گوناگون 18:21 - 08 اسفند 1393
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه‌های قبلی، مشکل مربوط به پذیرش دانشجو از سلیمانیه عراق در دانشگاه‌های استان کردستان رفع شد و این دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌های این استان به تحصیل بپردازند.

مشکل پذیرش دانشجو از سلیمانیه عراق در دانشگاه‌های کردستان رفع شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه کردستان، طیب قدیمی در جلسه جمع‌بندی مباحث کمیته‌ها که با حضور استانداران کردستان و سلیمانیه عراق در استانداری کردستان برگزار شد، به مفاد برخی از تفاهم نامه هایی که در گذشته با سلیمانیه عراق منعقد شده بود اشاره و برخی از توافقات جدید را نیز مطرح کرد.

وی اظهار کرد: در راستای تفاهم نامه قبلی، تبادل اساتید دانشگاه های کردستان ایران و سلیمانیه عراق اجرایی می شود و همچنین فرصت مطالعاتی دوره‌های کوتاه مدت دوره‌های تحقیقاتی و پژوهشی نیز انجام می شود.

قدیمی با اشاره به رفع مشکل پذیرش دانشجو از سلیمانیه عراق در دانشگاه های استان کردستان، عنوان کرد: همچنین دانشجویان می توانند در رشته های اطفال، متخصص زنان، پزشکی عمومی، دندانپزشکی، مدیریت بیمارستان، پرستاری بخش های ویژه و ... برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی کردستان اقدام کنند.

وی در پایان یادآور شد: همچنین مجوز فعالیت یک شعبه دانشگاه پیام نور در استان سلیمانیه عراق نیز به تصویب رسیده است.

همچنین در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز طی سخنانی به بیان اهم مفاد تفاهم نامه‌های کشاورزی مابین استان کردستان و طرف عراقی پرداخت و اظهار کرد: لغو ممنوعیت واردات کالا و محصولات کشاورزی از طرف اقلیم کردستان عراق و حمایت از تولیدات داخلی و جایگزین کردن تعرفه، صادرات کالا و محصولات کشاورزی باکیفیت به اقلیم کردستان عراق در صورت داشتن مجوزهای بهداشتی لازم و صادرات گوشت مرغ و انواع تخم مرغ خوراکی مشروط به داشتن گواهی بهداشتی از جمله مفاد تفاهم نامه های بین دو طرف بوده است.

ذوالفقاری همچنین با اشاره به اینکه صادرات انواع خوراک دام و طیور به اقلیم کردستان عراق آزاد است، تصریح کرد: صادرات دام زنده و گوشت قرمز مشروط به داشتن گواهی بهداشتی نیز به اقلیم کردستان عراق صورت خواهد گرفت.

وی در پایان با اشاره به اینکه صادرات انواع ماهی خوراکی و زینتی، گل و نشاء، نهال، قارچ، کمپوست و کودهای شیمیایی و آلی به اقلیم کردستان عراق آزاد است، یادآور شد: بنا به درخواست خود اقلیم کردستان عراق برای حمایت از تولیدات داخلی خودشان، صادارات جوجه یک روزه به این کشور ممنوع اعلام شد.

انتهای پیام


5936533
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است