بین‌الملل 08:58 - 05 اردیبهشت 1398
وزیر خارجه آمریکا گفت که گفتگوهای آمریکا با کره شمالی "راهی ناهموار" است با این حال ابراز امیدواری کرد فرصت‌های دیگری برای بررسی نحوه پیشرفت در زمینه عاری سازی هسته‌ای این کشور وجود داشته باشد.

پامپئو: مسیر گفتگو با کره شمالی راهی ناهموار است

به گزارش ایسنا، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه خبری سی بی اس گفت: داشتن سلاح هسته‌ای کره شمالی را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد تا این که آن را امن کند.

وی گفت: نتیجه در نهایت به این بستگی دارد که رهبر کره شمالی تصمیمی استراتژیک اتخاذ کرده و برنامه تسلیحات هسته‌ای کشورش را کنار بگذارد یا خیر. انجام این تغییرات چالش بزرگی برای این کشور است. آنها باید درباره چیزهایی که کشورشان را در معرض خطر قرار می دهد صریح‌تر باشند.   

وزیرخارجه آمریکا تصریح کرد: دو طرف مسایل بسیاری را از دومین نشست کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه فوریه در هانوی آموخته‌اند.

پامپئو گفت که در هانوی نکات ظریف و دقیق زیادی مطرح شد آنها موضعی داشتند ما هم موضع خودمان را. ما از مذاکرات خارج شدیم. امیدواریم بتوانیم بر اساس آنها ادامه دهیم  ما بر ایجاد انگیزه برای دو طرف تمرکز کرده‌ایم تا بتوانیم به اهداف برسیم. مسیر ناهموار است چالش‌هایی وجود خواهد داشت اما امیدوارم بتوانیم فرصت‌هایی برای مذاکرات جدی درباره حرکت رو به جلو داشته باشیم.  

آینده روابط آمریکا - کره شمالی پس از نشست هانوی در هاله‌ای از ابهام است و هیچ تماس مستقیمی میان دو طرف وجود نداشته است با این حال پامپئو می‌گوید درباره چگونگی پیشرفت مذاکرات گفتگوهایی انجام شده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین درخواست یک مقام کره شمالی برای کنار گذاشتن وی از روند مذاکرات و جایگزینی‌اش با فردی بالغ تر را کم اهمیت دانسته و گفت این درخواست از سوی یک مقام میان رتبه مطرح شده است. وی پیش از این نیز گفته بود که همچنان مسئول تیم مذاکراتی باقی خواهد ماند.

وی همچنین به گزارش‌ها درباره کنار گذاشته شدن همتای کره شمالی‌اش پاسخی نداد.

انتهای پیام


10110914
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عملیات وعده صادق ایران در پاسخ به تجاوزگری اسرائیل در دمشق، واکنش‌های جهانی را برانگیخته و صد‌ها رسانه و کارشناس آن را پیروزی کشورمان دانستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که اگر نخست وزیر دیوانه رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید تنش علیه ایران باشد، جنگ جهانی سوم شروع خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که اگر نخست وزیر دیوانه رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید تنش علیه ایران باشد، جنگ جهانی سوم شروع خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه آلبا با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه کوبا بامداد سه‌شنبه هشدار داد که تداوم حملات ائتلاف غربی به یمن می‌تواند باعث تشدید درگیری در منطقه غرب آسیا بشود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تداوم یاوه گویی‌های خود علیه ایران، خواستار اتحاد جامعه جهانی برای مقابله با تهران شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن درباره رهگیری تعدادی از پهپاد‌های ایران در عملیات «وعده صادق» گفت با هرچیزی که وارد آسمان ما شود، مقابله می‌کنیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست و تنش‌های اخیر تاثیری بر کار بازرسان در این کشور نداشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تحلیلگر مسائل جهان عرب عنوان کرد تهدید اسرائیل علیه ایران جنگ روانی است و صهیونیست‌ها توانایی دفاع از خود در برابر ایرانی‌ها را ندارند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد اندکی کاهش بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است