استانی 14:13 - 04 بهمن 1398
امام جمعه کرج:
ایسنا/البرز نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: امروز رشد و گسترش نظریه مقاومت از اصلی‌ترین نگرانی‌های دنیای استکبار است و می خواهند با سخت گرفتن بر ما این مسیر را قطع کنند اما ببینید در سایه ایستادگی و مقاومت حال و روز آمریکا چگونه است؛ مشکلاتی سیاسی، نظامی، اجتماعی و اقتصادی به جان آمریکا افتاده و در حال طی کردن  مسیر فروپاشی از درون است.

شیطان بزرگ برای شکستن مقاومت ما تلاش می‌کند فوتبال ایران را منزوی کند

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه چهارم بهمن ماه کرج  گفت: در حالی که ما در وسط میدان مبارزه و جنگ رسانه ای قرار داریم، با چه استدلالی در سیمای جمهوری اسلامی برنامه ارزشی و انقلابی که کار روشنگری، مطالبه گری و دشمن شناسی را آموزش می دهد در مسیر تعطیلی قرار می‌دهید، رسانه ملی باید مخاطب ملی داشته باشد و به مخاطب ملی فکر کند و همه اقشار را در نظر بگیرد.

امام جمعه کرج افزود: اگر کشور، مردم و رهبر انقلابی هستند نمی‌شود رسانه ملی لیبرال، سکولار و بی تفاوت به ارزش‌ها و آرمان های انقلاب باشد، در بحبوحه مشکلات اقتصادی، اشتغال، تولید و رکود به جای حرکت در مسیر امید دادن به مردم، دائم تبلیغ مصرف گرایی، نمایش تجمل، اشرافی‌گری و  قتل و کشتار،گرفتاری و ناامید کردن مردم نمایش داده می شود.

وی ادامه داد: می‌بینید که پیاده نظام دشمن چگونه از ارزش های انقلاب انتقام می گیرند، شما چرا در زمین دشمن بازی می کنید؟ گاهی با ژست عقلانیت افراد محافظه کاری می کنند، باید با عقلانیت کار انقلابی کنید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: ارزش ها و آرمان های انقلاب و ایجاد امید در مردم با نقد منصافه گسترش پیدا می کند نکند تحت فشار افراد، مردم را از دست دهید.

وی در ادامه با اشاره به ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) تصریح کرد: مقاومت زهرای اطهر(س) و روشنگری های او رسالت را به امامت پیوند داد، ما از زهرای مرضیه درس مقاومت می گیریم این نظریه مقاومت ریشه قرآنی دارد در سیره اهل بیت کاملا جریان داشته و امروز به ما رسیده و در این دوره به خوبی نشان داد که کارآیی دارد، امام و رهبر معظم انقلاب بر این مطلب تأکید داشتند و دارند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه نظریه مقاومت باید تبیین و ترویج شود افزود: قسمت اعظمی از سوره بقره، آل عمران و نسا درباره مقاومت در مقابل دشمنان کافران و منافقان است، من فقط به جایگاه راهبرد مقاومت در قانون اساسی اشاره می کنم در اصول سوم، ۱۵۲ و ۱۵۴ به این موضوع اشاره شده است.

امام جمعه کرج در ادامه بیان کرد: در مقابل راهبرد مقاومت، راهبرد سازش و تسلیم قرار دارد، این راهبرد بی ثمر بودن خود را نشان داده است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به حواشی ایجاد شده در خصوص میزبانی تیم‌های ایرانی در فوتبال آسیا اشاره و اعلام کرد: شیطان بزرگ به هر وسیله تلاش می‌کند مقاومت ما به خصوص جوانان را بشکند ولو به وسیله به انزوا کشاندن قوی‌ترین فوتبال آسیا یعنی فوتبال ایران؛ این بخش دیگری از جنگ ترکیبی است.

امام جمعه کرج ادامه داد: البته پیشکسوتان و مدیران این باشگاه‌ها با قاطعیت و عزتنمندانه موضع گرفتند  و اعلام کردند که حاضر نیستند به هیچ قیمتی عزت و شوکت ایران اسلامی را زیر پا بگذارند و نتیجه هم گرفتند که به نوبه خودم از این مواضع تشکر می‌کنم.

وی در ادامه بیان کرد: امروز رشد و گسترش نظریه مقاومت از اصلی‌ترین نگرانی‌های دنیای استکبار است و می خواهند با سخت گرفتن بر ما این مسیر را قطع کنند اما ببینید در سایه ایستادگی و مقاومت حال و روز آمریکا چگونه است؛ مشکلاتی سیاسی، نظامی، اجتماعی و اقتصادی به جان آمریکا افتاده و در حال طی کردن  مسیر فروپاشی از درون است.

خطیب جمعه کرج افزود: رجز خواندند ۵۲ نقطه ایران را می زنند اما عین الاسد را دلاوران ما زدند و می ترسند بگویند چقدر تلفات داده اند؛ ناکامی‌های مکرر آمریکا علیه ایران و محکم تر شدن مواضع ایران و بی توجهی مردم به نقشه های آنها روحیه استقلال طلبی را مستحکم تر کرده است؛ امروز از هر جوان و نوجوان ایرانی بپرسید دوست دارید مستقل باشید یا زیر یوغ آمریکا قرار بگیرید محکم جواب می دهد مرگ بر آمریکا، این بصیرت آنان را به شدت عصبانی کرده است. بوی خوش این بشارت الهی می رسد که پیروزی مستضعفان بر مستکبران و نابودی آنان نزدیک است.

وی در ادامه به آغاز مرحله جدیدی از انقلاب اسلامی اشاره و اعلام کرد: با تجربه بسیار ارزشمند چله اول انقلاب در حال وارد شدن به چله دوم و دهه پنجم و برداشتن گام دوم هستیم، این حرکت الزاماتی دارد که از مهمترین آنها نیروهای کارآمد است، لازمه رسیدن به این مقصد مشارکت هدفمند و موثر جوانان است؛ امروز در دولت سازی و جامعه سازی گیر کرده ایم چندین سال است نتوانسته ایم دولت اسلامی ایجاد کنیم و تا کار را به جوانان نسپاریم نمی توانیم، لذا دوستانی که خود را انقلابی و ولایی می دانند چرا پیام رهبری را نگرفتند؟ باید دولت جوان و انقلابی روی کار بیاید.

وی در پایان گفت: این مقدمه می خواهد که مقدمه آن مجلس جوان و انقلابی است، لذا جوانان صلاحیت دار را برای مجلس در نظر بگیرید.

انتهای پیام


10359762
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است