سیاسی 19:21 - 01 مهر 1400

سیاست دولت گسترش همه‌جانبه روابط با آفریقا خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سومین روز از دیدارهای دوجانبه با همتایان خود در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، «جفری اونیما» وزیر خارجه نیجریه دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تأکید بر عزم جدی دولت جدید برای گسترش روابط با نیجریه، تسهیل فضای تجارت بخش‌های خصوصی دو کشور را به عنوان عامل ضروری تحقق این هدف عنوان کرد و در این رابطه ایجاد خط کشتیرانی و تسهیل صدور روادید تجاری را از جمله گام‌های پیشنهادی مؤثر در گسترش روابط برشمرد و از آمادگی ماهان برای برقراری خط مستقیم به لاگوس خبر داد.

وی با اشاره به این‌که «ششمین کمیسیون مشترک آماده برگزاری است و تهران میزبانی آن را عهده‌دار خواهد بود»، اظهار کرد: برگزاری این کمیسیون می‌تواند تحرکی در روابط تجاری ایجاد کرده و آن را به سطح روابط خوب سیاسی کنونی دو کشور برساند.

وزیر خارجه کشورمان در رابطه با موضوع شیخ زکراکی اظهار کرد: پرونده شیخ زکزاکی در یک اقدام سازنده مقامات کشور شما به نقطه خوبی رسید.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه سیاست دولت جدید در راستای گسترش همه‌جانبه روابط با آفریقا خواهد بود، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم حمایت متقابل در مجامع بین‌المللی را اعلام کرد.

در این دیدار وزیر خارجه کشورمان دعوت رئیسی از رئیس‌جمهور نیجریه برای سفر به تهران را ابلاغ کرد.

وزیر خارجه نیجریه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ پیام گرم رئیس‌جمهور برای مقامات عالی کشورمان، گفت: ایران یک تمدن بزرگ است و از سفر شش سال پیش رئیس‌جمهور نیجریه به تهران به عنوان رویدادی فراموش ناشدنی که نشان‌دهنده همبستگی دو ملت است یاد کرد.

«جفری اونیما» در خصوص روابط دوجانبه، با اشاره به اینکه وضعیت روابط تجاری و اقتصادی همپای روابط خوب سیاسی پیش نرفته است، ابراز امیدواری کرد که بتوان روابط دو کشور را به سطحی جدید ارتقا داد.

وی در ادامه ضمن آمادگی برای برگزاری کمیسیون مشترک تا پیش از پایان سال میلادی جاری، از تفاهماتی نظیر برقراری پرواز مستقیم و ایجاد مسیر کشتیرانی استقبال کرد.

وزیر خارجه نیجریه، توجه به ارتباطات مردمی و همکاری‌ها در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی را از جمله دیگر حوزه‌های پیشنهادی اولویت‌دار کمیسیون مشترک برشمرد.

وی همچنین امکان همکاری در زمینه‌های دیگر از جمله مبارزه با تروریسم را از موضوعات پیشنهادی برای بررسی دو طرف عنوان کرد.


11241520
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است