استانی 05:56 - 01 مرداد 1393
فارس گزارش می‌دهد
سه لایحه در خصوص خدمات شهری در شورای اسلامی شهر قزوین بررسی شد.

بررسی سه لایحه‌ خدمات شهری در شورای شهر قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین در جلسه‌ای که سه‌شنبه شب در تالار شورای اسلامی شهر قزوین با حضور اعضای شورا برگزار شد، بررسی سه لایحه در دستور کار قرار گرفت.

لوایح مورد بررسی شامل لایحه بهای خدمات ایمنی آتش‌نشانی و حریق، بررسی لایحه آسفالت جاده دسترسی منطقه گردشگری زرشک و کامان و احداث پارکینگ و نیز عملیات تکمیلی در این منطقه گردشگری و بودجه مصوب این طرح بود.

لایحه بهای خدمات ایمنی و احتیاط حریق سازمان آتش‌نشانی در سه بند مورد بررسی قرار گرفت.

بند اول از اعزام یک دستگاه خودرو با سه تا پنج خدمه داخل محدوده شهری عنوان می‌کند که پیشنهاد کمیسیون در مقابل پیشنهاد شهرداری قزوین با رأی 13 نفر از اعضای شورا تصویب شد.

لازم به ذکر است که جشن‌ها و مراسم مذهبی و همچنین همه مراسم عام‌المنفعه از دادن این هزینه معاف هستند و بیشترین تاکید بر روی بخش‌هایی است که درآمد اقتصادی دارند، مانند نمایشگاه بین‌المللی که بابت این خدمات که درخواست می‌کند باید هزینه‌ای بپردازد.

محمد الموتی، نماینده شهردار قزوین در شورای شهر در این خصوص اظهار کرد: اعزام خودروها به همراه امکانات لازم بر اساس اولویت است و نمی‌توان به تمام تقاضاها پاسخ مثبت داد، چنین کاری ریسک بالایی دارد و موجب خالی شدن ایستگاه‌ها می‌شود که این امر در موقعیت اضطراری امری خطرناک است، بنابراین تمامی درخواست‌ها جواب مثبت نمی‌گیرد.

بند دوم از اعزام یک دستگاه خودرو باسه3 تا پنج نفر خدمه خارج از محدوده شهری عنوان شد و سه پیشنهاد در این زمینه داده شد که شامل پیشنهاد شهرداری قزوین، نظر کمیسیون مالی و مخالفت اساسی با این بند است.

طبق رأی‌گیری انجام شده نظر کمیسیون مالی و مخالفت کلی با این بند رأی برابر را به خود اختصاص داد و بر اساس قوانین بین این دو مورد رأی‌گیری مجدد انجام شد و در نهایت این بند به طور کامل حذف شد.

در بند سوم به بررسی اعزام یک خودرو با سه تا پنج نفر خدمه با نردبان بلند در داخل و خارج از محدوده شهری می‌پردازد که طبق بررسی اعضای شورا و با اتخاذ 11 رأی موافق این بند نیز حذف شد.

لایحه دیگری که مورد بررسی قرار گرفت، آسفالت جاده دسترسی منطقه زرشک و تله‌سیژ و پارکینگ در این منطقه است که هزینه‌ها به عهده استانداری و اجرا بر عهده سازمان عمران است و در این جلسه از سوی علی فرخزاد نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد.

نقطه نظرات مختلف در این لایحه بررسی شد و طبق رأی‌گیری انجام شده این‌گونه مصوب شد که در صورت تامین اعتبار از سوی استانداری نسبت به اجرای این طرح اقدام شود و شهرداری اعتباری برای این طرح در نظر نمی‌گیرد که به اتفاق آرا به تصویب رسید.

لایحه سوم به تکمیل و رفع نواقص در منطقه زرشک و کامان می‌پردازد که شامل تهیه و تکمیل دیوار سنگی، سرویش بهداشتی، موتور برق اضطراری در ایستگاه مقصد، ساخت بوفه، نصب مبلمان شهری و محوطه‌سازی ایستگاه است که هزینه پیشنهادی برای این طرح 672 میلیون تومان است.

این لایحه در دو فاز انجام می‌شود و طبق پیشنهاد اعضای شورا در نهایت این نتیجه حاصل شد که طبق نظر کمیسیون و پیشنهاد اعضای شورا عمل شود و تلفیقی از این دو مورد در این لایحه صورت گیرد که با 12 رأی موافق به تصویب رسید.

اعضای شورا نظرات موافق و مخالف و دلایل این نظرات را اعلام کردند و در نهایت عباس ظاهری، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین به تمامی سوالات پاسخ مناسب داد و نتیجه تمامی نظرات را در پایان جلسه دو ساعته اعلام کرد و تعدادی از لوایح تصویب و تعدادی مود تأیید و تصویب قرار نگرفت که به سازمان‌های مربوطه اعلام خواهد شد.


4302803
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است