استانی 11:27 - 28 آبان 1398
معاون خدمات شهری شهرداری همدان خبر داد
ایسنا/همدان معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه تجهیزات و ماشین آلات برف‌روبی در شهر تأمین و تدارک دیده شده است، گفت: ۱۰ دستگاه ماشین نمک پاشی مکانیزه در شهر همدان وجود دارد که به صورت مکانیزه ماسه و نمک را در سطح معابر پخش می‌کند.

تهیه ۳۰۰۰ تن ماسه و نمک برای یخ‌زدایی در شهر همدان

وحید علی‌ضمیر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه کمیته برنامه‌ریزی‌های ستاد برف‌روبی از ماه‌های قبل تشکیل شده است، اظهار کرد: ۴۵ تیغه برف‌روب، گریدر، باب کت و کامیون‌های مورد حمل برف تجهیز شده است.

وی با تأکید بر اینکه دپوی خوبی در زمینه ماسه و نمک مورد نیاز یخ‌زدایی در شهر همدان صورت گرفته است، تصریح کرد: ۳۰۰۰ تن ماسه و نمک برای یخ‌زدایی در شهر همدان تهیه و تأمین شده است و کیسه های ماسه و نمک در سطوح شیب‌دار و تقاطع‌های غیرهمسطح شهر گذاشته شده و پاکبان‌های مناطق در سطح خیابان‌ها پخش می‌کنند.

علی‌ضمیربا اشاره به اینکه ماشین آلات مورد نیاز از روزهای گذشته در مناطق مختلف مستقر شده‌اند، افزود: با توجه به بارش پراکنده برف از صبح روز گذشته نیز ماشین آلات در سطح معابر مستقر شده و در چند نقطه نیز نمک پاشی صورت گرفت.

وی با تأکید بر اینکه ماشین آلات برف‌روبی برای جلوگیری از بروز مشکلات ترافیکی از قبل در مسیرها مستقر شوند، یادآور شد: ۵۰ مسیر اصلی تعریف شده تا ماشین آلات و تجهیزات در شهر مستقر شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان درباره لایروبی جوی‌های آب نیز خاطرنشان کرد: در زمینه لایروبی جوی ها و جمع آوری آب های سطحی به صورت گسترده‌ای کارهای ویژه انجام شده و حجم زیادی از پیاده راه سازی، جدول کشی و اصلاح جوی‌ها در شهر همدان صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه ۹۰ درصد نقاط مشکل‌دار شناسایی و مشکل حل شده است، گفت: نقاط مشکل‌دار و مشکل ساز شهر همدان شناسایی و بیش از ۹۰ درصد آن حل شده است به‌طوریکه دیگر مشکل بحرانی روان آب‌ها را در همدان نخواهیم داشت.

علی‌ضمیر با اشاره به اینکه ۶۳ کیلومتر رودخانه در محدوده شهر همدان وجود دارد، بیان کرد: ۴۰ کیلومتر از این رودخانه‌ها سرپوشیده بوده و از ابتدای سال لایروبی رودخانه‌ها و جوی‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه پروژه جمع آوری روان آب ها در بلوار مطهری همدان پیشرفت خوبی دارد، افزود: این پروژه که از بلوار ۹ دی آغاز شده و به میدان امام حسین(ع) انتقال می‌یابد، پیشرفت ۶۵ درصدی دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با تأکید بر اینکه کارها تعطیل نشده و همچنان حفاری و لوله‌گذاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: یکی از معضلات جدی شهر همدان سیل برگردان غربی است که باید از دانشگاه علوم پزشکی به سمت رودخانه منوچهری انتقال یابد.

علی‌ضمیر ادامه داد: به دنبال موافقت دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای این طرح هستیم تا با اصلاح جوی‌ها و  لوله‌گذاری‌ مقطعی کار انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه اولویت کار مدیریت شهری کارهای عمرانی است، یادآور شد: همدان به کارگاهی تبدیل شده و در تمام نقاط کارهای عمرانی انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به جمع آوری برگ‌های پاییزی از معابر شهر همدان، خاطرنشان کرد: در دو روز گذشته حجم زیادی از برگ‌های پاییزی جمع آوری شده که بخشی از آن برای تولید کودگیاهی استفاده می‌شود.

انتهای پیام


10296853
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است