشترک ایجاد کند تا ضمن مقایسه آنچه که تدریس و یادگیری در محیط کلاس و مدرسه می تواند و باید باشد با آنچه که اکنون هست، برنامه ریزی آموزشی مناسب را مرحله به مرحله با مشارکت معلم طراحی و اجرا کنند.

حکیم‌زاده ادامه داد: هدف از حضور راهبران ارائه خدمات راهنمایی و مشاور ه‌ای آموزشی و تربیتی به معلمان و کارکنان مدارس تحت پوشش است و ایجاد محیطی صمیمی برای هدایت آنان در برنامه‌های اقدام پژوهی و درس پژوهی در مدارس تحت پوشش و بانگاه تحولی در امر نظارت و راهبری است. در این طرح راهبر بازرس نیست، یاور است. راهبر مچ گیر نیست، دست گیر و در شرایط حاضر می خواهد به عنوان یک تسهیل کننده و یاری دهنده موانع و مشکلات را با مشارکت معلم شناسایی و رفع کند و همچنین چهره‌های گمنام و موفق کلاس های چند پایه روستایی و عشایری را که با تمام مشکلات و تنگناهای موجود با عشق و علاقه معلمی می کنند به جامعه بشناساند تا به عنوان معلمان نمونه در عرصه تعلیم و تربیت معرفی گردند به صراحت اعلامی می دارد.

وی افزود: اگر در جهت عملیاتی کردن این اهداف مهم راهبران آموزشی و تربیتی روش مناسبی را اتخاذ نکرده و بد عمل  کرده‌اند شایسته است توسط مسئولان ذی ربط مناطق و استان ها پیگیری و مداخله لازم به عمل آید؛ زیرا این رفتار با روح حاکم براین طرح سازگاری ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: گزارش‌های واصله از استان ها حاکی از آن است که با گذشت پنج ماه از اجرای این طرح، آموزش‌های صحیح و بهنگام راهبران و تغییر نگاه تحولی در نظارت و راهبری توانسته در مهارت‌های حرفه‌ای معلمان ایجاد انگیزه کند و بازدیدهای حضوری به ویژه در نقاط صعب العبور و دور افتاده موجب نشاط و بالندگی در معلمان شده است.

انتهای پیام


8942232
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، هر ایرانی می‌تواند با واریز ماهیانه حداقل ۳۰ هزار تومان از ایتام و محسنین حمایت کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده کشور را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده کشور را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوان که برای ۵۰ میلیارد تومان تتر از سوی ۳ نفر ربوده شده بود با اقدام به موقع پلیس آزاد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با حکم شهردار تهران امیر شهرابی فراهانی به‌عنوان سرپرست جدید شهرداری منطقه ۱۴ منصوب شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم و شهروندان در همه شوؤن و ابعاد، اقدامات و تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» استاندار تهران با تاکید بر آگاه سازی آحاد جامعه و جوانان در خصوص فتنه‌های فرهنگی دشمنان، گفت: دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوانی که با همدستی دو نفر از دوستانش به اتهام قتل پای میز محاکمه ایستاده بود، مدعی شد فقط قصد داشته مقتول را بترساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت:به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت:سرعت زیاد در معابرخلوت برابر با حادثه است پس با سرعت مقرره برانید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است