استانی 14:20 - 15 اسفند 1393
امام جمعه نیکشهر:
امام جمعه نیکشهر گفت: جامعه مسلمان امروز به ویژه زنان بیش از پیش به الهام‌گیری از زندگی حضرت زهرا (س) نیازمند است.

زنان مسلمان  بیش از پیش به الهام‌گیری از زندگی حضرت زهرا (س) نیازمند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع الزهراء (س) نیکشهر، ضمن سفارش به تقوا و زکات و اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر با اشار ه به شهادت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: زندگی پر برکت حضرت فاطمه (س) به عنوان بهترین الگو و نمونه فرا روی انسان‌های مسلمان و آزاده قرار دارد که با الهام گرفتن از آن می‏توان در مسیر سعادت و خوشبختی گام نهاد و با الگو گرفتن از آن، مسیر کمال را پیموده به حیات معقول دست یافت.

امام جمعه شهرستان نیکشهر افزود: جامعه مسلمان امروز به ویژه زنان بیش از پیش به الهام‌گیری از زندگی حضرت زهرا (س) نیازمند است.

وی  با اشاره به نقش اساسی مجاهدت و شهادت حضرت  فاطمه (س) وفرزندان او(ع) در ماندگاری اسلام، قرآن و معارف اسلامی افزود: چنانچه در جامعه‌ای یاد شهدا و مسئله شهادت، به عنوان یک حقیقت ماندگار مطرح باشد، شکست معنایی نخواهد داشت و آن ملت، بدون خوف و حزن در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند.

لطفیان سرگزی با اشاره هفته شور نیکوکاری اضافه کرد: یکی از سنّت‏ها و برنامه‏های قطعی خداوند، آزمایش مردم است؛ البتّه نه برای شناختن، بلکه برای ظهور خصلت‏ها و بروز تلاش‏ها تا بر اساس آن اجر و پاداش دهد، آزمایش‏های الهی گوناگون است، گاهی با رفاه و ثروت انسان را آزمایش می‏کند و گاهی با تنگدستی و مشکلات. ولی انسان عجول که از آزمایش الهی و اهداف آن غافل است، دست به قضاوت‌‏ها و تحلیل‏ه‌ا و تفسیرهای غلط زده و از خداوند گلایه می‏کند.

خطیب نماز جمعه نیکشهر با اشاره به روز ملی راهیان نور گفت: حضور موثر نخبگان در دفاع مقدس را نشان‌دهنده گسترش انگیزه‌ «فداکاری در راه خدا و شهادت» در سطوح گوناگون است.

وی با اشاره به دامنه‌ گسترده کار مهندسی و نقش مؤثر مجموعه‌های جوان مهندسی در مقاطع مختلف از جمله در مبارزات انقلابی و دوران دفاع مقدس، گفتند: مهندسین ما در دفاع مقدس سربازان ازجان‌گذشته‌ای بودند که تمام نیرو، هنر و نبوغ خود را به کار گرفتند و هر روز یک پدیده‌ی نو از این جوان‌های با استعداد بروز می‌یافت.

امام جمعه نیکشهر تلاش‌ها و دستاوردهای علمی مهندسین پس از دفاع مقدس و حضور در مسئولیت‌های اساسی را نیز مهم برشمرد و تأکید کرد: باید تلاش کنیم در بخش‌های مختلف کشور مسئله «ما می‌توانیم» را در عمل به مردم نشان دهید و با شناخت خلأها و نیازهای کشور، به سمت انجام کارهای نکرده و زمین مانده برویم.

وی ادامه داد: ما در عصری زندگی می‏کنیم که مقدرات ملت‌های در بند مظلوم، به ‏دست مشتی جنایت‏پیشه که خوی سبُعیت بر آنان غالب است، است، دنیا در عصر ما و عصرهایی نظیر آن مبتلا به حکومت‌هایی بوده است که جز قانون جنگل در آن حکومت نمی‏کند.

لطفیان سرگزی افزود: ما در عصری هستیم که جنایتکاران به ‏جای توبیخ و تأدیب، تحسین و تأیید می‏شوند. ما در عصری به‏ سر می‏‌بریم که سازمان‌های به‏ اصطلاح حقوق بشر، نگهبان منافع ظالمانه ابرجنایتکاران و مدافع ستمکاری آنان و بستگان آنان هستند، ما در منطقه‌‏ای به زندگی مرگبار خود ادامه می‏‌دهیم که اکثر حکام آن چشم و گوش بسته تحت فرمان آمریکا، به جنایات اسرائیل مشروعیت می‏‌دهند و در نابودی اسلام و قرآن کریم کوشش می‏‌کنند.

امام جمعه نیکشهر گفت: ما در محیطی گذران می‌‏کنیم که مظلومان که جرمی جز دفاع از حق ندارند، زیر چکمه ستمگران خرد می‏‌شوند و تکفیری‌های  جنایتکار به این اعمال، وجهه اسلامی می‏دهن،. بزرگترین وابستگی ملت‌های مستضعف به ابَرقدرتها و مستکبرین، وابستگی فکری و درونی است که سایر وابستگی‌ها از آن سرچشمه می‏‌گیرد و تا استقلال فکری برای ملتی حاصل نشود، استقلال در ابعاد دیگر حاصل نخواهد شد.

انتهای پیام/3139

 

 


5985382
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است