اجتماعی 16:32 - 09 مهر 1401

اجرای طرح فیبرنوری منازل وکسب و کارها /تسهیل سفر با فناوری

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین همایش توسعه گردشگری ایران کهن با خلاقیت و نگاه دانش بنیان با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در کوشک باغ هنر برگزار شد در این مراسم عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری بیان کرد: فناوری اطلاعات هم سفر را تسهیل می‌کند و هم می‌تواند موجب افزایش فروش صنایع‌دستی و اشتغال‌زایی شود.

زارع‌پور به آماده‌سازی زیرساخت‌های اینترنت در دولت سیزدهم برای فعالیت کسب‌کارها اشاره کرد و گفت: دولت فناوری اطلاعات را راهبردی می‌بیند و در این مسیر به دنبال توسعه زیرساخت‌ها برای فعالیت کسب‌وکارهای مجازی هستیم.

زارع‌پور با اشاره به رشد ارتباطات ثابت و سیار بیان کرد: پیگیر اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها هستیم که با اجرای این طرح ۸۰ درصد مردم به اینترنت با سرعت بالا دست پیدا می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های نسل پنجم را نیز شروع کرده‌ایم، ادامه داد: این جهش در تولید و خدمات محتوا نقطه عطفی ایجاد می‌کند محتوا و سرویس این جریان جدید باید توسط بخش خصوصی فراهم شود. در حوزه گردشگری نیز به دنبال این هستیم که این مسیر به شکل سازمان یافته دنبال شود.

او به تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در دولت اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم موانع سر راه کسب‌وکار فضای مجازی و هوشمندسازی در کشور برداشته شود.

او با اشاره به اهمیت مقوله هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها در حوزه گردشگری افزود: باید خودمان را برای این جهش در گردشگری هوشمند آماده کنیم، در حال فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم هستیم.

او همچنین به امضای تفاهم‌نامه با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این راستا اشاره و ابراز امیدواری کرد از ظرفیت‌های مغفول مانده گردشگری در کشور استفاده شود.

شش هزار میلیارد تومان حجم اقتصاد گردشگری دیجیتال است

در ادامه عزت الله ضرغامی گفت: درباره گردشگری آیات و روایات فراوانی داریم که به سفر کردن و در عین حال نظر کردن به خلقت خداوند تاکید دارد. شهید مطهری وقتی درباره این آیات قرآن کریم صحبت می‌کند اعتقاد دارد که منظور از نظر در این آیات شریفه یک نگاه ساده نیست بلکه منظور نظر نگاه همراه با تدبر و تعقل است. گردشگری از این نظر جایگاه قرآنی و معنوی دارد.

ضرغامی ادامه داد: گردشگری نجوم در حقیقت تدبر در اسمان‌ها و شناخت خلقت‌های خداوند است. از این رو نباید بین گردشگری مذهبی با سایر شاخه‌های گردشگری تفاوت قائل شویم و تصور شود که نوعی گردشگری سکولار داریم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه به گردش مالی حوزه گردشگری دیجیتال اشاره کرد و افزود: گفته می‌شود پنج تا شش هزار میلیارد تومان حجم اقتصاد گردشگری دیجیتال است اما اعتقاد من این است که گردش مالی این حوزه بیشتر است از این رو ما حتماً از استفاده از جوانان خلاق را در این حوزه در دستور کار داریم.

وی گفت: دنیای امروز دنیای میکرو قدرت‌ها است. در حقیقت جریان قدرت جای خود را به قدرت جریان داده است. یعنی وقتی قدرت میکرو قدرت‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند تبدیل به جریان قدرت می‌شوند پس قدرت جریان بدون توجه به میکرو قدرت‌ها موفق نخواهد بود.

دنیای امروز دنیای میکروقدرت‌هاست/ اهمیت بالای دانش و خلاقیت در حوزه گردشگری

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: در حقیقت باید به ظرفیت‌های کوچک که در سطح جامعه متکثر است توجه داشته باشیم. در حوزه گردشگری توجه به دانش، خلاقیت و استفاده از داشته‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و در ایران که کشور تنوع‌ها است اگر بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌ها یک هارمونی ایجاد کنیم ما یک قدرت بزرگ هستیم.

او یادآور شد: امروز شاهد هستیم که جوانان به حوزه استارت‌آپ علاقه زیادی دارند و در حوزه گردشگری دیجیتال جوانان موفقی داریم که نمونه‌ای از آن‌ها را در این همایش دیدیم و هفت نفر از جوانان استارت‌آپ خود را ارائه دادند. در روزهای اخیر دشمن تلاش کرد تا این را القا کند که جوانان نسبت به کشور ناامید هستند اما اکنون می‌بینیم که این جوانان با علاقه بسیار خوب به کشور در حوزه گردشگری دیجیتال فعالیت دارند.

ضرغامی اضافه کرد: دشمن روی پروژه ایران‌هراسی کار می‌کند در حالی که جوانان و عموم مردم به کشور علاقه‌مند هستند. حوزه گردشگری نشان داد که جوانان با علاقه زیاد در این حوزه فعالیت می‌کنند. خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری در کشور داریم که استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها می‌تواند به رشد هرچه بیشتر گردشگری کمک کند.

فناوری اطلاعات سفر را تسهیل کرده است/ به دنبال فراهم‌کردن زیرساخت‌های اینترنت برای فعالیت کسب‌وکارها هستیم

احیای گردشگری شروع شده است/ تفکری دوباره در گردشگری پس از دغدغه‌های ناشی از کرونا

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور بیان کرد: هفته گردشگری را در حالی سپری می‌کنیم که دغدغه‌های ناشی از کرونا کمرنگ شده، احیای گردشگری شروع شده و به همین علت عنوان شعار امسال تفکری دوباره در گردشگری انتخاب شده است.

او افزود: برنامه امروز یکی از اصلی‌ترین ایده‌هایی است که در یک سال اخیر برای ورود جوانان خلاق به حوزه گردشگری برنامه‌ریزی کرده‌ایم. این تلاش ما زمانی اهمیت بیشتری پیدا کرد که امسال نیز مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال، به حوزه دانش‌بنیان توجه داشتند.

شالبافیان اضافه کرد: البته اعتقاد داریم حوزه دانش بنیان دارای اهمیت ویژه‌ای است و خلاقیت و انتشار نوآوری در آن حرف اول را می‌زند، بنابراین آنچه که عزم ما بر آن است این است که بتوانیم خلاقیت‌هایی که در پهنه ایران اسلامی خصوصاً در بین جوانان وجود دارد امکان بروز و ظهور پیدا کند.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: در همایش امروز افرادی به ارائه برنامه و معرفی خلاقیت‌های خود می‌پردازند که در رویدادهای ملی کمتر این فرصت را پیدا کرده‌اند و این همایش یک فرصت بی‌نظیر برای آن‌ها به حساب می‌آید.

احداث اکو پارک شهری در اراضی عباس آباد

همچنین محمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی‌گردشگری عباس‌آباد در این مراسم، با اشاره به حرکت به سمت احداث اکو پارک شهری در این منطقه از نوآوری اجتماعی، هوشمندسازی و گردشگری خلاق به‌عنوان سه مؤلفه مهم این مسیر نام برد.

او ادامه داد: گردشگری را عنصری صاحب کرامت و دارای منزلت انسانی می‌شناسیم و در گردشگری خلاق مخاطب را نه به‌عنوان بازدیده کننده بلکه شهروندی مسئول و علاقه‌مند به زندگی می‌بینیم که براساس تمهیدات او برنامه‌های فرهنگی و جدی را اجرا می‌کنیم.

حجازی به تعامل با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دوره جدید اشاره و ابراز امیدواری کرد که این تعامل تداوم داشته باشد.


11700176
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است