سیاسی 21:15 - 29 فروردین 1397
قاسمی خبر داد:
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: نهمین گزارش سه‌ماهه وزارت امور خارجه در خصوص اجرای برجام تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

ارائه گزارش ۳ ماهه وزارت خارجه در خصوص اجرای برجام به مجلس

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: نهمین گزارش سه‌ماهه  وزارت امور خارجه در خصوص اجرای برجام تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: در نهمین گزارش ارسالی به مجلس، با اشاره به انتشار دهمین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر تائید پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران به تعهدات هسته‌ای خود، استمرار فعالیت‌های هسته‌ای کشور در چارچوب راهبرد ۶ و برنامه‌ی درازمدت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار گرفته و تصریح شده است که طی سه ماه اخیر، کلیه فعالیت‌های هسته‌ای کشور - به ویژه در حوزه تحقیق و توسعه - طبق برنامه سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داشته و از جمله، به رونمایی از ۸۳ پروژه هسته‌ای کشور در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ اشاره شده است.

قاسمی در خصوص اشاره گزارش مذکور به بدعهدی های آمریکا، افزود: در گزارش سه‌ماهه وزارت امور خارجه، بدعهدی‌های دولت آمریکا در قبال برجام و تشدید تلاشهای این کشور برای تضعیف ارکان این توافق طی سه ماه اخیر، از جمله ادعای عدم پایبندی ایران به برجام (در مغایرت با ۱۰ گزارش رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تائید پایبندی کامل ایران به تعهدات برجامی خود) و تعیین ضرب‌الاجل برای ۳ کشور اروپایی به منظور تغییر مفاد برجام، تشریح شده و پیامدهای اقدامات مخرب دولت آمریکا بر تشدید فضای تردید و اثرگذاریِ منفی آن بر بهره‌مندی کامل کشورمان از منافع برجام تبیین گردیده است. در این گزارش، همچنین اقدامات وزارت امور خارجه به منظور مقابله با اقدامات ضدبرجامی آمریکا و پیگیری مطالباتِ بر حق جمهوری اسلامی ایران با استفاده از کلیه ظرفیت‌های موجود، از جمله کمیسیون مشترک، کارگروه رفع تحریم‌ها و ظرفیت‌های دیپلماتیک و مذاکرات دوجانبه، مورد تاکید و تشریح شده است.

قاسمی خاطر نشان کرد: در بخش دیگری از این گزارش، آخرین تحولات در حوزه رفع تحریم‌ها مورد اشاره قرار گرفته و تاکید شده است علیرغم افزایش چالش‌های جمهوری اسلامی ایران در این حوزه طی سه ماه اخیر - بدلیل شرایط ایجاد شده ناشی از فشار دولت آمریکا بر فعالان اقتصادی بین‌المللی و شرکای تجاری ایران - در بسیاری از حوزه‌ها شاهد پایداریِ نسبی گشایش‌های اقتصادیِ ناشی از برجام و انعقاد برخی قراردادهای جدید سرمایه‌گذاری و تجاری با طرف‌های خارجی بوده‌ایم.


9750749
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است