استانی 00:05 - 10 اسفند 1393
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی دومین پاسگاه محیط‌بانی در منطقه حفاظت شده خامین در آینده نزدیک خبر داد.

اهالی لار به یاری منطقه حفاظت‌شده خامین آمدند/پاسگاه محیطبانی لار راه‌اندازی می‌شود

جمشید عبدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اینکه 4 منطقه حفاظت شده در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اظهار کرد: یکی از این مناطق حفاظت شده استان که از غنای قابل‌قبولی در زمینه گیاهی و جانوری برخوردار است، منطقه حفاظت شده خامین واقع در مرز میان شهرستان‌های گچساران و باشت است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: این منطقه در سال 80 و بر اساس مصوبه شورای عالی محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شد.

عبدی‌پور با بیان اینکه منطقه زیبای لار از مناطق بکر منتهی به کوه خامین درای پوشش متنوع جانوری و گیاهی است، تصریح کرد: این منطقه نیز در سال 90 به منطقه شکار ممنوع تبدیل شد تا هرچه بیشتر از ظرفیت‌های طبیعی و جانوری موجود در آن حفاظت شود.

این مسئول در محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: مناطق خامین و لار تاکنون توسط  یک واحد حفاظتی در ضلع جنوبی و نمایندگی محیط زیست در شهرستان باشت حفاظت می‌شدند که با توجه به گستردگی منطقه امکان حفاظت از برخی مناطق آن‌چنان که باید مقدور نبود.

عبدی‌پور عنوان کرد: در روزهای اخیر شاهد کلنگ‌زنی پاسگاه محیط‌بانی منطقه لار بودیم و در این راستا اهالی طبیعت‌دوست لار با اهدای بیش از 3 هزار متر زمین نشان دادند که دغدغه زیست‌محیطی دارند و برای منابع طبیعی و حیات وحش ارزش قائل هستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اهالی روستای لار با این کار خود خدمتی مثال‌زدنی به محیط زیست منطقه کردند.

وی با بیان اینکه کلنگ احداث پاسگاه محیط‌بانی لار با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به زمین زده شد یادآور شد: این پاسگاه در فضایی به مساحت 113 متر  و طی 2 ماه ساخته و آماده بهره‌برداری خواهد شد.


5945117
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است