علمی فناوری 09:57 - 11 مرداد 1394
/35 سال مدیریت جهادی/
معاون پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در انجام برنامه​های کلان کشور، گفت: جهاددانشگاهی با عملکرد کم​نظیر در طول حیات خود توانسته همواره نیازهای جامعه را در حیطه مأموریت​های خود برطرف سازد.

جهاددانشگاهی نیازهای جامعه را در حیطه مأموریت​های خود برطرف کرده است

عبدالرحمان یزدی‌پور در گفت​وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با تبریک سالروز تأسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: فلسفه وجودی جهاددانشگاهی مبنی بر نیاز بوده و اکنون نیز این نیاز در بسیاری از حوزه​های اساسی کشور کاملا مشهود است.

وی افزود: امام راحل(ره) در آن برهه زمانی و آشفتگی​ها و نابسامانی​ها در دانشگاه​ها، بنیان این نهاد انقلابی را پی​ریزی کردند.

یزدی‌پور تصریح‌ کرد: مدیریت دانشگاه​ها در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی، دوران سازندگی و عرصه​های علمی و به‌ویژه فرهنگی، همواره بیانگر ضرورت موجودیت و نیاز به این مجموعه انقلابی بوده است. هم​اکنون نیز با توجه به بیانات مقام معظم رهبری حضور جهاددانشگاهی به عنوان مجموعه تأثیرگذار همواره مورد عنایت معظم له قرار دارد.

وی با اشاره به این‌که توسعه فرهنگی و علمی کشور از مأموریت​های جهاددانشگاهی است، عنوان‌ کرد: همان‌طور که در اساسنامه جهاد آمده توسعه فرهنگی، توسعه علم و فناوری، تجاری​سازی و همچنین ارائه خدمات تخصصی از جمله ارکان جهاددانشگاهی است که این حوزه​های کاری در تحقق برنامه​های پیشرفت کشور ضروری هستند.

معاون پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان بیان‌ کرد: معمولا در کشورهای توسعه‌ یافته، توسعه فرهنگی علمی و تجاری​سازی پژوهش​ها توسط سازمان​های چابک و عموما غیردولتی انجام می‌شود تا فارغ از محدویت و ضوابط صرف دولتی، در سریع​ترین فرایند در زمان ممکن مأموریت​های خود را به انجام برساند. به همین جهت در کشور سازمانی که بتواند این مأموریت​ها را به نحو مطلوب و مؤثری انجام ​دهد، می​تواند جهاد دانشگاهی باشد.

وی به اقدامات پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان اشاره کرد و گفت: این معاونت تلاش کرده در کنار فعالیت​های متنوع فرهنگی و آموزشی در حوزه پژوهش، فناوری و خدمات تخصصی در قالب گروه​های پژوهشی و پژوهشکده تکنولوژی تولید و همچنین مراکز خدمات تخصصی، فعالیت​های شاخص و چشم​گیری را انجام دهد.

یزدی​پور ادامه‌ داد: می​توان به انجام ده​ها طرح تحقیقاتی در حوزه‌های روانشناسی، آموزش سلامت، مهندسی شیمی، مکانیک، برق و کامپیوتر و همچنین بومی‌سازی قطعات زیادی در صنعت نفت و راه​اندازی مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان ناباروری، مرکز ارتقاء سلامت و مرکز ساخت مته​های حفاری در سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان اشاره کرد.

معاون پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان در پایان سالروز تأسیس جهاددانشگاهی را به تمام جهادگران به‌ویژه جهادگران استان خوزستان تبریک گفت.

انتهای پیام


6844447
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مریخ‌نورد «کنجکاوی» ناسا ردپای گاز متان را در سیاره سرخ یافته و دانشمندان را یک گام به کشف حیات بیگانه نزدیک‌تر کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان به منظور حمایت از کودکان و مادران غزه، نمایشگاهی از آثار هنری خود را با مضمون مقاومت و فلسطین در دانشگاه الزهرا برپا کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت و سلامت کامل کنکور سراسری، از عدم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی گفت: طب ایرانی می‌تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مایکروسافت نسخه‌ی جدید هوش مصنوعی سبک‌ خود را به نام Phi-3 Mini معرفی کرد. Phi-3 Mini اولین مدل از سه مدل کوچکی محسوب می‌شود که مایکروسافت رونمایی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات با اشاره به سه بار ارایه درخواست رفع فیلترینگ گوگل پلی به کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه، اظهار امیدواری کرد که با همراهی اعضا در جلسه هفته آینده رفع فیلتر صورت گیرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است