بین‌الملل 12:17 - 11 شهریور 1394
در واکنش به تخریب معبد باستانی "بل"؛
یونسکو در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایات داعش در تخریب معبد "بل" در شهر باستانی پالمیرا سوریه این اقدام را جنایتی نابخشودنی در حق بشریت دانست. دولت آمریکا نیز در بیانیه‌ای این جنایت داعش را محکوم کرد.

یونسکو: جنایات داعش تاریخ 4500 ساله سوریه را نابود نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الشروق، سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در بیانیه‌ای اقدام داعش در تخریب معبد "بل" در شهر تاریخی پالمیرای سوریه را محکوم کرد و آن را جنایتی نابخشودنی در حق تمدن بشری دانست.

در این بیانیه "ایرینا بوکووا" مدیر یونسکو ضمن ابراز ناراحتی عمیق خود از تخریب معبد بل به عنوان دومین معبد تاریخی در شهر پالمیرای سوریه گفت: این جنایت داعش هرگز نمی‌تواند تاریخ 4500 ساله سوریه را نابود کند.

در همین راستا، مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این جنایت داعش گفت: پس از تحلیل و بررسی تصاویر ماهواره‌ای سازمان ملل از شهر تاریخی پالمیرا اکنون می‌توانیم تخریب معبد بل را تایید کنیم.

عکس‌هایی که توسط ماهواره‌های موسسه آموزشی و پژوهشی سازمان ملل گرفته شده نشان می‌دهد داعش معبد دو هزار ساله بل را که در لیست میراث جهانی نیز به ثبت رسیده بود تخریب کرده است.

تونر افزود: حملات داعش علیه نقاط تاریخی کشورهای عراق و سوریه تنها به بخش بزرگی از تاریخ بشریت آسیب زده است بلکه کمک‌های مالی نیز برای این گروه تروریستی داشته است.

دولت واشنگتن در ادامه این بیانیه به کشورها و اشخاص مختلف هشدار داد با قاچاق و یا خرید گنج‌های تاریخی به سرقت رفته سوریه از این تروریست‌ها حمایت نکنند.

تونر تاکید کرد باید تمامی تروریست‌هایی که این مناطق ارزشمند فرهنگی و تاریخی را نابود می‌کنند محاکمه شوند.

پیش از این داعش معبد دو هزار ساله "بعل شمین" در پالمیرا را نیز تخریب کرد و خالدان سعد، باستان شناس 82 ساله این کشور و مدیر سابق آثار باستانی شهر مذکور را اعدام کرد.

در پی درگیری‌ها و جنگ داخلی در سوریه آثار باستانی مناطق مختلف این کشور در معرض خرابی و غارت گروه‌های تروریستی قرار گرفته است به نحوی که سازمان ملل برآورد کرده بیش از 300 مکان تاریخی سوریه مورد تخریب و غارت قرار گرفته است.

انتهای پیام


6996719
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی جان باختن یک امدادگر بلژیکی در رفح، بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابعی در حماس و رژیم صهیونیستی فاش کردند یحیی السنوار به دیدن نیرو‌های مقاومت در مناطق درگیری رفته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جهاد اسلامی با اشاره به کمک‌های مالی، نظامی و سیاسی آمریکا از رژیم صهیونیستی تاکید کرد: آمریکا مسئول جنایاتی است که صهیونیست‌ها انجام می‌دهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از مسوولان سازمان عفو بین‌الملل واکنش‌های سرکوبگرانه به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه کره شمالی تایید کرد که تحریم‌های آمریکا به تقویت کشورش کمک کرده است، کشوری که به توسعه سلاح‌های هسته‌ای ادامه خواهد داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با اشاره به چالش‌های نظامی و اقتصادی که برای اتحادیه اروپا وجود دارد، گفت: خطر نابودی اروپا وجود دارد، در حالی که برای رویارویی با آن تجهیز نیستیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم فلسطین و مبارزه آنان را به مبارزات دانشجویان آلمان نازی تشبیه کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد روسی اعلام کرد در صورت استقرار تاسیسات هسته‌ای در لهستان، این تاسیسات هدف نظامی مسکو خواهند بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از رهبران حماس ضمن تشریح آخرین روند مربوط به مذاکرات آتش بس، تحرکات دشمن صهیونیستی برای غلبه بر این جنبش را شکست خورده دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران پرواز فرودگاه‌های فرانسه در پی اعتصاب کارکنانشان به دلیل دستمزد کم، لغو شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است