استانی 16:20 - 30 شهریور 1396
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:
زنجان-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: فرهنگ سنگ بنای همه ارکان حیات یک جامعه است وتداوم حیات یک جامعه مرهون شرایط فرهنگی حاکم به ان است.

فرهنگ سنگ بنای همه ارکان حیات یک جامعه است

 به گزارش خبرنگار مهر، شهرام طهماسبی شهر پنج شنبه در نشست چهارمین دوره کارگروه‌های "فرهنگ و هنر" و "فرهنگ و جامعه"با بیان اینکه فرهنگ سنگ بنای همه ارکان حیات یک جامعه است و تداوم حیات یک جامعه مرهون شرایط فرهنگی حاکم به آن است، افزود: تشکیل این کارگروه‌های تخصصی اقدام ارزشمندی است ولی نگرانی‌هایی که از سوی برخی اعضای فرهیخته در این جلسه بازگو شد، بیانگر عدم اطلاع از برنامه‌های عملیاتی فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه توسعه فرهنگی پیش‌نیاز توسعه اقتصادی جهت پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور است، تصریح کرد: بر این اساس لازمه توسعه فرهنگی، داشتن یک دیدگاه استراتژیک و برنامه راهبردی خواهد بود.

طهماسبی با یادآوری اینکه استان زنجان یک استان غنی از نظر فرهنگی است، ادامه داد: به واسطه همین غنای فرهنگی کارهای ارزشمندی در استان انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان خواستار تعیین استراتژی برنامه عملیاتی برای فعالیت‌های فرهنگی شد و گفت: وقتی فعالیت‌های فرهنگی رویکرد استراتژیک داشته باشد و به واسطه آن بتوانیم فرصت‌ها و تهدیدها، نقاط قوت و ضعف بخش فرهنگی را شناسایی کنیم به راحتی می‌توانیم برنامه‌های فرهنگی را عملیاتی کنیم.

طهماسبی افزود: علت نگرانی‌های جمع حاضر روشن نبودن برنامه راهبردی در بخش فرهنگی است از این رو باید برنامه عملیاتی برطبق بخش‌های مختلف فرهنگی تعیین و در اختیار هر کارگروه قرار گیرد تا براساس این برنامه عملیاتی، کارگروه‌ها بتوانند وضعیت حال حاضر خود را بررسی و برای رسیدن به نقطه ترسیم شده تلاش کنند.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی پیش نیاز توسعه اقتصادی برای پیشبرداهداف توسعه ای کشورخواهدبود، ادامه داد: براین اساس لازمه این توسعه نیزداشتن یک دیدگاه استراتژیک وبرنامه راهبردی برای توسعه فرهنگ خواهدبود


9429228
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است