ورزشی 11:11 - 10 شهریور 1393
اگر به جای بایرن بودم،‌ نمی‌گذاشتم کروس به رئال مادرید برود
مربی که برای «آلبی‌سلسته» اولین مقام قهرمانی جهان را به ارمغان آورد،‌گفت: باید اعتراف کرد در تمام مسابقاتی که آرژانتین در جام جهانی 2014 انجام داد،‌این لیونل مسی بود که دست تیم را گرفت.

منوتی: مسی در جام جهانی آرژانتین را نجات داد/گوتسه در فینال می‌توانست 4 گل بزند

به گزارش خبرگزاری فارس «لوئیس سزار منوتی» در گفت‌وگویی با نشریه کیکر به مناسبت بازی دوستانه روز چهارشنبه هفته جاری آرژانتین مقابل آلمان ناگفته‌هایی را بیان کرد.

وی در این مصاحبه به نکاتی چند اشاره کرد که مشروح آن چنین است:

*آقای منوتی،‌ حدود 2 ماه قبل در بازی نهایی جام جهانی برزیل، تیم ملی کشورتان یعنی آرژانتین بعد از 24 سال امکان حضور یافت. کل آرژانتین به خاطر این موفقیت غرق در شادی شد. شما هم شاد شدید؟

اجازه دهید به جای پاسخگویی به این سئوال،‌ به نکته دیگری اشاره کنم. به این که در بازی‌های برزیل 2014 فرم تازه‌ای از بازی در ساختار «آلبی سلسته» نمایان شد. حتما می‌پرسید این چه ساختاری بوده است؟ و واقعا تیم چه چیزی را نشان داد؟ باید اعتراف کرد در تمام مسابقاتی که آرژانتین در جام جهانی انجام داد،‌این لیونل مسی بود که دست تیم را گرفت و باعث نجات شد. البته شکی وجود ندارد که خط دفاع،‌ بهترین بخش از تیم بود و در خطوط دیگر تیم عملا حرفی برای گفتن نداشت. با این حرف اجازه دهید نتیجه بگیریم آرژانتین مثل جام‌های جهانی قبلی ضعیف بود. تنها فرق‌اش ،این بود که در آن مسابقات تیم زود از بازی‌ها حذف می‌شد اما این بار تا فینال خود را بالا کشید.

*قبول دارید آلمان با شایستگی فاتح جام جهانی شد؟

بله. شک ندارم.  آنها در جام جهانی، با ثبات‌ترین و کامل‌ترین تیم بودند.  در بازی فینال آرژانتین بهترین بازی‌اش را در جام جهانی نشان داد. اگر می‌توانستند همان ابتدای بازی گلزنی کنند، احتمال داشت قهرمان جام شوند. ولی باز تکرار می‌کنم آلمان بهترین تیم جام جهانی 2014 بود.  آنها بهترین،‌ هوشیارانه‌ترین فوتبال را ارائه کرد. بازیکنان این تیم دقیقا می دانستند چه برنامه‌ای را در میدان باید اجرا کنند. آنها از ادوار قبلی تجربه‌های زیادی کسب کردند.

*بازی بازیکنی از آلمان هم مورد توجه‌تان قرارگرفت؟

بله. چند بازیکن بودند که یکی‌اش،‌ تونی کروس بود. واقعا بازیکنی خارق‌العاده است. اگر جای بایرن مونیخ بودم، نمی‌گذاشتم راهی رئال بشود. به نظرم یکی از بهترین‌های آلمان و جهان در دو، سه‌سال گذشته است. بازیکنی که همیشه آماده است، عالی پاس می‌دهد، انعطاف بالایی دارد و با توپ بسیار عالی کار می‌کند. از همه مهم‌تر موقعیت گلزنی خلق می‌کند. به بازی ماریو گوتسه هم اعتقاد دارم. اگر او زودتر به بازی فینال آمده بود،‌می‌توانست تا 4گل برای آلمان بزند. اصلا نمی‌توان او را مهار کرد. بسیار با انعطاف است،‌تکنیکی بسیار بالا دارد. زیرک و گلزن است. توماس مولر هم هر چند بازی‌اش مرا برخلاف بسیار شگفت‌زده نمی‌کند ولی مشخصا بسیار خطرناک است و با تکنیکی که دارد فوق‌العاده در گلزنی خطرناک است.

 

*لیونل مسی در بازی‌های برزیل یکبار دیگر به مقام قهرمانی نرسید. فکر می‌کنید آیا او روزی خواهد رسید که تصویر مارادونا را از ذهن مردم کشورتان محو کند؟

در این مورد خیلی فکر کرده‌ام. تنها می‌توانم بگویم که او دوره افتخارآفرینی داشته است و هنوز به پایان دوران ورزشی‌اش نرسیده است.

*فکر می‌کنید آرژانتین به  عنوان نایب قهرمان جهان،‌یک سال دیگر در مسابقات کوپا آمریکا بعد از سال 1993 به اولین مقام قهرمانی‌اش برسد؟

آنچه به من امید می‌دهد این است با مسی چنین امکانی است و بدون او نه.


4617009
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی پور این هفته پس از برطرف شدن ورم پایش، زانوی خود را به تیغ جراحان خواهد سپرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه استقلال قصد دارد تا یک مدیر خارجی برای آکادمی این باشگاه انتخاب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال قصد دارد در پایان فصل از جمع آبی‌پوشان جدا شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی با یک گل از سد پیکان گذشتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است