فرهنگی‌هنری 16:34 - 25 آذر 1397
نامزدهای جشنواره نقد کتاب در بخش‌های علوم تربیتی و روان‌شناسی و گروه دین شاخه کلیات اسلام معرفی شدند.

معرفی نامزدهای جشنواره نقد کتاب در ۲ بخش دیگر

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، مقاله‌های راه‌یافته به مرحله دوم  پانزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب در بخش‌های علوم تربیتی و روان شناسی  و گروه دین شاخه کلیات اسلام معرفی شدند.

در  پانزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب در گروه علوم تربیتی و روان‌شناسی از میان ۲۴ مقاله ارزیابی شده در مرحله نخست داوری، ۹ مقاله («بررسی محتوای کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی براساس الگوی خلاقیت هدایت شده پلسک»، علی ضیایی مهر، روانشناسی تربیتی، ش۴۴، تابستان ۱۳۹۶)، («بررسی محتوای کتاب هدیه‌­های آسمان پایه پنجم ابتدایی (تألیف۹۴-۹۵) از منظر پاسخ گویی به سؤالات دینی کودکان»، معرفت، ش۲۳۶، مرداد ۱۳۹۶)، («بررسی و نقد روش تحلیل مفهومی با رویکرد به پوزیتیویسم منطقی در پژوهش­های تربیتی»، اندیشه­‌های نوین تربیتی، ش۱، بهار ۱۳۹۶)، («تأملی بر عوامل و نشانگان کارآمدی و اثربخشی یک کتاب مطرح در رشتة مدیریت آموزشی»، حسن رضا زین­‌آبادی و فرشته بابان‌­آبادی، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، ش۴۰، بهار و تابستان ۱۳۹۶)، («نقد کتاب آموزش و پرورش فرهنگ­ها و جوامع»، علیرضا عصاره، پژوهشنامه انتقادی متون، ش۶، آذر ۱۳۹۶)، («نقدی بر دیدگاه رئالیسم مفهومی خلاقانه در کتاب روش‌شناسی علوم انسانی نزد اندیشمندان مسلمان»، سیدمحمدرضا تقوی و سید سعید زاهد، پژوهشنامه انتقادی متون، ش۲، خرداد و تیر ۱۳۹۶)، («نقدی بر کتاب  برنامه درسی و آموزش هنر در آموزش و پرورش»، محمد امینی، پژوهشنامه انتقادی متون، ش۶، آذر ۱۳۹۶)، (۰«نقدی بر کتاب آموزش و پرورش تطبیقی: رویکردها، روش‌ها و اصول»، عباس معدن‌دار آرانی، پژوهشنامه انتقادی متون، ش۶، آذر ۱۳۹۶)  و («واکاوی و نقد مبانی انگاره­های وین والتر دایر در متن روان­شناسی مثبت و روان درمانی معنوی- مذهبی»، رسول حسین پور، مطالعات معنوی، ش۲۴، پاییز و زمستان ۱۳۹۶) به مرحله دوم این دوره از جشنواره راه یافتند.

همچنین در گروه دین شاخه کلیات اسلام از میان ۳۳ مقاله ارزیابی شده در مرحله اول، مقاله‌های («علم دین، حمیرا ارسنجانی»، ایرانشهر امروز، ش۲، تیر و شهریور۱۳۹۶)، («الشیخ ابوزهره و کتابه: الامام­الصادق حیاتة و عصره بین الحقائق و الاوهام»، سید هادی خسروشاهی، کتاب شیعه، ش۱۱و۱۲، بهار و تابستان ۱۳۹۴)، («تصحیح انتساب یک کتاب: الاصداف الحقفیه از نجفی اصفهانی یا آرانی کاشانی»، مهدی باقری سیانی، کتاب شیعه، ش۱۱و۱۲، بهار و تابستان ۱۳۹۴)، («بررسی و نقد کتاب از علم سکولار تا علم دینی»، خسرو باقری نوع‌پرست، پژوهشنامه انتقادی متون، ش۲، خرداد و تیر ۱۳۹۶)، («بررسی و نقد کتاب پارادایم اجتهادی دانش دینی»، سید محمدتقی موحد ابطحی، پژوهشنامة انتقادی متون، ش۲، خرداد و تیر ۱۳۹۶) و («کتاب شناسی و نقد منابع در بحارالانوار علامه مجلسی»، رسول جعفریان و قاسم قریب، پژوهشنامه تاریخ تشیع، س۱، بهار ۱۳۹۶) به عنوان نامزدهای این دوره از جشنواره نقد کتاب شناخته شدند.

بر اساس این گزارش، آئین اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب با اعلام اسامی برگزیدگان و مقالات شایسته قدردانی، همزمان با هفته پژوهش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


10001679
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بکتاشیان گفت: من نتوانستم آنچه ایده‌آلم در تصویر است، در متن پیاده کنم. هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی برنامه و سریال‌های مختلفی را برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ تدارک دید که می‌توانید آمار بازدید آن‌ها را مشاهده کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هشتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» با عنوان «لال باید بشوم از تو اگر دم نزنم» با استناد به آیات قرآن به معرفی خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شاعر و داور مسابقه سرزمین شعر گفت: سرزمین شعر برنامه‌ای است که در ادامه جشنواره بین‌المللی شعر فجر تعریف شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، برنامه اجرای آثار این جشنواره را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در حدیثی به حضرت علی (ع) فرمودند: یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه‌های بهشت قرار داده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه بنا‌های تاریخی ایران به مناسبت روز جهانی بنا‌های تاریخی در عمارت مسعودیه گشایش یافت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی گفت: سندتحول، میثاق‌نامه دوره مدیریتی جدید است و با قاطعیت دنبال خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران»  تولید و رونق تاریخ شفاهی در دهه اخیر، اتفاق مبارکی است که باید آن را با فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد سینما گفت: اکبر خواجوی با «پدرسالار» و اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شدند و همانطور که پدر سالار را زندگی کردیم، با عروسک هم زندگی می‌کنیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است