گوناگون 22:44 - 09 تیر 1395
فرماندار شهر ری ۱۰ روز قبل در صحن علنی شورای شهر تهران حاضر شد و از نابودکردن محصول ۵۰۰ هکتار از مزارعی خبر داد که با فاضلاب آبیاری می‌شوند.

این در حالی است که در روزهای گذشته هنوز اقدامی برای این امر صورت نگرفته است.‌ سه‌شنبه هفته قبل، اول تیرماه و در جلسه علنی شورای شهر تهران که هدایت‌الله جمالی‌پور، فرماندار شهرری و مدیران ارشد سازمان آب و فاضلاب و محیط‌زیست نیز حضور داشتند، مستندات تکان‌دهنده‌ای از آبیاری مزارع کشاورزی جنوب شهر تهران با فاضلاب پخش شد.

در پایان این گزارش فرماندار شهرری پشت تریبون قرار گرفت و اعلام کرد که از فردای جلسه در یک عملیات ضربتی500هکتار از مزارع جنوب شهر که با آب آلوده آبیاری می‌شوند را قلع و قمع خواهد کرد اما هنوز هیچ گزارشی ازعمل به این وعده در دست نیست. رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران نیز که گزارش نگران‌کننده آبیاری مزارع با فاضلاب را تهیه کرده بود از اقدام صورت گرفته بعد از این وعده بی‌خبر است.

رحمت‌الله حافظی در مصاحبه با همشهری مجددا وضعیت آلودگی آب کانال سرخه حصار در منطقه20 را اسفناک توصیف کرد و گفت:‌ بازدید ما از شهرری و شهرک رسالت با اطلاع فرماندار شهرری بود و ازنزدیک مشاهده کردیم که چگونه فاضلاب پمپاژ شده به داخل کانال به‌طور مستقیم به سمت مزارع کشاورزی و سبزیجات هدایت می‌شود. نگرانی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از شیوع وبا در فصل گرماست. به همین دلیل نیز در عین امیدواری بابت شروع عملیات انهدام مزارع کشاورزی آلوده اما برای اطمینان تیم کارشناسی را در روزهای آینده به شهرری اعزام می‌کند.

حافظی همچنین گفت: من معتقدم اگر عزم کافی باشد درقالب برنامه زمانبندی ظرف یکی دوهفته انهدام مزارع آلوده قابل انجام است. موضوع دیگر مطرح شده از سوی این عضو شورای شهر این است که مزارع بسیاری هم هستند که محصولات سالم تولید می‌کنند اما امکان تفکیک محصولات آلوده از غیرآ‌لوده ممکن نیست درحالی‌که این وظیفه وزارت جهادکشاورزی است که با نظارت روی مزارع و کدگذاری محصولات، امکان شناسایی مزرعه آلوده و مداخله و رسیدگی را فراهم کند. به گفته حافظی، تهدیداتی چون آبیاری مزارع با فاضلاب منشأ داخلی دارد و قابل کنترل و مدیریت است و مانند ریزگردها نیست که منشأ خارجی داشته باشد بنابراین حداقل در بحث کانال سرخه حصار می‌شود با نصب یک تصفیه‌خانه کوچک مشکل آبیاری مزارع با آب آلوده را حل کرد و این کار دشواری نیست آن هم در شرایطی که پای سلامت‌ جامعه درمیان است.


7999722
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است