استانی 13:36 - 20 مرداد 1399

مراسم عزاداری با حفظ همه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن جعفری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خراسان رضوی همچنان در وضعیت قرمز به سر می‌برد، گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در تعداد مراجعه‌کنندگان، بستری‌ها و فوتی‌ها روند کندی را داریم، اما این روند می‌تواند ناپایدار و شکننده باشد، از همین‌رو همچنان از مردم تقاضا داریم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان خراسان رضوی اظهار کرد: امروز با تصمیم جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با استان خراسان رضوی محدودیت‌ها در مشاغل سه و چهار همچنان تا پایان هفته تداوم دارد و فعالیت آن‌ها همچنان دچار محدودیت و ممنوعیت خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: به منظور تعادل‌بخشی بین حفظ سلامت مردم و مطلوب برگزار کردن عزاداری امام حسین (ع) دستورالعمل‌ها و ضوابط با حضور مسئولان فرهنگی و مذهبی و شنیدن نقطه نظرات آن‌ها در جلسه ستاد مقابله با کرونا به صورت ریز تشریح و به مسئولان ذی‌ربط ابلاغ شد.

جعفری گفت: مراسمات حتماً باید در فضای باز برگزار شود و تجمعات به صورت حداقلی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باشد، همچنین حداکثر زمان برگزاری مراسمات دو ساعت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک توسط عزاداران هم مستمرا مورد تأکید قرار گرفت، افزود: از دیگر مواردی که افراد باید در برگزاری مراسمات عزاداری به رعایت آن بپردازند، می‌توان به ممنوعیت استفاده از طبل، سنج و سایر ادوات، ممنوعیت حضور هیئات در حرم مطهر رضوی، ممنوعیت هرگونه پذیرایی در مراسمات عزاداری نذورات فقط در قالب مواد غذایی خشک و خام، ممنوعیت برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی اشاره کرد.

جعفری افزود: وظایفی برای هیأت امنا و متولیان هیئات درنظر گرفته شده که این وظایف به آن‌ها ابلاغ خواهد شد. همچنین با کسانی که دستورالعمل‌ها و ضوابط بهداشتی را در برگزاری مراسمات عزاداری رعایت نکنند، برخورد قانونی خواهد شد.


10660377
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است