استانی 00:13 - 31 مرداد 1393
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه بدهی مشترکان به شرکت تاکنون 57 میلیارد تومان است، گفت: از این میزان 52 درصد مربوط به مشترکان خانگی در شهر و روستا است.

52 درصد مطالبات برق همدان از مشترکان، در بخش خانگی است

حاجی‌رضا تیموری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به زنجیره صنعت برق شامل تولید، انتقال و توزیع اظهار کرد: بخش توزیع به صورت درآمد هزینه‌ای اداره می‌شود و بعد از واگذاری  انشعابات برق به متقاضیان بهای انرژی متناسب با تعرفه‌های ابلاغی از سوی وزارت نیرو از مشترکان دریافت می‌شود.

وی با اشاره به تأمین منابع درآمدی شرکت تصریح کرد: منابع دریافتی حاصل از فروش انرژی مستقیماً به حساب خزانه واریز شده و درصدی از آن به عنوان حق‌العمل کاری به شرکت برق عودت می‌شود تا بودجه جاری شرکت که تقریباً 44 میلیارد تومان در سال جاری است، تأمین شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یادآور شد: منابع سرمایه‌ای و عمرانی نیز با استفاده از منابع دریافتی از مردم بابت بهای انشعاب، وزارت نیرو و منابع استانی صرف احداث و توسعه زیرساخت‌های جدید و اصلاح و بهینه شبکه‌های موجود می‌شود.

وی با اشاره به درصد پرداختی مردم در سطح استان اظهار کرد: تعدادی از مشترکان بهای انرژی مصرفی خود را با تأخیر پرداخت می‌کنند که این امر باعث انباشت بدهی مشترکان شده است.

تیموری با بیان اینکه بدهی مشترکان به شرکت تاکنون 57 میلیارد تومان است، افزود: در صورت وصول مطالبات علاوه بر افزایش توان شرکت توزیع نیروی برق در ارائه خدمات پس از فروش، تأمین روشنایی معابر و سرعت در خدمات‌رسانی باعث کاهش تعداد خاموشی‌ها نیز می‌شود.

وی تأکید کرد: از مجموع مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از مشترکان 52 درصد مربوط به مشترکان خانگی در شهر و روستا و مابقی نیز به متعلق به سایر مشترکان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان در راستای کم کردن هزینه‌های تمام شده برای مشترکان افزود: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به کاهش تلفات، خازن‌گذاری بر روی شبکه‌ها و چاه‌های کشاورزی، نصب کنتورهای دیجیتالی، متعادل‌سازی روشنایی معابر و استفاده از لامپ‌های کم مصرف در روشنایی معابر در بخش فنی و جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز در بخش غیرفنی اشاره کرد.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی در راستای کاهش تلفات در سطح استان اظهار کرد: در این زمینه اقداماتی از قبیل جایگزینی شبکه‌های فشار ضعیف موجود با استفاده از کابل خودنگهدار، تعویض و اصلاح اتصالات سست و اصلی‌های معیوب، اصلاح کنتورهای معیوب، استفاده از ترانس‌های کم ظرفیت و تعدیل بار ترانس‌های عمومی صورت گرفته است.

تیموری اضافه کرد: نصب خازن بر روی شبکه‌های توزیع، کاهش طول شبکه‌ها و متعادل کردن بار شبکه‌ها، اصلاح کابل سرویس مشترکان، ایجاد سیستم زمین از طریق اتصال ارت ساختمان‌های مشترکین به نول شبکه و استفاده از چراغ‌های پربازده و کم مصرف در روشنایی معابر از دیگر اقدامات اجرایی در زمینه کاهش تلفات بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر تلفات در شبکه‌های توزیع استان 16 درصد است، خاطرنشان کرد: امید است با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این میزان در پنج سال آینده به 10 درصد کاهش یابد.


4531606
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است