علمی فناوری 14:14 - 28 دی 1398
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ما هر اندازه که بخواهیم رشد کنیم، باید آماده امتحانات سخت‌تر باشیم و از خداوند کمک بخواهیم. شرایطی که در سوره احزاب ترسیم شده، به وضعیت حال ما بسیار شبیه است. هنگام جنگ احزاب شهر کوچک پیامبر(ص) در محاصره اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار گرفته بود. افراد منافق خانواده‌های مسلمانان را مورد اذیت و آزار قرار می‌دادند.

هر اندازه که بخواهیم رشد کنیم، باید آماده امتحانات سخت‌تر باشیم

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در آئین یادبود جان‌باختگان سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: سانحه سقوط هواپیما یکی از مصیبت‌ها و داغ‌های بزرگ و بسیار سخت است. بسیاری از جان‌باختگان جوانانی بودند که برای ادامه تحصیل و آموختن مهارت برای خدمت به کشور عازم سفر بوده‌اند. خانواده‌های این عزیزان انسان‌های بسیار خوبی هستند و برخی از این جانباختگان پیش از شهادتشان گفته بودند که در صورت حمله نظامی آمریکا برای دفاع از کشور برمی‌گردند.

وی با بیان اینکه انسان در معرض بلا و مصیبت قرار می‌گیرد تا رشد و تعالی پیدا کند، اظهار کرد: شیطان تلاش می‌کند که در این محیط‌ها انسان را زمین بزند و صبرش را برباید. گاهی اوقات نیز شیطان‌های ظاهری و انسی مانند شیطان بزرگ آمریکا، سعی می‌کنند که ما را از راه منحرف کنند.

رستمی تاکید کرد: در شرایطی که آمریکا پیام محرمانه‌ای به جمهوری اسلامی فرستاده و در آن تهدید به ترور مقام عالی‌رتبه کشور صورت گرفته است، صبحِ پس از پاسخ موشکی سپاه پاسداران، سخنرانی رهبر معظم انقلاب به‌صورت زنده از حسینیه امام پخش می‌شود و این حرکت به این معناست که ما از آمریکا نمی‌ترسیم. کشور ما در وضعیت بحرانی قرار داشت و آمریکا تهدید به بمباران ۵۲ نقطه فرهنگی در ایران کرده بود. در چنین شرایطی که منجر به آمادگی دفاعی صددرصدی در کشور ما شد، اصابت موشک به هواپیمای خودی صورت گرفت و سپاه صادقانه مسئولیت آن اشتباه را پذیرفت. باید تقصیرها و زوایای مبهم این ماجرا روشن شود، اما مقصر اصلی آن آمریکاست که این فضا را رقم زد.

وی تصریح کرد: آمریکا که با تحریم‌های دارویی خود سبب جان سپردن برخی از هم‌وطنان ماست، در این اتفاق برای ما دل می‌سوزاند! کانادا در حالی که به مفسدین و دزدان بیت‌المال کشور ما پناهندگی داده است، برای قربانیان این سانحه شمع روشن می‌کند! ما باید مراقب باشیم که در این شرایط شیطان ایمان ما را ندزدد. ما هر اندازه که بخواهیم رشد کنیم، باید آماده امتحانات سخت‌تر باشیم و از خداوند کمک بخواهیم. شرایطی که در سوره احزاب ترسیم شده، به وضعیت حال ما بسیار شبیه است. هنگام جنگ احزاب شهر کوچک پیامبر(ص) در محاصره اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار گرفته بود. افراد منافق خانواده‌های مسلمانان را مورد اذیت و آزار قرار می‌دادند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: مؤمنان در آن شرایط دچار تزلزل شدند. عده‌ای احساس کردند که گول خورده‌اند و برخی نیز می‌خواستند به مکان‌های دیگری پناهنده شوند، اما یاری خداوند بسیار نزدیک بود و این یاری به اندازه‌ای بود که با ضربه امیرالمؤمنین، نیازی به جنگیدن دیگر مسلمانان نشد. دستور و مأموریت انسان‌های مؤمن در شرایط سخت، صبر و بردباری است. خداوند در قرآن به مؤمنان وعده داده است که ما در مورد حاج قاسم سلیمانی این وعده را به چشم خود دیدیم. خداوند به ایشان شهادت عنایت فرمود و در اثر شهادت این سردار، رستاخیزی در میان امت به‌وجود آمد.

رستمی اضافه کرد: اخلاص، میل به گمنامی و دوری از شهرت از صفات حاج قاسم سلیمانی است که سبب محبوبیت ایشان در دل‌هاست. افرادی به ایشان پیشنهاد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری داده بودند تا دعواهای جناحی در کشور از بین برود. سردار سلیمانی در پاسخ گفته بودند که حضرت آقا به من یک مأموریت داده‌اند و اگر من به‌دنبال چنین کارهایی بروم، آن مأموریت را چه کسی انجام می‌دهد؟ سردار سلیمانی از ابتدای انقلاب تا زمان حال به‌طور مداوم در امر جهاد باقی ماندند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وی در پایان گفت: او نمونه حقیقی آرش کمانگیر بود که مرز انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را تا دورترین نقاط تعیین کرد و جان در این راه گذاشت. شهادت مالک از نظر تاریخی قابل مقایسه با سردار سلیمانی نیست، زیرا امام علی(ع) پس از شهادت مالک اشتر بسیار تنها شدند و در فراغ او بسیار گریستند، اما در شهادت این سردار بزرگ همه ملت داغدار شدند، در شهرهای مختلف ایران مراسم‌های باشکوهی برگزار شد و همه خواستار انتقام ایشان بودند. خون این شهید عزیز باعث نزدیک شدن دل‌ها و پر شدن خلأ‌های جامعه شد.

انتهای پیام


10350263
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک مشاور کنکور گفت: درس خواندن از بعد از سحر تا بعد از اذان ظهر و سپس استراحت و خواب کوتاه و درس خواندن تا اذان مغرب، سپس استراحت و مطالعه دوباره به دانش‌آموزان توصیه می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو در دوره‌های ۲۲۰ تا ۲۳۱ به روش الکترونیکی برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروه جدیدی از ماهواره‌های «استارلینک» شرکت «اسپیس‌ایکس» قرار بود روز پنجشنبه ۲۸ مارس از کالیفرنیا پرتاب شوند، اما این پرتاب یک روز به تعویق افتاد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است