علمی فناوری 09:58 - 03 اسفند 1395
محققان فرانسوی و آمریکایی می‌گویند دیابت دوران بارداری می‌تواند هم برای نوزاد و هم برای مادر خطرناک باشد.

خطرهای دیابت دوران بارداری برای مادر و کودک

به گزارش سرویس علمی ایسنا و به نقل از پایگاه خبری وب مد، گروهی از محققان فرانسوی بیمارستان پیتی سلپتریا اطلاعات بیش از 700 هزار تولد پس از 28 هفتگی بارداری را مورد بررسی قرار دادند.



در مقایسه با سایر زنان باردار، آنها که دچار دیابت دوران بارداری هستند 30 درصد در خطر زایمان زودرس، 40 درصد در خطر نیاز به سزارین و 70 درصد در خطر بالای پره اکلامپسی / اکلامپسی (افزایش خطرناک فشار خون) قرار دارند. 



کودکان به دنیا آمده از این مادران نیز 80 درصد در احتمال بالایی برای بزرگتر بودن از اندازه طبیعی، 10 درصد در احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی، 30 درصد در خطر تجربه تولد پر استرس و 30 درصد نیز در احتمال ابتلا به نقص‌های تولد قرار دارند.



کودکانی که در هفته 37 بارداری در زنان مبتلا به دیابت به دنیا آمدند نیز در خطر بالای مرگ قرار داشتند.



علاوه بر این، نتایج نشان می‌داد که خطر مرگ برای کودکانی که از مادرانی به دنیا آمده بودند که تحت درمان خاصی برای دیابت شان قرار داشتند، 30 درصد بیشتر بود اما برای کودکانی که مادرانشان تحت درمان با انسولین بودند خطر افزایش مرگ گزارش نشد. پژوهشگران علت محتمل این امر را تاثیر رژیم درمانی دیابت بر تولد با تاخیر کودک عنوان داشته‌اند.

این پژوهش در مجله " Diabetologia " منتشر شده است.

انتهای پیام


8836660
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است