گوناگون 10:30 - 29 آذر 1393
عصر روز پنجشنبه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور به همت شهردار منطقه ۱۸ از ۴قلوهای ساکن در این منطقه (ستایش، پرستش، نیما و نیکان) عیادت کردند و مقر شد وزیر رفاه طی ۲‌ماه آینده مشکل مسکن این خانواده ۷نفره را برطرف کند.



اعضای خانواده عسگری بعد از تولد 4قلوها به 7نفر افزایش یافته و همین امر موجب شده تا پدر خانواده که در کارخانه لبنی کار می‌کند، تا حدودی در تأمین هزینه‌های نوزادان دچار مشکل شود. علی اکبر عسگری که 35سال دارد، می‌گوید: ماهانه بالغ بر 1/5 میلیون تومان هزینه شیر خشک و پوشک 4قلوهاست. این در حالی است که حقوق وی پایه حقوق وزارت کار بوده و باتوجه به اینکه برای هزینه کرد بیمارستان 4قلوها وام گرفته اکنون تنها 300هزار تومان دریافتی از حقوق ماهانه‌اش می‌ماند. وی که بارها شکر خدا می‌کرد بازهم ناامید نشده و می‌گوید خدا روزی رسان است گرچه سخت می‌گذرد اما با کمک خانواده، زندگی سخت اما شیرینی را می‌گذرانند.

خواهر بزرگ‌تر 4قلوها، نیایش نام دارد که حالا زندگی و تحصیل او هم تحت‌تأثیر حضور خواهرها و برادرهایش شکل دیگری به‌خود گرفته است. 4قلوها در کف زمین روی پتوهای رنگی یک در میان دختر و پسر خوابیده‌اند و یک به یک گریه کودکانه‌شان را سر می‌دهند. گرچه خانواده عسگری شاکر این نعمت هستند و زندگی‌شان رنگ و بویی خوشایند گرفته است اما حال و روز این روزهای زندگی برای نیایش و پدر و مادرش به سختی می‌گذرد.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در منزل خانواده عسگری 4قلوها را در آغوش گرفت و طی گپ و گفتی از احوال خانواده و شرایط سخت زندگی‌شان جویا شد.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از وظایف ذاتی وزارت رفاه و به‌ویژه سازمان بهزیستی حمایت از خانواده‌های چندقلو است؛ تصریح کرد: با توجه به اینکه در قبال جامعه کارگری مسئولیت دارم به محض اینکه از وضعیت این خانواده مطلع شدم آمدم تا از سیاست‌های جمعیتی کشور حمایت کنم. وی با تأکید بر اینکه باید برای خانواده‌هایی که خداوند این چنین فرزندهای چندقلو به آنها اعطا می‌کند، سیاست‌های متفاوت‌تری را لحاظ کنیم، گفت: در گام نخست مسئله بیمه بیش از 3فرزند مرتفع شده و از سوی دیگر با سازمان بهزیستی هماهنگ شده و با توجه به اینکه مادر توانایی شیردهی به 4قل را ندارد، شیر خشک این کودکان از سوی بهزیستی تأمین می‌شود. ربیعی با اشاره به اینکه قطعا پرستار کودک برای نگهداری 4قل نیاز است وعده داد برای خانواده عسگری پرستار کودک هم تعیین شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی تأکید کرد: به‌زودی مشکل مسکن این خانواده را نیز برطرف خواهیم کرد. وی همچنین با اشاره به حل مشکل مسکن معلولان بهزیستی تا پایان سال 94گفت: پس از آن به سراغ گروه‌های خاص ازجمله چندقلوها خواهیم رفت. ربیعی که از ملاقات چند قلوها بسیار خرسند بود، بیان کرد: من بچه دوست دارم. همانطور که می‌بینید در این شرایط هم مصاحبه می‌کنم و هم 2کودک خانواده عسگری را در آغوش دارم و باید مراقب باشم گردن کودکان کج نشود که این کار سختی است.

در ادامه همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور که خود دارای 3قلوست، گفت: به‌زودی تمهیدات لازم برای خانه‌دار شدن این خانواده انجام خواهد شد. وی تصریح کرد: در قالب برنامه جامع چندقلوها تحت پوشش قرار خواهند گرفت. این در حالی است که اکنون 20هزار و 500چندقلو تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

این دیدار اما حاشیه‌هایی نیز داشت؛ وزیر دولت تدبیر و امید که خود همسرش را از دست داده، با یادآوری از دست دادن همسرش گفت: هم روز مادر و هم روز پدر از فرزندانش هدیه می‌گیرد و شیرین‌ترین لحظات را در کنار فرزندانش می‌گذراند. وی تأکید کرد، گرچه وقت بسیاری برای فرزندانم ندارم اما تمام تلاشم را می‌کنم تا در هفته 2بار با فرزندانم غذا بخورم و وقت بیشتری را کنارشان باشم.

شهردار منطقه 18نیز با اعلام اینکه شهرداری از خانواده 4قلوهای تازه متولد شده حمایت می‌کند، اظهار داشت: شهرداری منطقه با توجه به بحث محله‌محوری همواره در تلاش بوده است تا علاوه بر وظیفه تمیز کردن شهر، به مسائل اجتماعی نیز بپردازد. وحید نوروزی تأکید کرد: در همین رابطه و به محض مطلع شدن از وضعیت خانواده‌ای که صاحب فرزندان 4قلو شده، وظیفه خود دیدیم تا خانواده مورد نظر را مورد حمایت قرار دهیم.

 


5452266
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است