سیاسی 18:12 - 14 آذر 1398
در جریان پنجمین روز مهلت قانونی ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یک نماینده فعلی، یک نماینده پیشین مجلس و یک دیپلمات با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران ثبت نام خود را انجام دادند.

وضعیت فرمانداری تهران در روز پنجم ثبت نام‌ها از نظر مراجعه چهره‌های سیاسی

به گزارش ایسنا، امروز (پنجشنبه) در جریان پنجمین روز مهلت قانونی ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیش از ۴۰۰ نفر جهت اعلام کاندیداتوری به ستاد انتخابات فرمانداری تهران مراجعه کردند.

در این بین تنها حضور ۳ نفر از شخصیت‌های سیاسی مورد توجه عکاسان و خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات فرمانداری تهران گرفت محمدرضا بادامچی نماینده مجلس دهم، رامین مهمانپرست سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه و مجتبی رحماندوست نماینده اصولگرای مجلس نهم از شخصیت‌های بودند که برای داوطلبی در انتخابات مجلس یازدهم در این ستاد حضور یافتند.

محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره رویکرد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو با تاکید بر اینکه رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم حتماً قهری نیست، اظهار کرد: رویکرد شورا قهر با انتخابات نیست، بلکه این شورا به دنبال تداوم  مشارکت است، اگرچه نارضایتی های عمومی وجود دارد، اما باید تلاش کنیم آن ها را برطرف نماییم.

وی همچنین گفت: ما نیز از وضعیتی که در حال حاضر وجود دارد، راضی نیستیم و معتقدیم تصمیماتی که اخیراً در خصوص بنزین اتخاذ شده فی‌البداهه بوده و اقناع سازی کافی در بین مردم صورت نگرفته؛ به همین دلیل نیز به نظر مردم احترام می گذاریم؛ آنها خیلی از شرایط فعلی راضی نیستند، اما راه حل نیز قهر کردن با صندوق‌های رای نیست.



رامین مهمانپرست سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه نیز با حضور در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه  مجلس شورای اسلامی در کشور ما جایگاه بسیار  رفیع و تعیین‌کننده‌ای دارد و همانطور که امام راحل فرمودند، مجلس باید عصاره فضائل ملت و در راس امور باشد، اظهار کرد: هر زمان که مجلسی قوی داشته باشیم، می‌توانیم اثر آن را در پیشرفت کشور ببینیم؛ چراکه مجلس می‌تواند به طراحی ساختارهای کشور به کمک سایر قوا باشد؛ بنده هم به همین دلیل داوطلب نمایندگی مجلس شدم.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است در وضعیت فعلی بسیاری از مردم از آمدن به پای صندوق های رای ناامید و مایوس شده باشند، اما باید این نکته را در نظر بگیرند که رای ندادن یا حضور پیدا نکردن مشکلات را در کشور ما حل نمی‌کند.

همچنین مجتبی رحماندوست نماینده اصولگرای مجلس نهم که جهت ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات فرمانداری تهران حضور یافته بود در جمع خبرنگاران درباره هدف خود از کاندیداتوری در انتخابات مجلس گفت: در مجلس نهم طرح هایی را دنبال می‌کردم که بخشی از آنها باقی ماند؛ منتظر بودم مجلس دهم آن طرح‌ها را دنبال کند که این اتفاق نیفتاد.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه عدالت اجتماعی هستم اظهار کرد: مدعی هستم که به دنبال توسعه عدالت اجتماعی اعم از معیشتی و امکانات تحصیل در سراسر کشور، آزادی های اجتماعی و همچنین ایجاد فضا برای نخبگان هستم؛ اما معلوم نیست که هنر اجرای این ادعا ها را داشته باشم یا نه.

به گزارش ایسنا، امروز همچنین محمد ابراهیم شوشتری رئیس مرکز حراست وزارت کشور و رئیس کمیته حراست و استعلام ستاد انتخابات کشور در حاشیه با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران از نزدیک در جریان روند ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس قرار گرفت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «مرحله ثبت نام با نظم سرعت و هماهنگی که با هیئت نظارت وجود دارد، در حال انجام است»، اظهار کرد: بر اساس بازدیدی که از ستاد انتخابات فرمانداری تهران داشتم، هیچ گره ای در کار ثبت نام در این ستاد وجود ندارد و ناظران و داوطلبان از عملکرد این ستاد رضایت کامل دارند

رئیس کمیته استعلام ستاد انتخابات کشور با اشاره به مسئولیت این کمیته در تعیین صلاحیت داوطلبان خاطر نشان کرد: کمیته استعلام ستاد انتخابات کشور مسئولیت تعیین صلاحیت داوطلبان انتخابات را برعهده دارد؛  در پایان هر روز اسامی افراد که برای داوطلبی در انتخابات ثبت نام کرده اند به مراجع چهارگانه(وزارت اطلاعات، سازمان ثبت احوال کشور، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و قوه قضائیه) ارسال می‌شود و آنها نیز ۵ روز فرصت دارند تا نظر خود را به وزارت کشور اعلام کند.

مسعود ستایشی معاون قضائی رئیس کل دادگستری تهران نیز صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات فرماداری تهران از نزدیک در جریان روند ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.



انتهای پیام


10310921
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است