استانی 02:31 - 04 تیر 1396
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
بوشهر - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به رونمایی نقشه راه درمان استان بوشهر، گفت: در استان بوشهر بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ پرستار در سال ۱۴۰۴ کمبود خواهیم داشت که باید جبران شود.

نقشه راه درمان استان بوشهر اجرا می‌شود/ کمبود ۲۵۰۰ پرستار

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی عصر شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت سلامت بعد از نظام سلامت دگرگونی مثبتی انجام شد که در استان بوشهر نیز در همین راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: با توجه به عقب‌ماندگی‌های عمیقی که در زیرساخت‌ها وجود دارد باید سرعت بیشتری بخشید اما این سرعت باید بر اساس یک هدف و برنامه‌ریزی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه از سند نقشه راه درمان امروز برای اولین بار رونمایی می‌شود، تصریح کرد: از نقشه راه آموزش، بهداشت و پژوهش نیز رونمایی خواهد شد.

افزایش چشمگیر تخت‌های درمانی

رئیسی بیان کرد: تعداد تخت‌های درمانی فعال استان بوشهر در سال ۹۲ حدود ۸۱۳ تخت بود که در سال ۹۵ به هزار و ۴۱۸ تخت افزایش یافته است.

وی گفت: تخت‌های ویژه در سال ۹۲ حدود ۹۳ تخت بود که در سال ۹۵ به ۲۱۵ تخت افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ تعداد بستری ۷۶ هزار و ۲۵۹ نفر بود که در سال ۹۵ این میزان به ۱۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است و شاهد کاهش نرخ بیماران بستری شده در خارج از استان بوده‌ایم.

بخش خصوصی در استان قوی نیست

وی گفت: درصد اشغال تخت‌های استان در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۵ حدود ۳۶ درصد افزایش یافته است.

رئیسی در خصوص برنامه‌های آینده غذا و دارو رفتن به بخش خصوص است عنوان کرد: خیلی از مواد ابتدایی دارو در استان وجود دارد که اکنون به خارج از استان انتقال داده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: عدم وجود بخش خصوصی قوی در درمان استان از جمله مشکلات استان است.

وی عنوان کرد:  در زمینه آموزش و پژوهش طبق برنامه‌ریزی خواستار حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم، توسعه پژوهش‌های کاربردی و شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد و فن آوری است.

لزوم ارتقای زیرساخت‌ها

رئیسی بیان کرد: جمعیت استان بوشهر تا سال ۱۴۰۴ بالغ بر یک میلیون ۳۵۴ هزار ۴۰۵ نفر می‌رسد و استان باید بتواند با ارتقای زیرساخت‌ها، امکان ۲۱۶ هزار نفر بستری وجود داشته باشد و در صورت کم کاری به عقب ماندگی سال ۹۲ باز خواهیم گشت.

وی با بیان اینکه بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ پرستار در سال ۱۴۰۴ کمبود خواهیم کرد، بیان کرد: برای توسعه استان در زمینه درمان، افراد بومی باید طبق نیاز استان بورسه و توانمند شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه طرح تحول سلامت یکی از طرح های خوب وزارت بوده است عنوان کرد: مردم تاثیر مثبت طرح تحول سلامت را بیشتر از سیاسیون حس کردند.


9201725
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است