بین‌الملل 19:00 - 02 آبان 1395
امروز یک بازیگر زن آمریکایی با شکایت از ترامپ، تعداد شاکیان او را به عدد 11 رساند.

امروز در انتخابات آمریکا / از شکایت اخلاقی یک بازیگر زن علیه ترامپ تا پیش‌بینی پیروزی کلینتون در انتخاباتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در فاصله تنها 16 روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، همچنان بازار افشاگری علیه دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواه این انتخابات - داغِ داغ است. امروز (یکشنبه) خبر رسید که یک زن دیگر به نام «جسیکا دریک» که از قضا بازیگر سینما نیز است اما نه یک بازیگر خوش‌نام! علیه ترامپ به جرم آزار و اذیت جنسی خود شکایت کرده است. 


وی صبح امروز با شرکت در یک نشست خبری در حالیکه برای اثبات ادعای خود عکسی که به همراه ترامپ انداخته بود را نیز به دست وکیلش داده بود، گفت ترامپ در سال 2006 بدن او را بدون اجازه لمس کرده و در ازای دریافت 10 هزار دلار پول به وی پیشنهاد روابط غیراخلاقی داده است. جسیکا دریک یازدهمین زنی است که طی هفته‌های اخیر ترامپ را متهم به فساد اخلاقی می‌کند. این در حالیست که میلیاردر آمریکایی در دومین مناظره انتخاباتی خود زمانی که از او سوال شد آیا حرفهای زننده‌ای که در سال 2005 درمورد زنان و سوءاستفاده از آنان زده و فیلم آن از سوی واشینگتن پست منتشر شده را تایید می‌کند یا خیر، با قاطعیت گفت هرگز تاکنون هیچ رفتار ناشایستی با زنان نداشته و او تنها برای سرگرم کردن دوستش این حرفها را درباره زنان به زبان آورده است. 


امروز در انتخابات آمریکا / از شکایت اخلاقی یک بازیگر زن علیه ترامپ تا پیش‌بینی پیروزی کلینتون در انتخابات


جسیکا دریک در حالی امروز نام خود را به فهرست بلند شاکیان ترامپ اضافه کرد که نامزد جمهوری‌خواهان صبح امروز تهدید کرد پس از برگزاری انتخابات علیه تمام زنانی که بر ضد او داستان‌پردازی کرده‌اند، به مراجع قضایی شکایت خواهد کرد. البته پاسخ هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات‌ها - نیز به او جالب توجه بود. او در یک سخنرانی انتخاباتی وقتی شنید ترامپ می‌خواهد بعد از انتخابات علیه شاکیان خود شکایت کند، در اظهاراتی کنایه‌آمیز برای اینکه تعداد زیاد شاکیان ترامپ را به او یادآوری کند گفت اگر ترامپ بخواهد به این وعده خود عمل کند، در صورت پیروزی در انتخابات باید بیشتر وقت خود را صرف شکایت از زنان کند!


کلینتون و ترامپ امروز به سفر دو روزه خود به ایالت پنسیلوانیا پایان دادند. پنسیلوانیا یکی از ایالت‌های سرنوشت‌ساز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست که بر خلاف برخی ایالت‌هایی که دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواهان به طور سنتی در آنها بیشترین رای را دارند، تا پیش از برگزاری انتخابات، جهت‌گیری آرای آن قابل پیش‌بینی نیست. به همین دلیل، کلینتون و ترامپ هر دو به صورت همزمان به این ایالت حساس رفته بودند تا شاید در آخرین روزهای رقابت‌های ریاست جمهوری بتوانند آرای خاکستری آن را در سبد انتخاباتی خود بریزند. با وجود آنکه پنسیلوانیا جزو ایالت‌های خاکستری است و پایگاه انتخاباتی هیچ یک از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه محسوب نمی‌شود، از سال 1988 هیچ نامزد جمهوری‌خواهی در این ایالت پیروز نشده و نظرسنجی جدید بلومبرگ نیز نشان می‌دهد بخت پیروزی کلینتون در این ایالت 9 درصد بیشتر از ترامپ است.


امروز در انتخابات آمریکا / از شکایت اخلاقی یک بازیگر زن علیه ترامپ تا پیش‌بینی پیروزی کلینتون در انتخابات


ترامپ اما امروز پیش از ترک پنسیلوانیا برای ایراد یک نطق انتخاباتی رسمی به شهر تاریخی گتیسبورگ در این ایالت رفت؛ یعنی همان شهری که آبراهام لینکلن 153 سال پیش نطق تاریخی خود علیه نژادپرستی را در آن ایراد کرد. ترامپ در سخنرانی خود در این شهر تا اندازه‌ای سعی کرد مشابه لینکلن حرف بزند و خودش را به عنوان یک شخصیت مخالف نژادپرستی معرفی کند؛ اما در حالیکه می‌توانست برروی مسائل مهمتری تاکید کند تا در فاصله کمتر از 3 هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خود را در نظرسنجی‌های انتخاباتی به کلینتون نزدیک‌تر کند، در ادامه ترجیح داد به جای بحث درباره میراث آبراهام لینکلن دوباره به صحبت درباره توطئه‌پردازی رسانه‌ها و ستاد انتخاباتی کلینتون علیه خودش بپردازد.


وی در این سخنرانی درباره برنامه 100 روزه خودش پس از پیروزی در انتخابات نیز صحبت کرد؛ اما با وجود آنکه گفته شده بود او در این سخنرانی حرفهای جدیدی درباره سیاست‌های خود پس از ورود به کاخ سفید خواهد زد، محتوای این سخنرانی تکرار همان وعده‌های انتخاباتی قبلی او مانند تجدیدنظر در قراردادهای تجاری آمریکا با دیگر کشورها، ‌اصلاح قوانین مهاجرتی و ابطال طرح ملی بیمه سلامت اوباما معروف به "اوباماکر" بود.


همزمان با سخنرانی ترامپ در گتیسبورگ، کلینتون نیز در شهر پیتسبرگ پنسیلوانیا یک نشست انتخاباتی کوچک برگزار کرد و از هواداران خود خواست اگر در میان اطرافیان آنها افرادی وجود دارند که می‌خواهند به ترامپ رای دهند، از طرف او به آنها بگویند که او بهتر از ترامپ می‌تواند پاسخگوی نیازهای آنها باشد.


ترامپ امروز در ادامه تور انتخاباتی خود بلافاصله پس از ترک پنسیلوانیا به کلیولند رفت و در آنجا بار دیگر به هواداران خود درباره امکان وقوع یک تقلب گسترده در انتخابات هشدار داد. اما در عین حال، با خنده به آنها گفت اگر در انتخابات امسال کسی بخواهد با تقلب به او رای دهد، او مشکلی با این مسئله ندارد! نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان که تاکنون بارها در سخنرانی‌های خود سلامت انتخابات آمریکا را زیر سوال برده است، در این سخنرانی با لحنی نه چندان جدی خطاب به هواداران خود گفت: "شاید در انتخابات امسال به نفع من هم آرای تقلبی به صندوقها ریخته شود ولی من مشکلی با این مسئله ندارم! شاید این حرفها به ضرر من باشد؛ اما مشکلی نیست، اگر کسی می‌خواهد به نفع من تقلب کند، بگذارید کارش را انجام دهد!" 


با این حال، ترامپ در ادامه بار دیگر در ادامه اظهارات اخیر خود علیه نظام انتخاباتی آمریکا مدعی احتمال تقلب گسترده در انتخابات شد و گفت: "تقلب در انتخابات موضوعی است که همه درباره آن صحبت می‌کنند اما هیچکس آن را باور نمی‌کند. سیاستمداران ما همه می‌گویند هیچ تقلبی در کار نیست و تمام این حرفها توهم است؛ اما باور کنید که نظام انتخاباتی ما سالم نیست و در آن تقلب می‌شود".


کلینتون و ترامپ امروز را در حالی به پایان بردند که رویترز در نظرسنجی جدید خود با همکاری موسسه افکارسنجی ایپسوس پیش‌بینی کرد کلینتون به احتمال 95 درصد رئیس جمهور بعدی آمریکاست. این خبرگزاری با استناد به نتایج نظرسنجی خود مدعی شد نامزد دموکرات‌ها با توجه به آرای انتخابی خود در ایالت‌های مختلف می‌تواند 326 رای الکترال را به خود اختصاص دهد؛ در حالیکه در نظرسنجی رویترز تعداد آرای الکترال ترامپ، 212 عدد پیش‌بینی شده است. بر اساس قوانین انتخاباتی آمریکا، نامزدی در نهایت به ریاست جمهوری این کشور انتخاب خواهد شد که پس از شمارش آرای انتخاباتی ایالت‌ها بتواند 270 رای از مجموع 538 رای «الکترال کالج» یا «مجمع گزینندگان» را از آن خود کند.


نویسنده: مهدی حاجت‌پور


انتهای پیام / 

8243441
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر بر حمایت فولادین از اسراییل تاکید و حمله ایران به این رژیم را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جان کربی به اظهارنظر‌ها درباره تقسیم کمک نظامی آمریکا میان اوکراین و اسرائیل واکنش نشان داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه در خاک فلسطین گفت: سازمان ملل روز چهارشنبه یک درخواست جهانی ۲.۸ میلیارد دلاری برای کمک به فلسطینیان در غزه و کرانه باختری اشغالی را مطرح خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه انگلیس طی سفری یک روزه به سرزمین‌های اشغالی قرار است با مقامات ارشد صهیونیست دیدار و گفتگو کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیران انگلیس و رژیم صهیونیستی درباره شرایط خاورمیانه به گفتگو پرداختند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع رژیم صهیونیستی سه شنبه شب اعلام کردند که امروز ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه اتحادیه بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه تاکید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در جمع گروهی از رهبران آمریکایی یهودی تاکید کرد که تشدید تنش با ایران در راستای منافع ایالات متحده و رژیم صهیونیستی نیست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی نتانیاهو را عامل تحریک درگیری‌ها در منطقه معرفی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی تکمیل ماموریت نظامی دانمارک در عراق، سفارت این کشور به زودی در بغداد بسته می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است