استانی 14:37 - 01 آبان 1395
نماینده مردم اسدآباد در مجلس:
نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه قانع نشدیم برکناری این سه وزیر به خاطر مصلحت مردم بوده باشد، گفت: مجلس تا روز آخر عمر دولت، استیضاح وزرای ضعیف را در دستور کار خود دارد.

قانع نشدیم مصلحت مردم عامل برکناری وزرا بوده باشد/ استیضاح وزرای ضعیف همچنان در دستور کار مجلس

اکبر رنجبرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، درخصوص برکناری سه وزیر کابینه یازدهم در ماه‌های پایانی دولت اظهار کرد: بحث این سه وزیر، استعفا نیست بلکه دولت از این وزرا خواسته تا کنار بروند.

وی گفت: این سه وزیر با ادبیات دو پهلو نامه‌ای نوشتند که اگر مصلحت دولت بر آن است که ما به کنار برویم، تسلیم هستیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با طرح این سوال که در چند ماه مانده به پایان عمر دولت تغییر وزرا چه پیامد مثبتی برای کشور می‌تواند داشته باشد؟ گفت: اگر این وزرا ناتوان و ضعیف بوده و نمی‌توانستند خواسته‌های مردم را برآورده کنند، چرا تاکنون بر سمت خود ماندند؟!

وی با بیان اینکه ما قانع نشده‌ایم که برکناری این سه وزیر به خاطر مصلحت مردم بوده باشد، گفت: به غیر از این سه وزیر، وزرای ضعیف و ناتوان دیگری هم در دولت وجود دارد.

رنجبرزاده تأکید کرد: مجلس تا روز آخر دولت استیضاح وزرای ضعیف را در دستور کار خود دارد و اقدام نمادین و صوری برکناری وزرا تأثیری در این امر نخواهد گذاشت.

*مجلس با سیاسی کاری مقابله می‌کند

وی افزود: این تصور که چون سال پایانی فعالیت دولت است و نمی‌توان وزیری را استیضاح کرد، منتفی است!

نماینده مردم اسدآباد در مجلس اظهار کرد: مجلس با تمام قدرت و توان هرگاه احساس کند خللی در روند کار ایجاد شده و سیاسی‌کاری می‌شود، در استیضاح وزرای ناتوان ورود پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر این تغییرات دو سال پیش انجام می‌شد، امروز شاهد ورود آسیب جدی به صندوق ذخیره فرهنگیان نبودیم!

رنجبرزاده با بیان اینکه به طور حتم این اقدام برای دولت برازنده‌تر بود؛ افزود: اینکه وقتی آسیب‌ وارد شود و افرادی بازداشت شوند، بعد به فکر تغییر باشیم، به معنای این است که اقدامات دولت با واقعیت‌های جامعه فاصله دارد.

وی در خصوص گزینه‌های جدید دولت برای جایگزینی وزرای مستعفی اظهار کرد: برخی از چهره‌ها از مجلس رأی اعتماد نگرفتند و این مورد جای بحث جدی در مجلس خواهد داشت.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه برخی از گزینه‌های فعلی قبلاً از مجلس رأی اعتماد نگرفته بودند، افزود: شرح مذاکرات اینکه چه عوامل و دلایلی باعث شد مجلس به آقایانی که در حال حاضر به عنوان گزینه وزارت مطرح شده‌اند و در گذشته رأی نیاورده بودند، بازخوانی خواهد شد.

*تغییر وزیر آموزش و پرورش بعد از عبور از مسیرهای عاطل و باطل!

وی یادآور شد: آنجایی که به معیشت، اشتغال و امور مردم در کشاورزی، صنعت و امور بانکی مرتبط است، موضوعات مهمی است که مردم با آن دخیل هستند و وزرای دولت باید از هیچ تلاشی در سال پایانی دولت برای رفع مشکلات مردم دریغ نکنند.

رنجبرزاده با اشاره بر اینکه دولت اگر توانی دارد، هرچه سریع‌تر برای آرامش مردم داشته باشد، گفت: اگر مجلس به نتایجی برسد که لزومی بر ورود داشته باشد، برای استیضاح اقدام می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات اساسی کشور در حوزه کشاورزی است، افزود: ما ساماندهی خوبی در عرصه کشاورزی نداریم، صنعت وضعیت مطلوبی ندارد و در سیستم‌های بانکی هم که قرار بود اصلاحاتی شود، خبری نیست.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه با وجود همه این مشکلات چگونه به دنبال تغییر در ورزش و فرهنگ هستیم؟، افزود: آموزش و پرورش پس از عبور از همه مسیرهای عاطل و باطل اکنون به این نتیجه رسیده که باید وزیر این مجموعه تغییر کند که اینها سوال‌برانگیز است.


8240684
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است