استانی 16:19 - 08 شهریور 1393
امینی مطرح کرد؛
اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مداخلات و فشارهایی که از سوی مدیران اجرایی شهر و شهرداری به برخی از اعضای شورای اسلامی شهر برای دخالت در انتخابات هیات رئیسه اتفاق افتاد با درایت اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان بی ثمر ماند.

گلایه‌های رئیس شورای شهر اصفهان از مداخلات شهرداری/ سوال از شهردار مسکوت ماند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا امینی ظهر امروز پس از جلسه علنی شورای شهر اصفهان در جمع خبرنگاران در خصوص فعالیت یک ساله شورای اسلامی شهر اصفهان در اولین سال چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان و با اشاره به افزایش دو برابری اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: در این دوره از شورای اسلامی شهر اصفهان به دلیل تنوع افراد و دیدگاه‌ها تحولات خوبی در شورای اسلامی شهر اصفهان ایجاد شد.

وی عدم تامین مکان مناسب برای اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان را از مشکلات این نهاد در اصفهان دانست و ادامه داد: از آغار دور چهارم فعالیت شورای اسلامی شهر اصفهان به مدت 6 ماه اعضای شورا محلی را برای استقرار نداشتند و مکانی نیز که در حال حاضر تهیه شده است مناسب اعضای شورای شهر نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه محل شورای اسلامی شهر اصفهان جای دیگری بوده است، افزود: بازسازی و بهسازی این ساختمان به دلیل میراثی بودن و برخی تخلفاتی که درون آن صورت گرفته است متوقف شده و باید اصلاح شود و مجوزهای لازم برای استفاده از این محل آماده شود.

وی انتخاب شهردار را نیز از دیگر اقدامات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان دانست و بیان داشت: تشکیل کمیسیون‌های چهارگانه شورا و اضافه شدن کمیسیون بهداشت سلامت و خدمات شهری را نیز از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در چهارمین دوره شورای سلامی شهر اصفهان بوده است.

امینی با بیان اینکه بیش از 100 لایحه از سوی شهرداری برای بررسی به شورای اسلامی شهر اصفهان آورده شده است، افزود: لوایح تصویب نشده از سوی شورا کمتر از تعداد انگشتان دست است.

اتهام به شورا نسبت به قفل کردن شهر اصفهان

وی با بیان اینکه زمینه‌های کار و مطالبه حقوق مردم را شورا در شهر اصفهان ایجاد کرده است، ادامه داد: برخی ناجوانمردانه به شورای شهر اتهام می‌زنند که شهر را قفل کرده‌است در صورتیکه اصلا اینطور نیست شورا نمی‌تواند برای شهرداری کار ایجاد کند وظیفه شورا تنظیم و اصلاح بودجه و ریل‌گذاری برای حرکت‌های کلان شهر است و طرح‌های بزرگ نیمه کاره‌ای را که در سال‌های گذشته به آن پرداخته نشده است در دستور کار شورا قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: طرح‌های نیمه کاره شهرداری با افزایش 700 برابری بودجه و بودجه حمایت از مناطق محروم با افزایش 300 درصدی در بودجه سال جاری روبرو بوده است.

وی به کمک یک میلیارد تومانی شورا به ساخت مصلی اصفهان نیز اشاره کرد و بیان داشت: در خصوص راه‌اندازی موزه دفاع مقدس اصفهان نیز یک میلیارد و 500 میلیون تومان اختصاص یافته است تا بتواند طی یک سال آینده به بهره برداری برسد.

امینی با اشاره به اصلاح بودجه شهرداری در سال 93 اظهار داشت: شورای شهر تغییرات ناچیزی را در اصلاح بودجه اعمال کرده است و در خصوص طرح‌های زخم خورده شهرداری بودجه‌های خوبی را به تصویب رسانده است.

وی با بیان اینکه برخی از اتهامات وارد شده به شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص عدم تعامل با شهرداری کاملا ناجوانمردانه است، ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم شورای شهر نماینده مردم است و اگر نکته‌ای را یادآوری می‌کند و تذکری را می‌دهد در راستای احقاق حقوق مردم است چرا که اعضای شورای شهر از خود اراده‌ حقوقی ندارند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه در خصوص انتخابات هیات رئیسه شورای شهر و با بیان اینکه بحث انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان موضوعی داخلی بوده است و شهرداری و بدنه اجرایی شهر با رویکرد غلطی که باب شده دخالت‌های شدید و رفتاری مغایر با قانون شوراها داشته است، افزود: خوشبختانه مداخلات و فشارهایی که از سوی مدیران اجرایی شهر و شهرداری به برخی از اعضای شورای اسلامی شهر برای دخالت در انتخابات هیات رئیسه اتفاق افتاد با درایت اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان بی ثمر ماند.

وی با بیان اینکه اصفهان ظرفیت توسعه زیادی دارد و شهرداری باید برای احقاق خواسته‌های شهروندان نسبت به اجرایی شدن مصوبات شورای شهر اهتمام جدی را داشته باشد، ادامه داد: چنانچه این اتفاق دنبال نشود شورای اسلامی شهر اصفهان به شدت پیگیر مطالبات مردم به روش قانونی خواهند بود.

امینی با بیان اینکه مسئولان شهرداری باید تعامل با شورا را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: با این تعامل شورای شهر همکار و همگام شهرداری خواهد بود و حقوق مردم را در خصوص تخصیص بودجه به بخش‌های مختلف شهر مورد توجه قرار خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به توسعه شهر اصفهان نیز گفت: افزایش کالبد شهر در صورتی مناسب خواهد بود که امکان تحقق کیفیت زندگی نیز در آن شهر مهیا باشد.

با پادرمیانی استاندار سوال از شهردار مسکوت ماند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به سوالی در رابطه با سرانجام سوال از شهردار اصفهان که حدود 4 ماه گذشته مطرح شده بود، افزود: در این راستا با پادرمیانی استاندار در خصوص تعامل بین شهرداری و شورا در حالت مسکوت قرار دارد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم شهرداری در مسیر ریلی که برای آن تعریف شده است حرکت کند و اگر خارج از ریل حرکت کند مورد برخورد قرار خواهد گرفت.

امینی در خصوص اقدام شهرداری در رابطه با عدم توجه به مصوبه شورا در خصوص دریافت بلیت ورودی شهر رویاها مطابق با مصوبه نیز بیان داشت: این اقدام شهرداری خلاف قانون است و در صورت بی توجهی نامه‌ای را به دادستان برای پیگیری موضوع تنظیم خواهیم کرد.


4602030
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است