گوناگون 16:02 - 24 تیر 1398
کاخ‌های ترکیه نمایانگر حماسه و معماری شگفت استانبول هستند. اکثر کاخ‌های ترکیه به دستور فرمانروایان عثمانی ساخته‌شده است.

آشنایی با کاخ‌های ترکیه

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سفرباتو، معماری این مکان‌ها مجلل و سلطنتی است. بسیاری از کاخ‌های ترکیه امروزه موزه شده‌اند. برخی دیگر از این بناهای به‌عنوان هتل برای مسافران استفاده می‌شود. با تور استانبول حتماً بازدید از کاخ‌های ترکیه را تجربه کنید در این مطلب به معرفی کاخ آقابزرگ، کاخ عادله سلطان، کاخ توپکایی و کاخ چراغان می‌پردازیم.

۱- کاخ عادله سلطان نماد:

کاخ آقابزرگ، یکی از کاخ‌های ترکیه در تور ترکیه ارزان و لحظه آخری است که بیشتر در فصل تابستان بازدیدکننده دارد. کاخ آقابزرگ بسیار بزرگ و مجلل است. این مکان ازجمله کاخ‌های ترکیه است که توسط سلطان محمود دوم ساخته شده است. این کاخ بزرگ جایی که بسیاری از سران کشورها مانند محمدرضا پهلوی، امپراطور روسیه و فرانسه جلسات مهم خود را در این کاخ برگزار کرده‌اند.

برعکس بسیار از کاخ‌های ترکیه کاخ آقابزرگ از سمت شمال با دریا احاطه شده است. گردشگران می‌توانند کاخ آقابزرگ را در دریا با قایق مشاهده کنند. این کاخ یک موزه باستانی دارد. از سمت دریا یکی از باشکوه‌ترین کاخ‌های ترکیه، نمایی بی‌نظیر دارد. همراه با تور استانبول از کاخ آقابزرگ بازدید کنید.

۲- کاخ عادله سلطان از زیباترین کاخ‌های ترکیه

به گزارش سفر باتو، کاخ عادله سلطان از زیباترین کاخ‌های ترکیه محسوب می‌شود. کاخ عادله سلطان در بخش آسیایی کشور ترکیه قرار دارد. علت نام‌گذاری این کاخ این بوده است که اینجا استراحتگاه تابستان دختر سلطان محمود دوم بود. کاخ عادله سلطان در بالای یک تپه قرار دارد. این کاخ از معدود کاخ‌های ترکیه است که دسترسی به آن برای توریست‌ها کمی مشکل است؛ زیرا باید از تنگه بگذرند تا به تپه برسند. کاخ عادله سلطان بعدها به خیریه تبدیل شد. شما می‌توانید با تور استانبول به تماشای این کاخ باشکوه و عظمت از مجموعه کاخ‌های ترکیه بروید. عادله سلطان بانویی خیر بوده است که پس از دست دادن خانواده‌اش، تمامی داشته‌های خود را وقف عام کرده است. نوع کاشی‌کاری کاخ های ترکیه چشم هر بیننده‌ای را به سمت خود جلب می‌کند.

۳- کاخ توپکایی، مشهورترین کاخ‌های ترکیه:

کاخ توپکایی مکانی فراتر از تصور شما است. کاخ توپکایی، کاخی سلطنتی و باشکوه مربوط به دوره عثمانی است. این کاخ از مشهورترین کاخ‌های ترکیه می‌باشد. این بنا دقیقاً متعلق قرون‌وسطی است. شاهزاده‌ها و پادشاهان در این کاخ که مجللترین کاخ های ترکیه زندگی می‌کردند. این مکان در شهر استانبول قرار دارد. خزانه‌های طلا و اتاق‌های مجلل گزینه‌هایی هستند که بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند. دورتادور کاخ توپکانی را باغ‌های سرسبز احاطه کرده است. کاخ توپکایی از جمله کاخ‌های ترکیه است که چشم‌اندازی منحصربه‌فرد به دریا و تنگه دارد. کاخ توپکایی دارای یک موزه پر از اجناس عتیقه و قیمتی است. بیشتر بخوانید:

کتاب‌فروشی‌های ترکیه

زمانی که وارد کاخ توپکانی در استانبول می‌شوید کاشی‌های پرزرق‌وبرق چشمان شمارا خیره می‌کند. معماری این مکان در بین کاخ‌های ترکیه منحصربه‌فرد است. اتاق شورای سلطنتی که در سمت راست ورودی واقع شده است، دارای پنجره‌های مشبک طلایی است که زیبایی خاصی به فضای این مکان بخشیده است. در اتاق شورای سلطنتی کاخ توپکانی شهر استانبول جلسات مهم سران دولت برگزار می‌شد. تور استانبول رفتن و بازدید از قسمت‌های مختلف کاخ توپکانی را برای مسافران خود در نظر گرفته است. با انتخاب تور استانبول از دیدن کمیاب‌ترین نمادهای معماری دنیا و خزانه‌های طلا نهایت لذت را ببرید. شما همچنین می‌توانید از شگفت انگیزتزین کاخ‌های ترکیه دیدن کنید.

۴- کاخ چراغان از دیگر کاخ‌های ترکیه:

کاخ چراغان از دیگر کاخ‌های ترکیه است که به لحاظ معماری در دنیا شهرت بسیار دارد. دوران آخر حکومت عثمانی در کاخ چراغان که از مجلل‌ترین کاخ‌های ترکیه به شمار می‌روید، سپری‌شده است. بر اثر یک اتفاق کاخ چراغان دچار حادثه آتش‌سوزی می‌شود و بخش اعظمی از آن از بین می‌رود. بعد از چند سال مجدداً کاخ چراغان از مجموعه کاخ های ترکیه بازسازی می‌شود. نوع بازسازی آن بسیار به شکل اولیه این بنا نزدیک است. در واقع نمای بهتری از کاخ‌های ترکیه را به نمایش گذاشته است.

بعضی از کاخ‌های ترکیه نظیر کاخ چراغان برای استفاده عموم تبدیل به هتل شده است. تمامی هتل‌های این مجموعه، لوکس و مجلل هستند. همچنین رستوران‌های زیادی هم برای توریست‌ها در اطراف این کاخ ساخته شده است. با تور استانبول می‌توانید علاوه بر سکونت در یک اقامتگاه لوکس از زیبایی‌های بصری کاخ چراغان و دیگر مراکز تفریحی آن لذت ببرید. کاخ های ترکیه گزینه مناسبی برای گشت و گذار است

در مجموع می‌توان گفت که استانبول مجموعه‌ای از بهترین کاخ‌های ترکیه را در خود جای داده است. گردشگران می‌توانند شکوه معماری، سنت و تاریخ در کاخ‌هایی چون توپکانی، چراغان، آقابزرگ و عادله سلطان نظاره‌گر باشند. کاخ‌های ترکیه هرکدام روایتگر گوشه‌ای از اتفاقاتی هستند که بر این سرزمین گذشته است. کاخ‌های ترکیه به غیر استراحتگاه بودن، کاربردهای دیگری مانند موزه و رستوران هم دارند. این خود امتیاز بزرگی است تا گردشگران بیشتری را به این سمت هدایت کند. تور استانبول در برنامه سفر خود بازدید از کاخ‌های ترکیه را در نظر گرفته است. ترکیه سرزمینی با قدمت و پر از داستان‌ها شنیدنی است. توریست‌ها اکثراً مجذوب همین جاذبه‌ها و تمدن و فرهنگ ترکیه می‌شوند.

انتهای رپرتاژ خبری


10178107
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است