بین‌الملل 20:42 - 15 اسفند 1393
تهران - ایرنا - مجتهد، فعال سیاسی معروف درعربستان سعودی گفت: تاکنون صفحه جایگزین در پایگاه اجتماعی توییتر برای خود ایجاد نکرده است و حساب کاربری کنونی که برای وی تبلیغات می کند جعلی و نادرست است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نبأ، مجتهد تاکید کرد: می خواهد یک وبلاگ کامل راه اندازی کند و در آن تمامی مطالب گذشته خود را جمع آوری کند.



وی در گفتگوی ویژه با پایگاه اینترنتی شؤون خلیجیه توضیح داد: شب گذشته مدیریت توییتر برای دومین بار صفحه او را بست زیرا یک سال پیش اسنادی در ارتباط با همسر سابق شاهزاده نایف بن عبدالعزیز آل سعود ولیعهد و وزیر کشور سابق عربستان را منتشر کرده بود که دست اندرکاران توییتر آنها را شخصی تلقی کردند. بازگشت مدیریت توییتر به مسائل یک سال پیش مشکوک به نظر می رسد.



وی افزود: شما باید بدانید که این حساب کاربری از سوی رژیم عربستان مورد هدف قرار گرفته است زیرا در برملا کردن فساد و ظلم رایج در عربستان بسیار موفق عمل کرده است.



وی تاکید کرد: عملکرد خود را به زودی از سرخواهد گرفت.



پایگاه اجتماعی توییتر دیروز پنجشنبه صفحه کاربری 'مجتهد'، فعال مشهور سعودی که اطلاعات محرمانه درون خاندان آل سعود را برملا می کند، بست.



کاربران در هنگام ورود به صفحه شخصی 'مجتهد' با این عبارت روبرومی شوند که 'این حساب بسته شده است... پرونده شخصی که سعی داری آن را ببینی، مسدود است.'



کارشناسان معتقدند که صفحه شخصی مجتهد در عربستان صفحه معروفی است که در آن اطلاعات مربوط به درون خاندان حاکم بر عربستان چاپ و منتشر می شود و وی هیچ حمایتی از گروهک تروریستی داعش نکرده است.



تاکنون ماهیت واقعی صاحب این صفحه (مجتهد) مشخص نشده اما اکثر پیش بینی ها حول محور دو شخصیت اصلی مخالف سعودی در لندن یعنی سعد الفقیه و یکی دیگر از شاهزادگان سعودی تمرکز یافته که در مسائل مختلف ریاض را در تنگنا قرار داده است؛ شاهزاده مزبور در ژوئن 2003 به گونه خاصی از سوئیس به عربستان بازگردانده شد.



پیش بینی های به عمل آمده احتمال می دهد صاحب این حساب کاربری یک اسلامگرا است.



حساب کاربری مجتهد در توییتر برای اولین بار در 21 ژوئیه 2011 فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون یک میلیون و هفتصد هزار نفر که اکثرشان عربستانی هستند، صفحه وی را دنبال می کنند.



خاورم ** 1487 **1565

انتهای پیام /*


5987116
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ارسال گلوله از این کشور به اوکراین را بهتر از اعزام نیروی آمریکایی دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس پاکستان از حمله انتحاری به یک خودروی حامل کارگران ژاپنی در کراچی پاکستان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه بلاروس در سفر به کره شمالی از امضای توافق‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه بلاروس در سفر به کره شمالی از امضای توافق‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انتخابات پارلمانی هند که به عنوان طولانی‌ترین انتخابات جهان شناخته می‌شود از امروز جمعه آغاز شده و قرار است تا ماه ژوئن ادامه داشته باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرانسه با اعلام اینکه در رهگیری تعدادی از پهپاد‌ها و موشک‌های ایران علیه رژیم صهیونیستی در آسمان اردن در عملیات تنبیهی «وعده صادق» نقش داشته است، اعلام کرد که این اقدام به درخواست امان انجام شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موسسه آمریکایی «استاندارد اند پورز» در تازه‌ترین ارزیابی خود، رتبه اعتباری بلندمدت اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد و چشم‌انداز آتی آن را نیز
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است