استانی 18:21 - 28 آبان 1398

لزوم توجه مردم ایلام به کلاهبرداری های تلفنی

به گزارش خبرگزاری مهر، سرگرد علی‌رضا یعقوبی در این خصوص گفت: اخیراً مشاهده شده است که افرادی به عنوان خریدار با شهروندانی که آگهی فروش وسایل و اقلام مختلف در فضای مجازی برای فروش منتشر می کنند، تماس گرفته و از آن ها کلاهبرداری می کنند.

وی افزود: در این روش کلاهبرداران بعد از تماس با شهروندان، برای جلب اعتماد آن ها، عنوان می کنند که مسئولین خرید ادارات مختلف هستند و  قصد دارند اقلامی را برای اداره خرید کنند و لازم است برای واریز وجه، صاحب آگهی به دستگاه عابر بانک مراجعه کرده و با وارد کردن کارت عابر بانک خود، وجه را دریافت نمایید. در ادامه مشاهده می شود با این روش حساب بانکی صاحب آگهی خالی شده و در واقع کلاهبرداری صورت گرفته است.

وی به شهروندان توصیه کرد: برای هرگونه خرید و فروش در فضای مجازی پس از شناسایی و اطمینان کامل از هویت طرف مقابل و روئیت کالا به انجام معامله خود اقدام کنید و  برای دریافت وجه، به هیچ عنوان نیاز نیست  به دستگاه عابر بانک مراجه کنید.

این مقام مسئول یادآور شد: شهروندان در نظر داشته باشند که اگر شخصی چه به صورت تلفنی و چه به صورت پیامکی از شما خواست برای دریافت هرگونه وجهی به پای دستگاه عابر بانک مراجعه کنید، مطمئن باشید که  کلاهبرداری در حال انجام است.

سرگرد یعقوبی در پایان گفت: از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با چنین مواردی موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند.


10297166
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است