گوناگون 15:48 - 10 اسفند 1393
دبیر روسای دانشگاه‌های غیرانتفاعی استان اصفهان گفت: سرانه هر دانشجو در یک دانشگاه دولتی یک و نیم میلیون تومان است که از این میزان تنها 30 هزار تومان برای ورزش، فرهنگ و مشاوره استفاده می‌شود.

دبیر روسای دانشگاه‌های غیرانتفاعی اصفهان: باید به فکر جذب اسپانسر باشیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، علی آهو منش در حاشیه چهل و ششمین گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، اظهار کرد: در حال حاضر 358 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی غیر دولتی عضو اتحادیه در کل کشور هستند که با هزینه دانشجویان فعالیت می‌کنند.

آهومنش افزود: معاون پیشین وزارت علوم در زمان دلار هزار تومانی گفته بود تا زمانی که یک نفر کارشناس می شود، 100 میلیون تومان برای دولت هزینه دارد که فکر می‌کنم در حال حاضر این میزان بیشتر شده باشد و دانشجو تا می‌آید کارشناسی‌اش را بگیرد تنها شش میلیون تومان به دانشگاه‌ها می‌پردازد.

وی اضافه کرد: 30 هزار تومان هزینه‌ای که از دانشجویان گرفته می‌شود، برای فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و مشاوره‌ای پرداخت می‌شود، که به خاطر فشار مالی که بر دانشگاه‌ها وجود دارد این 30 هزار تومان نیز برای امور روزانه دانشگاه‌ها خرج می‌شود.

به گفته دبیر روسای دانشگاه‌های غیرانتفاعی استان اصفهان، سرانه هر دانشجو در یک دانشگاه دولتی 1.5 میلیون تومان است که از این میزان تنها 30 هزار تومان برای ورزش، فرهنگ و مشاوره استفاده می‌شود.

آهومنش ادامه داد: درخواستی که ما از مدیران وزارت علوم داریم این است که طی بخشنامه‌ای دانشگاه‌ها را مکلف کند تا حداقل این 30 هزار تومانی که دانشجویان می‌پردازند، برای کارهای فرهنگی، ورزشی و مشاوره‌ای استفاده شود.

وی خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر باید به فکر جذب اسپانسر باشیم زیرا قیمت نفت به قبل باز نمی‌گردد و هزینه‌ای که قبلاً دولت می‌توانست برای دانشگاه‌ها بپردازد، کمتر می‌شود و به این راحتی قیمت نفت باز نمی‌گردد، پس باید به فکر جذب اسپانسر برای کارهای ورزشی دانشگاه ها باشیم.

انتهای پیام


5950624
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است