اقتصادی 10:34 - 10 آذر 1394
در حالی که بسیاری از مردم علاقمند به استفاده از گوشی‌های هوشمند و برنامه های مختلف قابل نصب بر روی آن هستند، عده ای هم هستند که به دلایل مختلف علاقه‌ای به این کار ندارند.

بازگشت به گوشی‌های قدیمی به علت نگرانی از نقض حریم شخصی

به گزارش فارس به نقل از کومونیوز، یکی از این افراد زاک سامرفیلد 35 ساله است که به عنوان تحلیل گر نرم افزار در شهر نیویورک فعالیت می کند. وی 5 سال است که از یک گوشی قدیمی تاشوی شرکت ال جی بهره می گیرد و در حالی که بسیاری از همکارانش وی را دست می اندازند به هیچ وجه حاضر نیست از استفاده از این گوشی دل بکند.

وی در توضیح دلیل این سرسختی خود می گوید: من از گوشی های هوشمند متنفرم. من از کنترل زندگی مردم با استفاده از این گوشی ها و اینکه مردم همه وقتشان را صرف نگاه کردن به گوشی های هوشمندشان می کنند متنفرم. من عاشق این هستم که همیشه همین گوشی تاشو را داشته باشم.

امروزه افرادی مانند این تحلیل گر نرم افزار در اقلیت هستند، اما هیچ بعید نیست که این وضعیت به خاطر نگرانی از نقض حریم شخصی و سرقت اطلاعات حساس افراد تغییر کند. بر اساس بررسی های موسسه تحقیقاتی آی دی سی، هم اکنون بیش از 90 درصد از کاربران گوشی های هوشمند تنها دو سال از گوشی‌های خود استفاده می‌کنند و بعد از دو سال گوشی هوشمند تازه تری خریداری می کنند. با این حال افرادی دیگری هم هستند که حدود سه تا چهار سال هر گوشی را نگهداری می کنند.

تولیدکنندگان گوشی های هوشمند هنوز نتوانسته اند همه مردم دنیا را به استفاده از تولیدات خود ترغیب کنند. هنوز هم کم نیستند شهروندانی که گوشی های ساده دارای نمایشگرهای کوچک را ترجیح می دهند و تا زمانی که گوشی های ساده شان کار بکنند آنها را حفظ می کنند.

این وضعیت با توجه به تازه ترین آمار منتشر شده در مورد میزان فروش گوشی های هوشمند تا حدی نگران کننده است. فروش کلی این نوع گوشی ها در جهان کند شده و بسیاری از بازارهای کشورهای در حال توسعه مانند بازار آمریکا  از گوشی های هوشمند اشباع شده است. بر اساس تحقیقات آی دی سی، رشد فروش گوشی های هوشمند در سال 2015 تنها 10 درصد خواهد بود که در مقایسه با رقم رشد 27 درصدی سال 2014 ناچیز است.

در بازار کشورهای در حال توسعه نیز به علت عدم درآمد مناسب مردم استقبالی از گوشی های هوشمند گران قیمت نمی شود. لذا شرکت های سازنده ترجیح می دهند بعد از گذشت حدود یک سال گوشی های قدیمی تر و پیشرفته خود را با تخفیف های مناسب عرضه کنند.

یک راه حال دیگر کاربران کم درآمد به روزرسانی نرم افزارها و سیستم عامل های گوشی های هوشمند است تا بتوانند تا حدی از امکانات جدید گوشی ها بهره مند شوند. البته این راه حال تنها برای یک تا دو سال پاسخگوست و باید منتظر ماند و دید سازندگان گوشی های هوشمند از چه روشی برای اقناع مشتریان سرسخت استفاده می‌کنند.

http://fna.ir/Z8BD09

7453359
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور زمینه‌ساز صدور هشدار هواشناسی شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سامانه خودنویس گفت: در خرداد ماه سال 1402 اولین قرارداد اجاره در سامانه خودنویس انجام شد و در خرداد ماه امسال هم اولین قرارداد خریدو فروش سامانه خودنویس ثبت می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: از ۲۵ اردیبهشت ماه با توجه به اتمام مهلت الکترونیکی شدن مجوزها هیچ مجوز کاغذی دیگر در بخش های مختلف قابل پذیرش نخواهد بود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی اعلام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال، مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۴۰ تا ۵۵ تن قارچ در تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است