ورزشی 05:00 - 11 شهریور 1394
جام جم اسپورت دوئل ستاره‌ها
لیگ قهرمانان اروپا از روز سه‌شنبه پانزدهم سپتامبر (24 شهریور) آغاز می‌شود و در نخستین بازی، ولفسبورگ به مصاف زسکا مسکوی روسیه می‌رود. آیندهوون میزبان منچستریونایتد است. لیگ قهرمانان اروپا پر از نتایج غیرقابل پیش‌بینی و جذابیت‌های فراوان است. در این میان، ستاره‌ها نقش همیشگی خود را ایفا می‌کنند. این ستاره‌ها به دیدنی‌تر شدن رقابت‌ها کمک زیادی می‌کنند.

دوئل ستاره‌ها

البته هرگز در فوتبال اروپا توزیع عادلانه‌ای برای تقسیم ستاره‌ها بین تیم‌ها وجود نداشته است. در حالی که برخی تیم‌ها فوجی از ستاره‌ها را در اختیار دارند، برخی دیگر از حضور این ستاره‌ها محرومند. ستاره‌ها مثل همیشه رقابت خود را از این مرحله گروهی آغاز می‌کنند. وقتی تیم‌های پرستاره مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند دوئل چهره‌های نامدار دیدنی می‌شود. در مرحله گروهی این فصل تقابل کدام ستاره‌ها از همه دیدنی‌تر خواهد بود؟ نگاهی به حساس‌ترین دوئل‌ها می‌اندازیم.

کریستیانو رونالدو ـ زلاتان ابراهیموویچ

معروف‌ترین مصاف کریستیانو رونالدو با زلاتان ابراهیموویچ به دو سال قبل برمی‌گردد. تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و سوئد در مرحله حذفی مقدماتی صعود به جام جهانی 2014 برزیل مقابل یکدیگر قرار گرفتند. مهم‌ترین چیزی که از آن دو بازی رفت و برگشت پرتغال و سوئد به یادها می‌ماند، تقابل رونالدو و زلاتان بود، تقابلی که البته رونالدو برنده آن بود بخصوص با هت تریکی که در بازی برگشت کرد. در پایان همان مسابقه بود که زلاتان اظهار کرد جام جهانی بدون من ارزش دیدن ندارد! کریس و زلاتان این بار در ترکیب تیم‌های رئال مادرید و پاری سن ژرمن مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. البته یک احتمال بسیار جنجالی وجود دارد. ممکن است تا پیش از آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا زلاتان از تیم پاریسی جدا شود که در این صورت یکی از بزرگ ترین دوئل‌های این فصل منتفی می‌شود. شاید این هم اتفاق نیفتد، اما رویارویی رئال و پی اس جی با حضور کریس و زلاتان جذابیتی چند برابر پیدا می‌کند.

لیونل مسی ـ فرانچسکو توتی

توتی را می‌توان هنوز ستاره به حساب آورد؟ او برنامه‌ای برای خداحافظی ندارد؟ سرمربی رم به این مهاجم 38 ساله در لیگ قهرمانان بازی می‌دهد. حتی اگر توتی آماده نباشد و نتواند مثل گذشته بدرخشد باز هم با توجه به اسطوره بودن و گذشته درخشانش یک ستاره محسوب می‌شود. حالا این ستاره باید در تقابل حساس با بارسلونا مقابل لیونل مسی، برترین بازیکن کنونی جهان قرار بگیرد. توتی مقابل مسی حرفی برای گفتن دارد؟ او یک گلادیاتور است و گلادیاتورها خوب می‌دانند چطور مبارزه کنند. مسی و توتی، دوئل جذابی را شکل خواهند داد، هر چند از نظر بسیاری ممکن است نتیجه این دوئل کاملا مشخص باشد. مسی و یارانش از نظر بسیاری برنده این جدال هستند، اما شاید یک نتیجه غیرقابل پیش‌بینی رقم بخورد. توتی می‌تواند نقش عمده‌ای در رقم خوردن این نتیجه غیرقابل پیش‌بینی ایفا کند.

سرخیو آگوئرو ـ پل پوگبا

در گروه D مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا شاهد یک مسابقه بسیار بزرگ و دیدنی خواهیم بود. منچسترسیتی و یوونتوس با یکدیگر همگروه شده‌اند. هر دو تیم لشکری از ستاره‌های مختلف دارند، از بوفون و موراتا و کیه لینی در یوونتوس گرفته تا استرلینگ و هارت در من سیتی؛ اما جذاب‌ترین مصاف ستاره‌ها مربوط به پل پوگبا از یوونتوس با سرخیو آگوئرو از منچسترسیتی است. البته باز هم در این میان یک احتمال قوی وجود دارد؛ جدایی پل پوگبا. اگر این اتفاق بیفتد تقریبا چیزی از جذابیت‌های این مسابقه کم نمی‌شود، اما احتمال بیشتری برای ماندن پوگبا وجود دارد تا جدایی وی. پوگبا و آگوئرو که هر دو از برترین بازیکنان جهان هستند به تنهایی می‌توانند سرنوشت این مسابقه را تعیین کنند. زور کدام یک بیشتر است؛ آگوئرو یا پوگبا؟ یوونتوس نایب قهرمان اروپا در فصل گذشته است، اما منچسترسیتی این روزها در لیگ برتر انگلیس می‌تازد و ثابت کرده فعلا آماده‌ترین تیم لیگ برتر انگلیس است.

خوزه مورینیو ـ ایکر کاسیاس

این بار پای یکی از دوئل‌های مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا یک سرمربی است. خوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی چلسی حالا نه‌تنها باید مقابل تیم سابق خود پورتو قرار بگیرد بلکه باید با شاگرد سابق خود یعنی ایکر کاسیاس مقابله کند. پورتو در این فصل با ایکر کاسیاس اسطوره خیلی جذابی شده است. کاسیاس پیش از این در رئال مادرید مدتی شاگرد خوزه مورینیو بود. مورینیو در زمان مربیگری خود در رئال مادرید کاسیاس را نیمکت‌نشین کرد. این نیمکت‌نشینی سرآغاز اختلافات حل نشدنی مورینیو و کاسیاس بود به گونه‌ای که حتی کاسیاس در پورتو هم از گزند کنایه و طعنه‌های مورینیو در امان نیست. مورینیو می‌خواهد به هر شکل ممکن مقابل شاگرد سابق خود برنده باشد و کاسیاس نیز سعی می‌کند بهترین عملکرد ممکن را در نه‌تنها مقابل چلسی که مقابل مورینیو هم به نمایش بگذارد.

هیلدا حسینی‌خواه

جام جم

منبع: دیلی استار‌


6994512
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۲۴ ساعت فرصت دارند تا برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شهرداری گرگان در بازی نخست از مرحله نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا موفق به برتری مقابل پلیس عراق شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس فوتبال گفت: روند جوانگرایی و جوان‌تر کردن تیم ملی را باید ادامه بدهیم و این موضوع نباید بر حسب اجبار باشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است