فرهنگی‌هنری 17:41 - 19 اردیبهشت 1400
در سلسه گفت‌وگوهای جهانی بحث می‌شود
در آستانه ورود به قرن پانزدهم شمسی و تحول چهار دهه جریان ایرانشناسی، سلسله گفت‌وگوهای جهانی ایرانشناسی در سده پانزدهم، با عنوان «ایران و تمدن‌سازی جهانی» برگزار می‌شود.

ایرانشناسی در آستانه ورود به قرن پانزدهم

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد ایرانشناسی، نخستین برنامه این گفت‌وگوها با مشارکت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و دانشگاه‌های شهید بهشتی، علامه طباطبایی، تهران و تربیت مدرس و انجمن اساتید زبان فارسی و اندیشکده هویت و پیشرفت ایرانی ـ اسلامی مرکز مطالعات راهبردی فرهنگی ژرفا، در آستانه روز ملی ایرانشناسی، ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

دکتر سیدعبدالمجید میردامادی، دبیر علمی همایش بین‌المللی «ایران و تمدن سازی جهانی»، ‌ توضیح داد: سلسله گفت‌وگوهای جهانی ایرانشناسی در سده پانزدهم با موضوع «ایران و تمدن‌سازی جهانی» برای  نخستین‌بار، با نگرشی علمی- تحلیلی، با حضور و سخنرانی حضرت آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای ـ رییس بنیاد ایرانشناسی ـ و استادان برجسته ایرانشناس داخلی و خارجی در عرصه مطالعات ایران‌پژوهی برگزار خواهد شد و در آن ایرانشناسان از کشورهای مختلف دنیا به ارائه مقاله و سخنرانی در هشت محور اصلی می‌پردازند.

نقش فرهنگ ایرانی- اسلامی در تمدن‌سازی جهانی، نقش زبان فارسی در تمدن‌سازی جهانی، نقش جغرافیای ایران فرهنگی در تمدن‌سازی جهانی، نقش ادیان، ‌ مذاهب و دیانت ایرانیان در تمدن‌سازی جهانی، نقش مفاخر و مشاهیر ایرانی در تمدن‌سازی جهانی، نقش هنر و معماری ایرانی در تمدن‌سازی جهانی، نقش علوم و دانشمندان ایرانی در تمدن‌سازی جهانی و نقش پیوندهای مشترک ایران و اسلام در تمدن‌سازی جهانی از جمله محورهای مورد بحث مقاله‌ها خواهد بود.

هدف اصلی بنیاد ایرانشناسی از برگزاری این همایش، بیان نقش فرهنگ و تمدن ایران و اسلام و جایگاه تمدن ایرانی و تأثیر این تمدن بزرگ در قیاس با دیگر تمدن‌های جهانی است.

علاقه‌مندان به شرکت در همایش بین‌المللی «ایران و تمدن سازی جهانی»، می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی همایش به آدرس: https://conversation.iranology.ir مراجعه کرده و اخبار گفت‌وگوها را پیگیری کنند و یا  برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۸۸۶۰۸۷۸۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام


11059156
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است