سیاسی 18:50 - 05 اسفند 1398
مشاور رهبر انقلاب ادعای مقامات آمریکا مبنی بر اینکه کارزار فشار حداکثری تهران را مجبور به کاهش بودجه دفاعی اش کرده است، رد کرد .

سردار حسین دهقان:  بودجه دفاعی کشور کاهش نیافته است

به گزارش ایسنا، سردار حسین دهقان مشاور رهبر معظم انقلاب در گفت وگو با روزنامه فایننشال تایمز در پاسخ به سوالی درباره تحریم های آمریکا و تاثیر آن بر بودجه نظامی ایران خاطر نشان کرد که تهران بودجه دفاعی کشور و سازمان های نظامی را کاهش نداده است.



سردار دهقان اظهار داشت: به طور قطع امروز در مقایسه با سه سال پیش که  ترامپ به قدرت رسید، از نظر نظامی در وضعیت بهتری هستیم، از لحاظ پرسنل گرفته تا سازمان ها و تجهیزات. اگر ترامپ دوباره انتخاب شود، در پنج سال آینده بهتر هم خواهیم بود.



وی ادامه داد: از زمانی که داعش ایجاد شد و ناامنی افزایش یافت، ما از تمام ظرفیتمان برای سازماندهی، آموزش و مشاوره به متحدانمان استفاده کرده ایم.



فایننشال تایمز به نقل از سردار دهقان نوشت که ایران دست از برنامه موشکی خود برنمی دارد و با واشنگتن هم مذاکره نمی کند اما از یک جنگ تمام عیار نیز دوری خواهد کرد.



وزیر دفاع پیشین ایران در ادامه این مصاحبه گفت که سیاست های ترامپ در نهایت به تقویت جمهوری اسلامی منجر خواهد شد، چراکه موجب افزایش احساسات ضد آمریکایی و تقویت نیروهای مورد حمایت ایران (در منطقه) می شود.



وی تصریح کرد: استراتژی آمریکا برای آنها و برای ما هزینه دارد، اما اکنون چه کسی برنده است؟ ما بر این باوریم که امروز نفوذ ما در منطقه، باوجود تمام این فشارها افزایش یافته است.



حسین دهقان تاکید کرد: ما هرگز متحدانمان را رها نمی کنیم. ما بازیگر نیستیم، ما انقلابی هستیم.



مشاور رهبر انقلاب در پاسخ به سوالی درباره اتهامات آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ایران به عراق و حزب الله لبنان کمک می کند تا موشک مونتاژ و تولید کنند، اظهار داشت: اگر آنها از ما کمک بخواهند، ما کمک خواهیم کرد.



سردار دهقان درباره انتقام ایران از آمریکا پس از به شهادت رسیدن سپهبد قاسم سلیمانی در حمله هوایی آمریکا به بغداد، بیان کرد: ضربات نهایی در طول زمان اتفاق می‌افتد، با هدف بیرون راندن آمریکایی ها از منطقه، اما تهران هیچ حمله ای علیه آمریکا انجام نمی دهد مگر اینکه در پاسخ به اقدام آمریکا علیه ایران باشد.



وی گفت که ایران هیچ دلیلی نمی بیند به نیروهای مورد حمایتش بگوید دست به اقدام بزنند اما آنها را از اقدام کردن نیز منع نمی کند.



مشاور رهبر انقلاب در پایان خاطر نشان کرد: ایران به دنبال جنگ با آمریکا نیست اما مذاکرات هم بی معنی است. واشنگتن فکر می کند که ما در موضع ضعف قرار داریم و نیازمند مذاکره هستیم. آمریکا می خواهد با ما مذاکره کند تا بگوید "چرا موشک دارید، چرا در منطقه حضور دارید و چرا ظرفیت های نظامی دارید؟ " این چه مذاکره ای است.



انتهای پیام


10411717
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است